Sunday, 25 December 2016

Trend Micro Provides IoT Buyer’s Guide for Holiday Shopping Security Concerns



Combatting recent IoT toy hacks, Trend Micro offers security guide for the holiday season.

Dubai, United Arab Emirates

Trend Micro Incorporated (TYO: 4704; TSE: 4704), a global leader in cybersecurity solutions, today published “Internet of Things Buyer’s Guide for Smart Parents and Guardians” as part of an informative content package for holiday shoppers. Infographics and an interactive quiz are also available, highlighting product features that threat actors can use for accessing personal information and monetary exploitation.

“Our goal with these resources is to help parents and guardians keep their families safe from online privacy and security risks,” said Lynette Owens, founder and global director of Internet Safety for Kids & Families at Trend Micro. “So many things that our children use daily, including toys, games, and apps, are increasingly connected to the internet and collecting a lot of information. Our goal is to raise as much awareness about this among all consumers, but especially parents whose kids may be impacted. We believe a more informed consumer is a safer one.”

In 2015, a global provider of electronic learning products was breached by threat actors. This data breach resulted in the attackers gaining access to more than 6.3 million child-related profiles and 4.8 million parental accounts, which demonstrated the impact attacks of this kind can have on kids and families. Trend Micro has released this buyer’s guide and interactive content package to prepare shoppers this holiday season and inform parents and guardians about potential privacy and security vulnerabilities in smart toy features and other internet-connected devices. This information is designed to help empower shoppers to make more informed decisions and potentially avoid falling victim to cybercriminals planning to exploit holiday shopping for their own gain.

The content package includes eight simple tips and considerations before buying gifts this holiday season, such as knowing what data is collected by the device, whether or not it has a camera, and whether or not it can track a person’s physical location.

In addition to the graphics, the buyer’s guide outlines product features that collect data from users and how to control these to improve the general safety and security of children using the products. The accompanying interactive quiz allows shoppers to test their knowledge of IoT products before purchasing gifts for children this year.



For more information on the Trend Micro’s Internet Safety for Kids and Families, please visit: http://internetsafety.trendmicro.com/.


’تريند مايكرو‘ تنشر "دليل التسوق الآمن لإنترنت الأشياء"

الدليل يسعى لتوعية المستهلكين حول الاختراقات الأمنية المحتملة لألعاب
وأجهزة إنترنت الأشياء

دبي، الإمارات العربية المتحدة :  أصدرت ’تريند مايكرو إنكوربوريتد‘، الشركة الرائدة عالمياً في مجال برمجيات وحلول الأمن (المدرجة في بورصة طوكيو تحت الرمز 4704، وفي بورصة تورنتو تحت الرمز: 4704 اليوم "دليل التسوق الآمن لإنترنت الأشياء" الموجه للأهالي وأولياء الأمور، والذي يقدم مجموعة متكاملة من المعلومات والتوصيات التي تهدف إلى حماية الأسرة من الاختراقات الأمنية خلال فترة الأعياد. ويضم الدليل أيضاً مجموعة من الرسوم التوضيحية (أنفوجرافك) والاختبارات التفاعلية التي تسلط الضوء على مزايا وخصائص الأجهزة الحديثة التي يمكن أن يتم استغلالها للوصول إلى المعلومات الشخصية واستغلالها مادياً.

وتعليقاً على الدليل الجديد، قالت لينيت أوينز، المؤسس والمدير العالمي لبرنامج ’سلامة استخدام الإنترنت بالنسبة للأطفال والعائلات‘ من ’تريند مايكرو‘: "يتمثل هدفنا من خلال هذه المصادر في مساعدة الأسر وأولياء الأمور للحفاظ على سلامة ذويهم من المخاطر المتعلقة بالأمن والخصوصية على شبكة الإنترنت." وأضافت أوينز: "الكثير من الأشياء التي يستخدمها الأطفال يومياً، بما في ذلك الألعاب والتطبيقات، متصلة بالإنترنت وتجمع المعلومات.  ولذلك نسعى إلى رفع مستوى الوعي حيال تلك المخاطر بين أوساط العملاء، لا سيما الأهل وأولياء الأمور. فنحن نؤمن أن الأمان يبدأ بالوعي وإدراك المخاطر أولاً".

وكان العام 2015 قد شهد اختراقاً أمنياً هاماً لأحد أهم مزودي منتجات التعلم الالكتروني. وتمكن المجرمون بعد هذا الاختراق من الوصول إلى المعلومات الشخصية لما يزيد عن 6.3 مليون طفل، و 4.8 مليون من الأهل وأولياء الأمور، الأمر الذي يُظهر التأثير البالغ لهذا النوع من الهجمات على الأطفال وذويهم. وأطلقت ’تريند مايكرو‘ الدليل الجديد ضمن حزمة محتوى متكاملة تهدف إلى توعية المتسوقين أثناء شراء الهدايا خلال موسم الأعياد حول المخاطر الأمنية المحتملة التي قد تؤثر على الخصوصية في بعض الألعاب الذكية والأجهزة الأخرى المتصلة بالإنترنت. وقد صممت هذه المعلومات للمساعدة في تمكين المتسوقين من اتخاذ قرارات مدروسة وتجنب الوقوع ضحية لمجرمي الإنترنت الذين يخططون لاستغلال التسوق أثناء الأعياد لتحقيق أهدافهم الخبيثة.

ويقدم الدليل ثماني نصائح بسيطة يجب أن يفكر بها الأهل قبل اختيار الألعاب لطفلهم، مثل نوع البيانات التي يجمعها كل جهاز، وما إذا كان يحتوي على كاميرا أم لا، وقدرة الجهاز على تتبع الموقع الجغرافي للمستخدم.

وبالإضافة إلى الرسومات، يحدد الدليل خصائص المنتج التي تجمع البيانات من المستخدمين وكيفية التحكم بها بغية تعزيز الأمن والسلامة العامة للأطفال الذين يستخدمون هذه المنتجات. وسيتيح الاختبار التفاعلي المرفق للمتسوقين اختبار مدى معرفتهم بمنتجات إنترنت الأشياء قبل شراء الهدايا للأطفال.

للمزيد من المعلومات عن برنامج ’’سلامة استخدام الإنترنت بالنسبة للأطفال والعائلات‘ من ’تريند مايكرو‘، يرجى زيارة الموقع
http://internetsafety.trendmicro.com/

للاطلاع على الدليل وحزمة المحتوى، يرجى زيارة الرابط:


=