Sunday, 22 January 2017

K5 Middle East announces construction of first manufacturing facility in Middle East

At an investment of USD 100 million


January 22, 2017
K5 Middle East, a firefighting products, solutions and technologies company, has announced that it is constructing its first manufacturing facility in the Middle East in Ajman. The announcement was made on the side-lines of the company’s participation in Intersec 2017, the world’s leading trade fair for security, safety and fire protection taking place from January 22 to 24, 2017 at the Dubai International Convention and Exhibition Centre (DICEC). The construction of the facility is progressing well with an estimated investment of USD 100 million over the next few years.

The move complements a recent report by Frost & Sullivan that the GCC’s fire safety market is expected to grow at an average of 15 per cent to touch USD 3.15 billion by 2020. The UAE accounts for 34 per cent or USD 476 million of the GCC’s USD 1.4 billion fire safety market, driven mainly by the local construction boom. Demand for fire safety systems and equipment is expected to get a major boost as World Expo 2020 draws near and as work on major construction projects progresses up to 2021. Sales of detection systems and equipment – including smoke and heat detectors and fire extinguishers – dominate the UAE’s fire safety systems and equipment market.

Alex Perfiliev, CEO, K5 Distribution, said: “We are highly excited with the construction of our first-ever manufacturing facility in the Middle East which will address the growing demand for fire safety solution in the region. We foresee a high demand for innovative fire safety solutions in the UAE as Dubai Civil Defence’s Strategic Plan 2017-2021 to reduce fire incidents by 10 per cent and the ratio of death caused by fire per 10,000 people by 15 per cent. While the UAE remains our key market, we will explore other potential market in the region, including the KSA, Qatar, Bahrain, Kuwait and Oman to bring our annual sales from this region to USD 100 million per annum.”

“K5 Middle East has very high expectations from the robust fire and safety market of the Middle East and particularly from the UAE which is a growing market. Alongside K5 SAFETY PATCH and K5 PATCHPAINT, the state-of-the-art manufacturing facility will produce paints, foams, coatings and construction materials equipped with fire extension capacity. Our clients in the region include manufacturers of electrical equipment, developers, facilities management firms, and social care institutions. In the long term, we have plans to enter India and China, which are large markets along with Europe,” concludes Evgeny Gabov, Director, K5 Middle East.

K5 Middle East’s stand will be located at C1-E16 at the Concourse Exhibition Space in front of Hall 4 of DICEC. For more information, log on to http://www.k5safetypatch.com/ or visit Facebook Page K5 Safety Patch.

بحجم استثمار بقيمة 100 مليون دولار أمريكي

"كيه 5 الشرق الأوسط" تعلن عن إنشاء أول مصانعها في الشرق الأوسط

22 يناير 2017
أعلنت "كيه 5 الشرق الأوسط"، إحدى الشركات المتخصصة في تطوير منتجات وحلول وتكنولوجيا مكافحة الحرائق، عن أنها تقوم حالياً بإنشاء أول مصانعها في الشرق الأوسط وذلك في إمارة عجمان في دولة الإمارات. ويأتي هذا الإعلان على هامش مشاركة الشركة في معرض "إنترسك 2017"، أكبر معرض تجاري رائد على مستوى العالم في مجال الأمن والسلامة والحماية من الحريق والمقام في الفترة من 22 إلى 24 يناير/كانون الثاني الجاري في مركز دبي الدولي للمؤتمرات والمعارض. وأشارت الشركة إلى أن عملية البناء تسير بشكل جيد وبحجم استثمار بقيمة 100 مليون دولار على مدى السنوات القليلة المقبلة.
وتأتي هذه الخطوة في أعقاب تقرير صدر مؤخراً عن "فروست أند سوليفان" ويشير إلى توقعات بنمو قطاع السلامة من الحريق في دول مجلس التعاون الخليج بمتوسط 15% ليصل إلى 3.15 مليار دولار بحلول العام 2020. وتستحوذ دولة الإمارات على 34% أو ما يعادل 476 مليون دولار من سوق سلامة الحريق في منطقة دول مجلس التعاون الخليجي والبالغة قيمته 1.4 مليار دولار، مدفوعاً بشكل رئيسي بازدهار قطاع الإنشاءات المحلي. كما يتوقع أن يشهد الطلب على أنظمة ومعدات السلامة من الحريق دفعة كبيرة مع اقتراب موعد إقامة معرض "إكسبو العالمي 2020" وفي ظل العمل على مشاريع كبرى حتى العام 2021. وتهمين مبيعات أنظمة ومعدات الكشف عن الحرائق، بما في ذلك أجهزة الكشف عن الدخان وطفايات الحريق، على سوق أنظمة ومعدات السلامة من الحريق في دولة الإمارات.
وقال أليكس بيرفيلييف، الرئيس التنفيذي لشركة توزيع "كيه 5": "نحن سعداء للغاية بإنشاء أول مصانعنا في الشرق الأوسط والذي يهدف إلى تلبية الطلب المتنامي على حلول السلامة من الحريق في المنطقة. ونتوقع طلباً كبيراً على حلول السلامة من الحريق المبتكرة في دولة الإمارات في ظل الخطة الاستراتيجية 2017-2021 للدفاع المدني في دبي والهادفة إلى الحد من حوادث الحريق بنسبة 10% ومعدل الوفيات الناجمة عن الحرائق بنسبة 15% لكل 10.000 نسمة. وفي حين تبقى دولة الإمارات سوقنا الرئيسي، فإننا عازمون على استكشاف أسواق جديدة في المنطقة، بما في ذلك السعودية وقطر والبحرين والكويت وسلطنة عُمان لتحقيق مبيعات سنوية في هذه المنطقة تصل إلى 100 مليون دولار سنوياً".
من جانبه، قال يفغيني غابوف، مدير "كيه 5 الشرق الأوسط": "لدينا توقعات عالية جداً فيما يتعلق بسوق السلامة من الحريق ومكافحة الحرائق في الشرق الأوسط وخاصة في دولة الإمارات، التي تعتبر سوقاً متنامية باطراد. وإلى جانب المنتجين "كيه 5 سايفتي باتش"  و"كيه 5 باتش بينت"، سيقوم مصنعنا المتطور بإنتاج الدهانات والمواد الرغوية والطلاء ومواد البناء المزودة بقدرة تبديد الحرائق. وتضم قاعدة عملائنا في المنطقة شركات تصنيع المعدات الكهربائية وشركات التطوير العقاري وشركات إدارة المرافق ومؤسسات الرعاية الاجتماعية. ونعتزم على المدى الطويل دخول سوقي الهند والصين، وهما من الأسواق الكبيرة إلى جانب أوروبا".
وستعرض "كيه 5 الشرق الأوسط" منتجاتها وحلولها في المنصة رقم (C1-E16) في باحة مساحة العرض أمام القاعة 4 من مركز دبي الدولي للمؤتمرات والمعارض. وللحصول على مزيد من المعلومات، يرجى زيارة الموقع http://www.k5safetypatch.com، أو صفحة الشركة على "فيسبوك" K5 Safery Patch.  

=