Sunday, 29 January 2017

Dabur International bestowed with Assocham Award for ‘Outstanding Contribution in Africa’s Healthcare Sector’



Recognition reflects company’s strong presence in key African markets which contributes nearly 20 per cent of total international business


Cairo, 29 January, 2017 - Dabur International, one of the most trusted and recognized personal and healthcare companies in the world, has been conferred with Assocham Award in the ‘Outstanding Contribution in Africa’s Healthcare Sector - Products’ category. The coveted honour is a reflection of the company’s strong presence in Africa’s key markets, including Egypt, Nigeria, South Africa and Kenya that nearly contribute 20 per cent of the total international business. The recognition will boost Dabur International’s plans to further strengthen its presence in the region, where it is focusing to establish its own brands alongside building the specialized hair care offerings under its Namaste portfolio’s ORS brand.

One of the largest overseas market for Dabur, Egypt contributes nearly 13 per cent of its international business sales. Dabur Egypt Ltd. manufactures and markets a wide range of products in hair, skin and oral care categories while maintaining a leading position in hair creams, hair oils, and Hammam Zaith creams. Business operations at Sub-Saharan Africa, on the other hand, have been consolidated into three hubs anchored at Lagos, Nairobi and Johannesburg to drive business synergies across the economic zones. Lastly, Dabur International produces and sells oral, hair and home care products in Nigeria and its plant in Lagos will manufacture ORS range of hair care products.

Mohit Malhotra, CEO, Dabur International, said: “The Assocham Awards is a tremendous recognition of our successful business strategies in Africa, where we have established a significant market for our brands. Dabur International will continue to strengthen its consumer franchise in East, West and South African markets for our product portfolio. We are also building distribution infrastructure in Nigeria, Ghana, Kenya, Tanzania, Uganda, DRC, Zambia and South Africa -- which are the key Namaste markets in Africa. Continuing further with its expansion plans, Dabur International is building two new facilities in Nigeria and Egypt to streamline and strengthen local supply chain of products.”

Dabur International has emerged as a key healthcare player in Africa, with its range of hair and oral care products commanding a huge market share. The product range is formulated with natural ingredients, and at the same time is effective and price-efficient. It has given tough competition to other leading international brands, driven by its natural ingredient based formulations, time-tested ingredients to emerge as a popular healthcare brand.

"دابر إنترناشيونال" تحصد جائزة "المساهمة المتميّزة في قطاع الرعاية الصحية في أفريقيا" من قبل اتحاد غرف التجارة والصناعة في الهند

التقدير يعكس المكانة القوية للشركة في الأسواق الأفريقية الرئيسة التي تشكّل 22 بالمائة من إجمالي أعمال الشركة في العالم

القاهرة، جمهورية مصر العربية، 29 يناير 2017 - احتفت "دابر إنترناشيونال"، إحدى أكثر العلامات التجارية الموثوق بها والمعترف بها في مجالي العناية الصحية والشخصية، بحصولها على جائزة "المساهمة المتميّزة في قطاع الرعاية الصحية في أفريقيا" عن فئة المنتجات من قبل "اتحاد غرف التجارة والصناعة في الهند" (Assocham)، وذلك تقديراً للمكانة الريادية التي تتبوّأها الشركة في الأسواق الأفريقية الرئيسة، في مقدّمتها مصر ونيجيريا وجنوب أفريقيا وكينيا التي تستحوذ مجتمعةً على حوالى 20 بالمائة من إجمالي أعمال الشركة على المستوى العالمي. ويشكّل الفوز بهذه الجائزة المرموقة دفعةً قويةً للخطّة الإستراتيجية التي تنتهجها "دابر إنترناشيونال" للنمو والتوسّع في المنطقة وترسيخ تواجد علاماتها التجارية في الأسواق الأفريقية ودفع عجلة نمو مجموعتها المتميّزة من منتجات العناية بالشعر المنضوية تحت مظلة العلامة التجارية "أو. آر. أس" ضمن محفظة منتجات "ناماستي لابوراتوريز".

وتأتي مصر في مقدّمة الأسواق الخارجية الرئيسة لشركة "دابر إنترناشيونال" حيث تسهم بحوالى 13 بالمائة من إجمالي المبيعات العالمية للشركة، وذلك مرده إلى الجهود الدؤوبة التي تبذلها شركة "دابر إيجيبت" المحدودة في تصنيع وتسويق مجموعة واسعة من المنتجات المخصّصة للعناية بالشعر والبشرة وصحّة الفم والأسنان، بما في ذلك كريمات الشعر وحمّامات الزيت وغيرها من المستحضرات ذات الجودة العالية. وعلى صعيد منطقة أفريقيا جنوب الصحراء الكبرى، تتركّز أعمال "دابر إنترناشيونال" ضمن ثلاث مقّرات رئيسة في كل من لاغوس ونيروبي وجوهانسبرغ باعتبارها مناطق اقتصادية إستراتيجية لبناء الشراكات التجارية المثمرة في المنطقة. وعلاوةً على ذلك، تعد نيجيريا من الأسواق الهامة للشركة في أفريقيا، حيث تتمحور أعمالها حول إنتاج وبيع منتجات العناية بالشعر والصحة الفم والعناية الشخصية. هذا بالإضافة إلى مرفق تصنيع خاص في لاغوس لإنتاج مجموعة منتجات "أو. آر. أس" للعناية بالشعر.

وقال موهيت مالهوترا، الرئيس التنفيذي لشركة "دابر إنترناشيونال": "يمثّل هذا التقدير رفيع المستوى من "اتّحاد غرف التجارة والصناعة في الهند" تتويجاً حقيقياً لإستراتيجيات الأعمال الطموحة التي نتّبعها في أفريقيا والتي أثمرت بكل نجاح عن الارتقاء بالمكانة الريادية لعلامتنا التجارية في السوق الأفريقية. ونؤكّد في "دابر إنترناشيونال" على التزامنا بمواصلة تعزيز امتياز العملاء تجاه منتجات "ناماستي لابوراتوريز" في أسواق شرق وغرب وجنوب أفريقيا. كما نعمل حالياً على تطوير بنية تحتية متينة للتوزيع في كل من نيجيريا وغانا وكينيا وتنزانيا وأوغندا وجمهورية الكونغو وزامبيا وجنوب أفريقيا، باعتبارها الأسواق الرئيسة لمنتجات "ناماستي" في أفريقيا. وعلاوةً على ذلك، يجري حالياً إنشاء مرفقين جديدين في كل من نيجيريا ومصر والمصمّمين خصيصاً لتسهيل وتعزيز سلسلة التوريد المحلية في كلا البلدين".

ويُذكر أن "دابر إنترناشيونال" تعد واحدةً من كبرى المؤسّسات الرائدة في مجال الرعاية الصحية في أفريقيا، مدعومةً بمحفظة واسعة من منتجات العناية بالشعر وصحّة الفم التي تستحوذ على حصّة كبيرة في السوق. وتتميّز منتجات "دابر" بأنّها مصنوعة بالكامل من مكوّنات طبيعية وتتّسم بكفاءة عالية من حيث الجودة والتكلفة، بما يعزّز قدرتها التنافسية في المجال كونها تستند إلى تركيبة غنية بالمكوّنات الطبيعية المثبتة فعاليتها في مجال الرعاية الصحية.
=