Wednesday, 11 January 2017

CONSUMERS PRIORITISE HIGHER WI-FI PERFORMANCE OVER SPEED IN 2017



Growing Number of Consumers Will Upgrade Wi-Fi Routers, Adopt Smart Home Technologies, Demand a Safe Online Environment, and Cut the Cable Cord in 2017, Predicts Linksys

Dubai, UAE – 09 January 2017 –  In 2017, consumers will increasingly prioritise higher performance over speed as a growing number of smart devices connect to Wi-Fi network in Middle East homes, predicts networking giant, Linksys.
Data will be driven by people, but more so by the number of connected objects in the Internet of Things, estimated to be 50 billion by 2020, as per the research conducted by Cisco Internet Business Solutions Group.
Back in 1990s and early 2000s, consumers demanded internet connection at home, which swiftly changed to the need for wireless internet connection. The evolution of network technology, and the growing number of devices simultaneously being connected to the router, has driven an evolution in consumer demand from having internet connectivity everywhere at home, to now having high network performance.
Network providers have matched this transforming demand over the years by bringing innovative products and technologies to the market, from routers and wireless routers to ranges extenders and MU-MIMO-enabled routers. MU-MIMO-enabled routers manage multiple devices connected to the network giving consumers optimised performance even at the edge of the network.
“Consumers are quickly realising that the bottleneck in their network performance is being caused by old router technology that cannot withstand the increasing number of smart devices attached to the Wi-Fi network. We expect that in 2017, many consumers will upgrade their Wi-Fi routers to achieve higher performance from their network and smart devices,” said Amanulla Khan, Managing Director, Linksys, Middle East, Turkey & Africa.
Higher networking performance and the increased availability of premium networking products are going to complement and accelerate the adoption of smart home technology, which is yet to become a mass market product. With technology converging between smart homes and networking routers, the year 2017 will see more connected homes adopting smart home technology.
With so much original content accessible from streaming services like Netflix, Hulu, and Amazon, consumers no longer need to worry that cutting the cable cord will mean leaving their favorite shows behind. In 2017, a household’s Internet connection will become the entertainment lifeline with more consumers upgrading to MU-MIMO routers and using range extenders that rebroadcast the Wi-Fi signal.
Wi-Fi is a valuable tool even for children, with the internet being an essential resource for education and entertainment. Internet acts as an expansive multimedia library with readily available content for children to find and absorb. But not all available content is appropriate these days. Children may end up at unsafe sites parents will readily adopt methods that helps create a safe online environment for children. Using applications like the Linksys ‘Smart Wi-Fi App’ which provides features that allow parents to block internet sites and apps on specific devices, as well as restrict internet access, and at specific times. The Smart Wi-Fi App also provides alerts to when specific devices come online.
 About Linksys
The Linksys brand has pioneered wireless connectivity since its inception in 1988 with its leading innovation and engineering strategies, and best-in-class networking technology, design, and customer service. Linksys enables a connected lifestyle for people at home, at work and on the move, and with its award-winning products, simplifies home control, entertainment, security and Internet access through innovative features and a growing application and partner ecosystem. For more information, visit linksys.com, like us on Facebook, follow us on Twitter or watch us on YouTube.

في توقعات لينكسيس بشأن المستهلكين للعام 2017
المستهلكون يمنحون أداء الإنترنت اللاسلكية الأولوية على حساب السرعة

مزيد من المستهلكين يعتزمون ترقية الموجهات في شبكات الإنترنت اللاسلكية واعتماد تقنيات المنزل الذكي والحرص على بيئة إنترنت آمنة والتخلّص من الكوابل

دبي، دولة الإمارات العربية المتحدة
من المنتظر أن يزداد منح المستهلكين في العام 2017 الأولوية للأداء العالي على حساب السرعة في شبكات الإنترنت اللاسلكية (واي فاي) في ظلّ ازدياد أعداد الأجهزة الذكية المتصلة بهذه الشبكات في المنازل بمنطقة الشرق الأوسط، بحسب توقعات كشفت عنها شركة "لينكسيس"، عملاقة الشبكات العالمية.

ومن المتوقع، في السياق ذاته، أن تتجاوز أعداد الأجهزة المتصلة بالإنترنت 50 مليار جهاز بحلول العام 2020، وفقاً لدراسة حديثة صادرة عن مجموعة حلول أعمال الانترنت من سيسكو .

