Wednesday, 21 December 2016

Dubai Based XTOUCH Reinforces its Presence in Egypt



Leading regional smartphone maker introduces its full product range with authorized distributor 4Link nationwide

XTOUCH (www.xtouchdevice.com), one of the region’s fastest growing smartphone brands, announced today their media and channel launch in the Egyptian market.  XTOUCH’s wide range of smartphones boasts high standards of design innovation and will be available through its authorized distributor 4Link, various retail outlets across the country as well as on online platforms.  
The launch is also seen as XTOUCH’s prioritization and confidence in the Egyptian market. With a young population of 90 million, Egypt boasts one of the largest consumer markets in the Middle East and Africa (MEA) region.
Mr. Farhad H. Khan, XTOUCH Vice President said, “XTOUCH is doing very well in the UAE market and we want to replicate the same success in the Egyptian market. Our core strengths are product and price and with a distributor and channels in place, we want to reach out to the masses across Egypt. Our aim is to provide the best user experience with affordable price to our customers.”
Mr. Ahmed Kandil, XTOUCH Country Manager, Egypt stated, “XTOUCH’s launch allows us to establish a strong local presence in the Egyptian market and complements our expansion in the Middle East and Africa.  We consider the Egyptian market to have tremendous potential and our presence in Egypt allows us to introduce our breakthrough products as well as support one of the fastest growing consumer markets in the region.”  
As the authorized distributor, 4Link will extend XTOUCH’s local presence and actively promote XTOUCH’s new generation smartphones. The company will also be responsible for developing an extensive retail and reseller network both online and offline.  4Link is one of the leading distributors in Egypt, representing some of the world’s biggest device brands.
Mr. Mohamed Sweilam, 4Link, CEO commented by saying, "We’re extremely proud to be partnering with one of the region’s fastest growing device brands. XTOUCH is primed for tremendous growth in Egypt and with 4Link’s extensive network of retail partners we’re confident our partnership will result in strong demand for XTOUCH products.  We look forward to a long and successful partnership.”
Ahmed Abu Zekri, 4Link, Key Account Channel Manager stated, “We expect that the XTOUCH brand will be extremely successful in the Egyptian market and gain strong market share.”
Based in Dubai, the XTOUCH brand is ranked as one of the fastest growing smartphone brands. The company has achieved its impressive growth by offering quality designs and specs across its entire product range with affordable pricing. The brand has present across all major retailers in the Europe, Middle East and Africa over 20 countries.
XTOUCH offers a range of innovative smartphones, tablets and accessories. Some of the smartphone models immediately set to be introduced in Egypt includes the brand’s flagship, the 4G ready 5.5 inch screen Z3 Pro along with 3G RAM big memory and latest technology fingerprint, while customers also have the option to purchase the 2GB RAM version with Z3, as well as other best selling models including T3, K3 and tablet in 7inch and 10inch form. Each models are equipped with the latest Android 6.0 Marshmallow operating system to deliver faster and more stable performance.
“XTOUCH is dedicated in consistently exceeding end users’ expectations.  By delivering high standards of design innovation, functionality and performance all at competitive prices, we are able to achieve this. And also it’s very easy for consumers to get a one year warranty and maintenance after-sales service with one of the leading service providers in the region.” concluded Kandil.

