Sunday, 22 January 2017

ACSRN launches 10th edition of Arabia CSR Awards


Region’s biggest CSR awards announces two new categories: construction and hospitality


January 22, 2017 - The Arabia CSR Network (ACSRN) has launched today the Arabia CSR Awards 2017 at the Movenpick Hotel Jumeirah Beach Residence, Dubai, with the announcement of two new sustainable awards categories namely construction and hospitality. The awards, which is now in its 10th cycle, honours public and private organisations all throughout the Arab region for implementing best practices in corporate social responsibility (CSR) and sustainability and thereby creating a positive impact in the society.

Arabia CSR Awards is a home-grown product in the Middle East and North Africa region which encourages all organisations in the Arab World to step up their efforts in CSR and celebrate their achievements with the public through the awards and generate more interests from other companies to advance their sustainability performance and become a stronger socially responsible corporate citizen.

Speaking during the launch, Habiba Al Mar’ashi, President and CEO of ACSRN, said: ‘It is a great achievement for the Network to celebrate a milestone – having reached the 10th year for the Arabia CSR Awards. We look forward to beat our targets of having more participants and bring in other Arab countries and companies to become part of this global endeavor. Strengthening our collaboration and partnership is key to reaching out to more organisations in the region and send the message of sustainability to create a positive impact in our society.’

Some of the winners from the 9th cycle including Dubai Electricity and Water Authority (DEWA), Emirates National Oil Company (ENOC), Holiday Inn Dubai - Al Barsha and Orange Tunisie shared their sustainability experiences during the launch and explained how the awards has motivated them to further improve on their initiatives towards sustainability.

‘It is part of ACSRN’s mission to recognise excellence in the CSR and sustainability sector and we strive to make every edition a memorable event to ensure that the efforts and achievements of deserving organisations will not go unnoticed. Studies have shown that investing the right way in CSR and sustainability is not just good for people and planet, but also for profit. In this way, every organisation which invests their energy, time and money for CSR and sustainability is a sure winner,’ Habiba Al Mar’ashi concluded.



The Arabia CSR Awards has a total of 11 categories, including: Public Sector, Large Business, Medium Business, Small Business, Financial Services Sector, Energy Sector, Social Enterprise Sector, Hospitality Sector, Construction Sector, Best New Business and Partnerships & Collaborations and will have a total of 31companies that can be shortlisted as CSR champions for 2017.

To register for the Awards, visit http://awards.arabiacsrnetwork.com/register/ Or contact admin@arabiacsrnetwork.com or call Arabia CSR Network on +971 4 3448622 for any further details.

الشبكة العربية للمسؤولية الاجتماعية للمؤسسات تطلق الدورة العاشرة من الجائزة العربية للمسؤولية الاجتماعية للمؤسسات

الجائزة الأضخم على مستوى المنطقة في مجال المسؤولية الاجتماعية تعلن عن إضافة فئتين جديدتين لقطاعي الإنشاءات والضيافة

الإمارات، 22 يناير 2017 - أطلقت الشبكة العربية للمسؤولية الاجتماعية للمؤسسات اليوم (الأحد 22 يناير 2016) الدورة العاشرة "الجائزة العربية للمسؤولية الاجتماعية للمؤسسات 2017" وذلك في فندق موفينبيك شاطئ الجميرا في دبي، حيث أعلنت عن فئتين جديدتين ضمن فئة الاستدامة لقطاعات الإنشاءات والضيافة. وتكرم هذه الجائزة في دورتها العاشرة المؤسسات العامة والخاصة من مختلف أنحاء المنطقة العربية تقديراً لتبنيها وتطبيقها أفضل الممارسات في مجالي المسؤولية الاجتماعية للمؤسسات (CSR) والاستدامة، ما يخلق بالتالي أثراً إيجابياً في المجتمع.

وتعتبر "الجائزة العربية للمسؤولية الاجتماعية للمؤسسات" برنامج تم تطويره لمنطقة الشرق الأوسط وأفريقيا وتهدف إلى تشجيع المؤسسات في العالم العربي على تكثيف جهودها في مجال المسؤولية الاجتماعية للمؤسسات والاحتفاء بإنجازاتها مع الجمهور من خلال منحها الجوائز وتحفيز اهتمام الشركات والمؤسسات الأخرى لتطوير أدائها في مجال الاستدامة ولكي تصبح مؤسسات أكثر مسؤولية اتجاه المجتمع.

وفي إطار تعليقها على دورة العام الجاري من هذه الجائزة، قالت حبيبة المرعشي، الرئيس والمدير التنفيذي للشبكة العربية للمسؤولية الاجتماعية للمؤسسات: "إنه لإنجاز عظيم أن نحتفي بمضي عشر سنوات على إطلاق "الجائزة العربية للمسؤولية الاجتماعية للمؤسسات" مع إطلاقنا لدورة هذا العام. ونتطلع قدماً إلى تحقيق هدفنا المتمثل في استقطاب المزيد من المشاركين وإدخال دول ومؤسسات عربية أخرى لتكون جزءاً من هذا المسعى العالمي. ويعتبر تعزيز التعاون والشراكة عاملاً مهماً في الوصول إلى المزيد من المؤسسات في المنطقة ونشر رسالة الاستدامة من أجل خلق تأثير إيجابي في مجتمعاتنا".



وقدم نخبة من الفائزين بالجائزة في دورتها التاسعة، بما في ذلك "هيئة كهرباء ومياه دبي" و"شركة إينوك" و"شركة أورانج تونس"، وكذلك فندق هوليداي إن البرشاء خبراتهم في مجال الاستدامة خلال حفل الإطلاق، كما استعرضوا كيفية تحفيز الجائزة لهم على مواصلة تحسين مبادراتهم الخاصة بالاستدامة.

وأضافت المرعشي: "إن تقدير التميز في مجال المسؤولية الاجتماعية للمؤسسات في قطاع الاستدامة هو جزء من رسالتنا، حيث نسعى جاهدين لجعل كل دورة من هذه الجائزة حدثاً لا ينسى لضمان أن تلقى جهود وإنجازات المؤسسات الفائزة بالجائزة ما تستحقه من تقدير وإشادة. وأظهرت الدراسات أن الاستثمار في المسؤولية الاجتماعية والاستدامة تنعكس إيجابياته على ربحية المؤسسات والناس وكوكب الأرض. ولذلك، فإن كل شركة أو مؤسسة تستثمر طاقتها ووقتها وأموالها في مجالي المسؤولية الاجتماعية والاستدامة هي بلا شك شركة رابحة".

وتضم "الجائزة العربية للمسؤولية الاجتماعية للمؤسسات" في دورتها العاشرة 11 فئة هي؛ القطاع الحكومي، الأعمال التجارية كبيرة الحجم ، الأعمال التجارية متوسطة الحجم، الأعمال التجارية صغيرة الحجم، قطاع الخدمات المالية، قطاع الطاقة، المؤسسة الاجتماعية، قطاع الضيافة، قطاع الإنشاءات الى جانب فئة أفضل شراكة وتعاون.

وستحدد الجائزة ما مجموعه 31 شركة ومؤسسة ضمن التصفيات النهائية كأبطال للمسؤولية الاجتماعية والإستدامة لعام 2017. وللتسجيل من أجل المشاركة في الجائزة، يرجى زيارة الموقع http://awards.arabiacsrnetwork.com/register أو التواصل عبر البريد الإلكتروني admin@arabiacsrnetwork.com أو الاتصال بالشبكة العربية للمسؤولية الاجتماعية للشركات على هاتف رقم 3448622 4 971+ للحصول على مزيد من التفاصيل.

=