Sunday, 29 January 2017

Ericsson and Pole Star Space Applications Announce Strategic Partnership


·      Ericsson and Pole Star partner to develop and deliver innovative offerings in fleet safety, security, environmental, and compliance-based business application solutions
·         Partnership to drive growth, accelerate innovation and speed up digital transformation across the maritime industry
·         Industry-leading scale and services capabilities will deliver differentiated customer value

Cairo,January 29th 2017
Ericsson (NASDAQ: ERIC) and Pole Star Space Applications Ltd today announce a global business and technology partnership to create industry-leading services focused on the maritime sector.
The strategic partnership will offer maritime customers the best of both companies: ICT transformation, networking, cloud, mobility, management, regulatory compliance, situational awareness, and global services capabilities.
Together, Ericsson and Pole Star Space Applications plan to deliver customer value by offering maritime customers a complete end-to-end product and services portfolio with joint innovations that accelerate new business models, while also channeling the combined scale and innovation of both companies to accelerate the development of platforms and services for customers wishing to monitor and manage maritime assets worldwide.
The new strategic partnership will allow both companies to jointly address the needs of traditional shipping customers looking for improved fleet efficiency gains, as well as providing new solutions for managing compliance and environmental risk.
Julian Longson, Managing Director, Pole Star Space Applications Ltd, says: “Successful companies are those that build the right strategic partnerships to accelerate innovation, growth and customer value. Our announcement brings together two organizations with complementary cultures and strong track records of innovation. Our partnership will drive growth for both companies, create unique value for our customers and provide incredible innovation for the maritime industry.”
John Taxgaard, Head of Maritime, Customer Group Industry & Society, Ericsson, says: “Ericsson is excited to partner with Pole Star as we continue to offer innovative solutions and services for the maritime sector. Our two companies share the same vision for the use of regulatory information and how this might be developed and leveraged by other industries. Initially, our partnership will focus on joint development and commercialization. For Ericsson, this partnership also underpins the strategy we have developed over the past several years, and it is a key move forward in our own digital transformation.”
With advanced sanctions screening and vessel monitoring solutions, shipping companies will now be able to draw on the two partners’ complementary offerings, including global services capabilities such as consulting, systems integration, and support to both ship and shore-based managed operations.
The partnership will also be a key driver of growth and value for both companies, with each benefiting from incremental revenues. New and greater opportunities are also expected, as the partnership enables both companies to drive their efforts and investments to deliver value in growth markets.
Ericsson will highlight its Maritime ICT Cloud offering at Danish Maritime Days, which takes place in Copenhagen from October 24 to 28.

إريكسون وبولستار يعلنان عن شراكة استراتيجية لتوفير حلول وخدمات مبتكرة في قطاع الملاحة البحرية

·        تعزز الشراكة بين الجانبين فرص تمكين الشركات من مواكبة التحول الرقمي و تقديم قيمة مضافة للعملاء من خلال توفير حلول وخدمات سحابية متطورة.

القاهرة 29 يناير 2017
أعلنت كل من إريكسون وبولستار اليوم عن شراكة عالمية بينهما في مجال التكنولوجيا والأعمال بهدف تطوير مجموعة من الخدمات والحلول الرائدة في قطاع الخدمات والملاحة البحرية. وتوفر هذه الشراكة المميزة بين العملاقين للعملاء في قطاع الملاحة البحرية مجموعة مميزة من الخدمات والحلول المبتكرة بما في ذلك التحول نحو تبني تقنيات تكنولوجيا المعلومات والاتصالات وتحديث الشبكات والخدمات السحابية والتحرك السلس والإدارة، إضافة إلى أنظمة حديثة للتقيد المنظم بالقوانين ومتابعة العمليات ومجموعة أخرى من الخدمات العالمية المميزة في هذا المجال.  
وتسعى كل من إريكسون وبولستار، من خلال هذا التعاون، إلى تعزيز تجربة العملاء وذلك عبر تطوير وتوفير مجموعة متكاملة من الحلول و الخدمات المميزة والمبتكرة في مجال الملاحة البحرية تهدف إلى تقديم قيمة مضافة للعملاء وتحسين مستوى عملياتهم. وستعمل الشركتان من خلال مزج الخبرات والمهارات على زيادة نمو وتطوير المنصات والخدمات للعملاء الراغبين بإدارة  ومراقبة أصول الملاحة البحرية حول العالم.

طومن شأن الشراكة الاستراتيجية الجديدة بين الجانبين أن تلبِ كافة متطلبات واحتياجات شركات الشحن البحري فيما يتعلق بتحسين إدارة ألاساطيل وتعزيز كفاءتها، فضلاً عن توفير حلول جديدة لأنظمة إدارة المخاطر.

وتعليقاً على الشراكة الجديدة مع إريكسون قال، جوليان لونغسون، مدير عام شركة بوليستار سبييس أبليكيشن : " تعمل الشركات الناجحة على ابرام الاتفاقيات والشراكات الإستراتيجة مع رواد القطاعات بهدف تعزيز مستويات الابتكار وزيادة النمو وتقديم قيمة مضافة للعملاء. ومن شان اتفاقية التعاون الجديدة مع اريكسون أن تسهم في دمج خبرات الشركتين بهدف تطوير مجموعة من الخدمات والحلول المبتكرة التي يحتاجها عملاؤنا في قطاع خدمات الملاحة البحرية". 
ومن جانبه قال، جون تاكسغارد، رئيس خدمات الملاحة البحرية ومجموعة XX في إريكسون : " نحن سعداء بهذا التعاون الاستراتيجي مع شركة بولستار بهدف تبادل الخبرات وتقديم المزيد من الحلول والخدمات المبتكرة لعملائنا في قطاع الخدمات البحرية. ونتشارك مع بولستار الرؤية نفسها حول إمكانية الاستفادة من المعلومات والتقنيات التي يملكها الجانبان  وتطويرها ليتم الاستفادة منها من جانب القطاعات الأخرى. وستركز شراكتنا في بادئ الأمر على تطوير الخدمات والتسويق المشترك للحلول التي سيتم العمل عليها. وتشكل هذه الاتفاقية خطوة إضافية في طريق تطبيق استراتيجيتنا التي طورناها خلال السنوات الماضية القائمة على التحول الرقمي في جميع مجالات عملنا".
ومن خلال الحلول المتقدمة الخاصة بعمليات المراقبة والتحكم بالسفن التي ستعمل إريكسون وبولستار على تطويرها، ستتمكن شركات الشحن البحري من تعزيز انتاجيتها وكفاءة عملياتها بالاعتماد على الخدمات المبتكرة التي ستقدمها الشركتين بما في ذلك خدمات استشارية ومنظومة اتصال متكاملة وتقنيات متطورة للسفن وعملياتها على الساحل. 
وستكون هذه الشراكة بمثابة دافع لتحقيق المزيد من النمو والازدهار لكلا الشركتين من خلال توحيد الإمكانيات والخبرات التي يمتلكانها، ومن المتوقع أن تسهم في تعزيز المزيد من اتفاقيات الشراكة بين الجانبين في المستقبل بهدف تقديم خدمات وحلول فعالة يمكنها أن تساعد العملاء في المنافسة عبر الأسواق العالمية.  
وستستعرض إريكسون حلولها السحابية المبتكرة وتقنياتها المتطورة الخاصة بخدمات الملاحة البحرية في معرض "أيام الملاحة البحرية" الذي سيقام في الفترة ما بين 24 و28 أكتوبر في العاصمة الدنماركية كوبنهاغن.
=