إكس تاتش XTOUCH دبي تعزز وجودها في مصر

رائد صناعة الهواتف الذكية في المنطقة يقدم مجموعة منتجاته الكامل من خلال الموزع المعتمد 4Link في مصر
أعلنت اليوم شركة إكس تاتش )www.xtouchdevice.com( صاحبة العلامة التجارية الرائدة في صناعة الهواتف الذكية والأسرع نموا في المنطقة عن إنطلاق قنوات توزيع لها في السوق المصري. XTOUCH تطرح مجموعة كبيرة من هواتفها الذكية عالية الجودة ذات تصميمات متبكرة ، والتي سوف تكون متاحة من خلال 4Link الموزع المعتمد في مصر لـ XTOUCH . وأيضا من خلال عدة قنوات لبيع التجزئة في جميع أنحاء البلاد، وكذلك المنصات الإليكترونية.  
ويعتبر إطلاق XTOUCH ضمن تحديد الأولويات والثقة في السوق المصري. الذي يبلغ عدد سكانه 90 مليون نسمة، الأمر الذي يجعل مصر من أكبر الأسواق الاستهلاكية في الشرق الأوسط (MEA) ومنطقة أفريقيا.
من جانبه، صرح فرهاد حسين خان، نائب رئيس قطاع الأعمال التجارية لدى شركةXTOUCH" " بأن الشركة حققت نجاح جيد في العديد من الأسواق مثل سوق الإمارات العربية المتحدة، ونحن نسعى لتكرار هذا النجاح في السوق المصري. وهذا من خلال تأكدنا من أن نقاط القوة الأساسية لدينا هي المنتج والسعر ويضا مع توافر قنوات توزيع جيدة تغطى السوق المصرى بأكمله ، ولأننا نسعى للوصول إلى المستهلك المصرى في جميع أنحاء مصر. أيضا هدفنا هو تقديم أفضل تجربة للمستخدم بأسعار في متناول جميع شرائح العملاء"
وقد صرح من جانبة أحمد قنديل المدير الإقليمي لمكتب إكس تاتش XTOUCH مصر "بأن أفتتاح إكس تاتش XTOUCH  لمكتبها بمصر وشركتها مع فور لينك 4Link كموزع معتمدا لها يعد خطوة هامة تمنحنا الحضور القوي و الذى يسمح لنا ببناء قاعدة عريضة من مستهلكى الهواتف المحمولة في السوق المصري، وبهذه الخطوة أيضا يكتمل توسيع نطاق عملياتنا وتواجدنا في الشرق الأوسط وأفريقيا بقوة. لأننا بالفعل نرى أن السوق المصري لديه إمكانيات هائلة ومناخ استثماري جيد وواعد، و سوف تصبح مصر ثاني أكبر سوق بحلول عام 2017  وكذلك الشراكة مع شركة فور لينك 4Link سوف تسمح لنا أن نقدم منتجات ذات قدرة تنافسية عالية. وذلك من خلال دعمهم لنا بالتواجد في واحد من أهم وأكبر الأسواق الأستهلاكية والأسرع نموا في المنطقة".
وسوف يعزز وجود شركة فور لينك 4Link كموزع معتمد من التواجد المحلي لـ إكس تاتش XTOUCH ونشاط حركة ترويج الجيل الجديد من الهواتف الذكية واللوحية لـ إكس تاتش XTOUCH. مشيرا" إلى أن فور لينك 4Link من أكبر وأشهر العلامات التجارية التي تقدم مجموعة من الأجهزة صاحبة العلامات التجارية العالمية المختلفة، وأيضا تعد واحدة من كبار الموزعين في مصر مما جعلنا نسند لها خدمات ما بعد البيع وقطع غيار هواتف إكس تاتش XTOUCH وأيضا تطوير وتوسيع نطاق شبكة الموزعين وبيع التجزئة.
وأعرب محمد سويلم الرئيس التنفيذي لشركة فور لينك 4Link عن سعادته بهذه الشراكه قائلا "نحن سعداء للغاية وفخورين بهذه الشراكة مع واحدة من أهم العلامات التجارية والأسرع نموا فى السوق العالمى للهواتف الذكية وايضا في المنطقة الشرق الأوسط, ونحن نتطلع دئما إلى شراكة ناجحة ومستمرةفى الفترة المقبلة من خلال شبكة موزعين فور لينك 4Link الواسعة لبيع التجزئة وأيضا توافر خدمات ما بعد المبيعات وقطع الغيار لمنتجاتها. ونحن على ثقة بأن هذه الشراكة سوف تضمن الطلب القوي والمتزايد على منتجات إكس تاتش XTOUCH.   
فيما قال أحمد أبو ذكري مدير مبيعات كبار العملاء بـ 4Link "نتوقع أن XTOUCH ستلاقي نجاحا كبيرا في السوق المصري إلى جانب كسب حصة قوية في سوق الهواتف الذكية فى مصر."
و من جانبة صرح أحمد شقران مدير التسويق بمكتب إكس تاتش XTOUCH مصر بأننا من الشركات الرائدة في صناعة الهواتف الذكية والتي صنفت كأسرع علامة تجارية نموا في المنطقة ومقرها دبي. وقد حققت الشركة نجاحا كبيرا ونموا هائلا فى الفترة الماضية من خلال تصميم هواتف بمواصفات وجودة عالية وأسعار تناسب الجميع. كما أن الشركة أثبتت تواجدها بقوة من خلال البيع المستمر لمنتجاتها في جميع انحاء أوربا والشرق الأوسط وأفريقيا و مع وجودها في جميع متاجر التجزئة الرئيسية في الشرق الأوسط وأفريقيا.
وتقدم إكس تاتش XTOUCH مجموعة مختلفة من الهواتف الذكية المبتكرة والهواتف اللوحية والأكسسوارات، والتي سيتم طرح بعض منها على الفور في مصر. وتشمل هذه الهواتف الذكية هاتف Z3 Pro المنتج الرئيسي للشركة والداعم لتقنية الجيل الرابع 4G ويأتي بشاشة رائعة بوضوح 5.5 بوصة. وهاتفي Z3 وT3 وأيضاK3 المزود بوحدة المعالجة المركزية رباعية النواة بسرعة 1.3 جيجا هيرتز. جميع هذه الهواتف تأتي بأحدث إصدارات نظام تشغيل أندرويد 6.0 الخطمي، كما أن  70%من الهواتف الذكية واللوحية لـ إكس تاتش XTOUCH داعمة لتقنية الجيل الرابع 4G لتمنح المستهلك استخدام أفضل وأسرع وأداء مستقر بكفاءة عالية.  
وأنهى قنديل حديثه قائلا "تعمل إكس تاتش XTOUCH جاهدة لتصل بالمستخدمين إلى أعلى درجات الرضا ولتتجاوز أيضا توقعاتهم، من خلال تقديم مستوى عالي من التصميمات المبتكرة والتطوير المستمر لوظائف الهواتف الذكية من أجل أداء متميز بأسعار تنافسية. ونحن نسعى باستمرار في تقديم الأفضل للسوق من أجل تجربة فريدة ومتميزة للمستهلك المصرى. كما أننا نوفر ضمان لمدة عام واحد وأيضا نوفر مراكزصيانة مع واحدة من أكثر الشركات الرائدة في المنطقة لتقديم خدمات ما بعد البيع.".

=