Tuesday, 6 December 2016

China Arab TV promotes Hangzhou – Dubai trade relations

·        Organizes 2016- Hangzhou Dubai City Promotion Conference to promote business between two cities.
Dubai December 5, 2016: With the mission of bridging the gap between China and the Arab World, China Arab TV recently organized “2016 Hangzhou - Dubai City Promotion Conference” to promote strategic relations and mutually beneficial cooperation between Hangzhou and Dubai in sectors including trade, tourism, finance, real estate, technology.
Ms. Guo Ping, Foreign Trade Dept. Section Chief, Hangzhou Municipal Commission of Commerce said, “After the announcement by His Highness Sheikh Mohammad Bin Rashid Al Maktoum earlier this year regarding the visa-on-arrival policy for Chinese passport holders into the UAE and seeing the increase of trade and mutually beneficial cooperation at various strategic levels, the relations between the two countries are further growing stronger. Our initiative to promote Hangzhou as a hub for different business and leisure activities is in the same direction.”
The conference witnessed a special delegation from Hangzhou Chamber of Commerce, representatives from Chinese Consulate-General in Dubai and Chinese Chamber of Commerce in Dubai. The special delegation from Hangzhou included Ms. Guo Ping, Mr. Shen Maolong, Deputy Director at Hangzhou Commerce Bureau along with 10 other high level delegates. Mr. Jin Lei, Counselor of Economic and Commercial Section of the Consulate-General of the People’s Republic of China in Dubai graced the event with his presence.
The event had series of keynote speeches by government officials from bodies like Dubai Trade, Falcon and Associates, Jafza and DIFC.
The delegates discussed several possibilities to join forces and further strengthen relations through various initiatives announced by both governments similar to the UAE’s visa-on-arrival policy and China’s “Belt-and-Road” initiatives. The event was attended by 150 people from Hangzhou Chamber of Commerce, China Embassy and enterprises based in the UAE. 

مؤتمر (تعزيز الاستثمار بين دبي وهانغتشو 2016)   
يشيد بقرار إعفاء الصينين من تأشيرة الدخول المسبقة للإمارات

دبي، 5 ديسمبر 2016:
اختتمت في دبي فعاليات "مؤتمر هانغتشو – دبي 2016  لتعزيز الاستثمار والعلاقات الاستراتيجية بين المدينتين" الذي نظمها التلفزيون الصيني العربي، بمشاركة من القنصلية الصينية في دبي، ورؤساء وممثلي عن غرفة التجارة الصينية في دبي، ووفد خاص من الغرفة التجارية لهانغتشو، ضم السيدة جوه بينغ، رئيس القسم التجاري – قسم الخارجية، لجنة التجارة لبلدية هانغتشو؛ وشين ماولونغ، نائب المدير في مكتب التجارة – هانغتشو، و جين لى، مستشار القسم الاقتصادي والتجاري في القنصلية العامة لجمهورية الصين الشعبية في دبي إلى جانب مندوبي رفيعي المستوى وعدد من رجال الأعمال والمستثمرين من كلا البلدين.
واستعرض الخبراء والمتحدثون في المؤتمر أبرز التوجهات العالمية الحالية والمستقبلية لتعزيز الاستثمار بين هانغتشو و دبي في قطاعات التجارة، السياحة، المالية، العقارات والتكنولوجيا، وناقش المؤتمر، أبرز تحديات ومعوقات التجارة والأعمال الاستثمارية ذات الصلة بين المدينتين.
وفي بداية المؤتمر حرصت السيدة/ جوه بينغ، رئيس القسم التجاري – قسم الخارجية، لجنة التجارة لبلدية هانغتشو على توحيه الشكر لصاحب السمو الشيخ خليفة بن زايد آل نهيان رئيس الدولة، وصاحب السمو الشيخ محمد بن زايد آل نهيان، متمنية لشعب الإمارات مزيداً من التقدم والنماء ومعربة عن الشكر والتقدير لحكومة دولة الإمارات العربية المتحدة على إعفاء الصينين من تأشيرة الدخول منوهه إلى أن هذه الخطوة تعكس العلاقات الطيبة والمتينة التي تجمع البلدين والشعبين الصديقين.
وأضافت قائلة: "يجسد هذا المؤتمر العلاقات الطيبة والمتميزة التي تجمع البلدين ويعزز سبل التعاون القائمة في كافة المجالات إضافة إلى تبادل التجارب والخبرات في القطاعين الحكومي والخاص، لاسيما بعد إطلاق الصين مبادرة "حزام واحد طريق واحد". و تهدف إلى تعزيز التجارة بين آسيا وأوروبا وإفريقيا إلى جانب التركيز على السلام العالمي والازدهار الحضاري. وأكدت "بينغ" على أن التحديات الاقتصادية التي يمر بها العالم تفرض على هانغتشو و دبي التعاون البناء خلال الفترة المقبلة.


=