Sunday, 29 January 2017

Careem and Al Kutub Help Visually-Impaired Members the Visit Cairo’s International Book Fair




Cairo, Egypt: January 26, 2017 – As part of their ongoing commitment to support the local community, Careem, the region’s leading app-based car booking service, has partnered with Al Kutub to offer visually-impaired and blind members of the organization free rides to Cairo’s International Book Fair on Saturday, January 28.

Al Kutub is one of Egypt’s largest audio book providers, offering a wide variety of audio books across diverse categories. The organization’s products are particularly popular among the visually impaired and blind members of the community.

“Our mission is to simplify people’s lives by offering them a reliable, safe, convenient, and affordable means of transport,” said Wael Fakharany, Managing Director, Egypt, and Senior Vice President, Government Relations at Careem. “Our collaboration with Al Kutub Organization is a testimony of Careem’s commitment to positively and meaningfully impact the communities in which we operate.”

In their endeavor to promote reading culture in Egypt, Careem has also teamed up with different entities to offer special discounts on rides and books for customers visiting the book fair using Careem’s promocodes. Entities participating in this promotion are: The General Egyptian Book Organization, Nahdet Masr, Battana and Dar Dawen. Cairo’s International Book Fair begins on January 26 and ends on February 10.

كريم تتعاون مع مؤسسة "الكتب" لمساعدة المكفوفين من أعضاء المؤسسة على زيارة معرض القاهرة الدولي للكتاب

القاهرة في 26 يناير 2017- في إطار التزامها المستمر لدعم وخدمة المجتمع المصري، تعاونت شركة كريم، الشركة الرائدة في خدمات حجز سيارات الأجرة الخاصة عبر التطبيقات الذكية في منطقة الشرق الأوسط وشمال أفريقيا، مع مؤسسة "الكتب"، لتقديم خدمة التوصيل المجانية لأعضاء المؤسسة من المكفوفين وذوي الاعاقات البصرية، لمعرض الكتاب الدولي يوم السبت القادم 28 من يناير.

تُعد مؤسسة "الكتب" واحدة من أكبر مقدمي خدمة الكتب الصوتية في مصر، ولها مجموعة كبيرة من الكتب الصوتية في مختلف المجالات، وتلقى منتجاتها شعبية كبيرة بين مجتمع المكفوفين وضعاف البصر في مصر.

وتعليقا على تلك المبادرة، يقول السيد/ وائل الفخراني- العضو المنتدب لشركة كريم في مصر والنائب الأول للرئيس للعلاقات الحكومية: "تتمثل رسالة كريم في تيسير حياة المواطنين، من خلال توفير وسيلة انتقال سهلة، آمنة ومنخفضة التكلفة. ويأتي تعاوننا مع مؤسسة الكتب دليلاً آخر على مدى التزامنا بترك بصمة ايجابية في المجتمعات التي نعمل بها".

وفي إطار سعيها لنشر ثقافة القراءة والاطلاع في مصر، تعاونت كريم أيضا مع جهات أخرى لتقديم خصومات خاصة على الانتقالات والكتب لرواد معرض القاهرة الدولي للكتاب، عن طريق استخدام أكواد العروض الترويجية الخاصة بالشركة. يشارك في تلك العروض كل من الهيئة المصرية العامة للكتاب، ودار نهضة مصر، وبتانة ودَوِّن للنشر والتوزيع. تنطلق فعاليات معرض القاهرة الدولي للكتاب في السادس والعشرين من يناير، وينتهي في  العاشر من فبراير القادم.

=