Wednesday, 21 December 2016

Gazebo Group opens new outlets


Experience a gastronomical culinary experience that has satisfied UAE audiences for nearly two decades

Dubai, UAE: Award winning Indian Restaurant, Gazebo has opened five new outlets recently in Khalidiyah Mall Abu Dhabi, Al Twar and Business Bay, Al Shamkha Abu Dhabi and in Ajman.

According to Irfan Gaya, Managing Director of Gazebo, the restaurant was initially set up to fill the gap in the market for an authentic Dum Pukht restaurant and today the restaurant has achieved that and won awards for bringing to the table traditional recipes from the royal kitchens of Lucknow, Awadh and the North Western Frontier, which were ruled by the Dum Pukht cuisine.

Dum cooking is done with live coals placed in layers under the cauldrons to impart just the right amount of heat to cook a particular dish. This, like many other little details are part of the trade secrets, which have been passed down from one generation to the next.

Irfan Gaya of Gazebo adds, “As passionate food connoisseurs, we never make compromises on the quality of ingredients, authenticity of the cuisine or the skill of the Chef. We ensure all our outlets reflect the standards set by our flagship restaurant that has positioned us as the best Indian in the country. This year we received he Favourite Indian Restaurant Award from the “What’s On’ magazine”

The Biryani at Gazebo is legendary. It sits in the menu as the uncrowned king of the Dum Pukht family. Along with it are the famed grills of Gazebo. Patrons also recommend Raan-E-Sikandari, Jhinga Zaitooni, Murgh Zafrani Biryani, Dhingri Mutter Paneer and many more.

The Gazebo network of restaurants are positioned at strategic locations and are hence able to deliver fresh and steaming hot food to the doorstep, delivered in high-grade microwavable containers. They also provide full catering services for corporate events and parties across the Emirates.



Gazebo, also offers gift vouchers that make excellent wedding gifts, birthday presents allowing recipients to savour a 200 year old culinary adventure in the comfort of 16 outlets across Dubai, Sharjah, Ajman and Abu Dhabi.

مجموعة مطاعم جازيبو تفتتح فروعاً جديدة لها
استمتع بتجربة طهيْ متميزة استحوذت على رضا العملاء في دولة الإمارات على ما مدى ما يقرب                      من عقدين من الزمن   

دبي، الإمارات العربية المتحدة قام مطعم جازيبو الهندي، الحائز على جوائز تقديرية؛ بافتتاح خمسة فروع جديدة مؤخراً في الخالدية مول-أبو ظبي، والطوار، والخليج التجاري، والشامخة-أبوظبي، وعجمان.

و وفقاً لعرفان غايا، العضو المنتدب لجازيبو؛ فقد تم إنشاء الممطعم في الأساس لملء الفجوة القائمة في السوق بالنسبة للمطاعم التي تعتمد طريقة الطهي الهندية الأصيلة المعروفة بـ «دوم بوخت»، واليوم فقد نجح المطعم في تحقيق ذلك الهدف، وحاز  على العديد من الجوائز التقديرية لإدخاله وصفات الطعام التقليدية المستمدة من المطبخ الملكي لمملكة لكناو ومملكة أوده والمناطق الشمالية الغربية الهندية والتي إزدهرت بها طريقة الطهي «دوم بوخت».

وتتم طريقة دوم للطهي على الفحم المتوقد الموضوع في طبقات تحت قُدور الطهي لإيصال مقدار التسخين المناسب فقط لطهي طبق معين؛ وذلك، كغيره من الكثير من التفاصيل الصغيرة الأخرى؛ هو جزء من الأسرار التي تم نقلها وتداولها من جيل إلى جيل.

حيث أضاف عرفان غايا، العضو المنتدب لجازيبو؛  في هذا الصدد قائلاً، "كخبراء شغوفين بالأطعمة؛ فنحن لا نقبل أبداً بتقديم أية تنازلات فيما يخص جودة المكونات والمقادير، أو أصالة الطهي، أو مهارة الطهاة. حيث نصر على التأكد من أن كافة منافذنا تعكس المعايير التي تم وضعها من قبل مطعمنا الرائد، وهو ما رسخ موقعنا كأفضل مطعم هندي في الدولة. وقد حصلنا في هذا العام على جائزة المطعم الهندي المفضل من مجلة "واتس أون"."     

هذا فيما يعتبر طبق البرياني لدى جازيبو من الأطباق الأسطورية المميزة؛ فهو يتخذ موقعه داخل قائمة الطعام بالمطعم كملك غير متوج ضمن مجموعة الأطباق بطريقة الطهي «دوم بوخت»، وذلك بجانب أطباق المشاوي الشهيرة لدى مطعم جازيبو، هذا فيما يوصي الزبائن كذلك بتناول أطباق سكانداري ران، جيهنغا زيتوني، مورغ زعفراني برياني، وطبق دهينغري موتر بانير وغيرها الكثير.

تتواجد سلسلة مطاعم جازيبو في مواقع استراتيجية تمكنها من تقديم الأطعمة الطازجة والساخنة إلى باب المنزل، حيث يتم توصيلها في حاويات تحفظ درجة حرارة الطعام بجودة عالية، كما توفر الخدمات المتكاملة لتقديم الأطعمة للفعاليات الخاصة بالشركات والمؤسسات والحفلات في جميع أنحاء الإمارات.   

 

هذا كما يقدم جازيبو قسائم هدايا لحفلات الزفاف المميزة وهدايا لأعياد الميلاد، تتيح للمستفيدين منها من الاستمتاع بمغامرة تذوق تعود لـ 200 عام في أجواء مفعمة بالراحة عبر 16 فرع في دبي والشارقة وعجمان وأبو ظبي.

=