Tuesday, 27 December 2016

Careem Teams Up with Coca Cola to Support National Football


Careem users can now exchange their non-Egyptian football T-shirts for a national team T-shirt

Cairo, Egypt: December 25, 2016 – Starting today and for a limited time, Careem users in Cairo and Alexandria can exchange their non-Egyptian football T-shirts for a T-shirt of the national team, the Pharaohs. Careem, the region’s leading app-based car booking service, has partnered with Coca Cola to support their “Your T-shirt, your flag” campaign. The aim of the campaign is to promote Egyptians’ sense of belonging through football as they hope to be part of 2018 World Cup in Russia.  

“At Careem, supporting our fellow Egyptians in their pursuit of excellence is something near and dear to us,” said Wael Fakharany, Managing Director, Egypt, and Senior Vice President, Government Relations at Careem. “We’re proud of our collaboration with Coca Cola to help encourage football fans across the country to spread the love and cheer on our national football team as they strive to secure a place in the 2018 World Cup.”

Starting Thursday, Dec. 22 for a very limited time, select Careem economy cars will be stocked with national football team t-shirts. Economy customers can simply ask the Captain if the t-shirts are available and if they are, the customer can swap an old t-shirt for an Egyptian National Football team t-shirt.   

From famous football clubs to street games, whether watching from the stands or the sidewalk, almost every Egyptian loves football. Egypt has appeared in two FIFA World Cups and they are the most successful team in the Africa Cup of Nations, winning the competition seven times, most recently at the 2010 Africa Cup of Nations.

كريم تتعاون مع كوكاكولا في دعم وتشجيع المنتخب الوطني لكرة القدم

يمكن الآن لمستخدمي كريم استبدال قمصان فرق كرة القدم غير المصرية بقميص المنتخب الوطني

القاهرة في 25 ديسمبر 2016- يمكن الآن لمستخدمي تطبيق كريم في القاهرة والإسكندرية ولفترة محدودة استبدال قمصان فرق ومنتخبات كرة القدم الأجنبية بقميص المنتخب الوطني لكرة القدم- منتخب الفراعنة. يأتي ذلك في إطار تعاون كريم، الشركة الرائدة في خدمات حجز سيارات الأجرة الخاصة عبر التطبيقات الذكية في منطقة الشرق الأوسط وشمال أفريقيا، مع شركة كوكاكولا في حملة "تيشرتك_علمك" والتي تهدف لدعم روح الانتماء لدى المصريين من خلال كرة القدم، مع مشاركة المنتخب الوطني في التصفيات المؤهلة للوصول لنهائيات كأس العالم التي تقام في روسيا 2018.    

وتعليقاً على مشاركتها في تلك الحملة، يقول السيد/ وائل الفخراني- العضو المنتدب لشركة كريم في مصر والنائب الأول للرئيس للعلاقات الحكومية: "إنّ دعم المصريين في سعيهم نحو تحقيق التميز، من الأمور العزيزة على قلوبنا في كريم. ولهذا نحن فخورون بتعاوننا مع كوكاكولا في تلك الحملة، للمساعدة على نشر روح الحب والتشجيع بين عشاق اللعبة الشعبية الأولى في مصر دعماً لمنتخبنا الوطني للحصول علي مكان بين الكبار في نهائيات كأس العالم 2018"  

وبداية من الخميس 22 ديسمبر ولفترة محدودة، سيتم تزويد سيارات كريم فئة الاقتصادي بقميص المنتخب الوطني، حيث يمكن لعملاء تلك الفئة سؤال الكابتن عن قميص المنتخب، وفي حالة توافره يمكن استبداله مع القميص القديم.

إنّ كل المصريين يعشقون كرة القدم، سواءً كرة القدم التي تلعبها أندية كرة القدم الشهيرة، أو مباريات الكرة في الشوارع، سواءً يشجعونها في المدرجات أو على الرصيف. لقد تأهلت المنتخب الوطني لكرة القدم مرتين لبطولة كأس العالم لكرة القدم، كما أنه الفريق الأكثر فوزاً بكأس الأمم الأفريقية، حيث تمكنت مصر من الفوز بالكأس سبع مرات، كان آخرها عام 2010.
=