ومع بدء انتشار الإنترنت في التسعينات وبداية العام 2000، اتسعت رغبة المستهلكين بالاتصال بالإنترنت في المنزل، الأمر الذي سرعان ما تغير إلى الحاجة إلى التمتع باتصال لاسلكي. إلاّ أن التطوّر المتسارع في تقنيات الشبكات والاتصال على مرّ السنين، وتزايد أعداد الأجهزة المتصلة بالموجهات في وقت متزامن، أدّيا إلى إحداث تحوّل في طلب المستهلكين، من إتاحة الاتصال بالإنترنت في جميع أنحاء المنزل، إلى ما بات حالياً إتاحة أداء عالٍ للشبكات.

واستطاع مزودو الخدمة بمرور السنين تلبية هذا الطلب في التحوّل من خلال طرح المنتجات والتقنيات المبتكرة في الأسواق، والتي شملت الموجهات التقليدية واللاسلكية، وأجهزة توسيع نطاق الاتصال، والموجهات العاملة بتقنيات MU-MIMO (تقنيات المداخل المتعددة والمخارج المتعددة المتاحة لمستخدمين متعددين) التي تدير أجهزة متعددة متصلةبالشبكة لتمنح المستهلكين أداء محسّناً حتى أثناء وجودهم عند أطراف المنطقة التي تغطيها الشبكة.

وقال أمان الله خان، المدير التنفيذي لشركة "لينكسيس" الشرق الأوسط وتركيا وإفريقيا، إن المستهلكين سرعان ما يدركون أن الاختناق في أداء شبكة الاتصال مردّه إلى تقنيات التوجيه القديمة التي لا يمكن أن تصمد أمام العدد المتزايد من الأجهزة الذكية المتصلة بشبكة "واي فاي"، وأضاف: "نتوقع أن يقوم كثير من المستهلكين في العام 2017 بترقية أجهزة التوجيه في شبكات "واي فاي" لرفع أداء شبكاتهم وأجهزتهم الذكية".

ومن المنتظر أن يستكمِل ويسرِّع ارتفاع أداء الشبكات وزيادة المنتجات الشبكية الممتازة إقبال المستهلكين على اعتماد التقنيات المنزلية الذكية، التي لم يتم بعدُ التوسع في إنتاجها التجاري. ويُتوقع أن يشهد العام 2017 تزايداً في إقبال المنازل المتصلة على اعتماد تقنيات المنزل الذكي في ضوء استمرار التقارب التقني بين المنازل الذكية والموجهات الشبكية.

وليس على المستهلكين القلق بعد اليوم بشأن إمكانية متابعة برامجهم التلفزيونية المفضلة إذا قاموا بالاستغناء عن الاشتراك في شبكات التلفزة، لا سيما وأن قدراً كبيراً من المحتوى التلفزيوني الأصلي بات متاحاً عبر خدمات البث التلفزيوني عبر الإنترنت، مثل "نتفليكس" و"هولو" و"أمازون"، إذ تشير التوقعات إلى أن الاتصال المنزلي بالإنترنت خلال العام 2017 سوف يصبح "شريان الترفيه" للأسرة، مع تزايد ترقية المستهلكين شبكاتهم إلى الموجهات العاملة بتقنيات MU-MIMO واستخدام موسّعات النطاق التي تُعيد بث إشارة "واي فاي" في أنحاء المنزل.

وأمكن "لينكسيس"، التي تُعتبر شركة بارزة في حلول الشبكات المنزلية والتجارية، أن تلحظ توجهاً آخر يتمثل بالحاجة المتزايدة لخلق بيئة إنترنت آمنة للأطفال، نظراً لأهمية شبكات "واي فاي" كأداة قيّمة تتيح وصولالأطفال إلى موارد تعليمية وترفيهية أساسية، ما يؤكّد أهمية تمتّع أولياء الأمور بإمكانية رصد المحتوى الذي يطلع عليه أطفالهم. ويمكن القيام بهذا الأمر بمساعدة تطبيق "سمارت واي فاي" من "لينكسيس"، الذي يتسم بمزايا تسمح لأولياء الأمور بمنع وصول أجهزة محدّدة إلى مواقع وتطبيقات معينة، فضلاً عن تقييد الوصول إلى الإنترنت في أوقات محددة. كذلك يمكن لتطبيق "سمارت واي فاي" أن يقدّم تنبيهات تفيد باتصال أجهزة معينة بالشبكة.

=