Sunday, 4 December 2016

Careem goes live in Mansoura, Tanta and Hurghada



App-based service now covers six cities Egypt – offering more local residents a convenient, reliable way to get around town

Cairo, Egypt, December 1, 2016 – Careem, the region’s leading app-based car booking service, launches today in three new cities in Egypt, extending access to its services to a total of six destinations across the country.

The app is now live in Mansoura, Tanta and Hurghada, adding to its existing map that comprises prominent cities Cairo, Alexandria and Damanhour. These new markets are set to benefit from Careem’s range of convenient transportation options, that include Economy, Business and Engezny – a service that costs the same as economy cars but delivers the closest car to the customer’s location, regardless of type.

In September this year Careem announced the integration of 42,000 White Taxis into its existing fleet in Egypt, thereby strengthening its ecosystem and ensuring reliable services.

Last week Careem also announced the launch of Careem Water Taxi from 27 November, operated in collaboration with the Water Taxi company and available from 5 ports along the banks of the Nile every day of the week from 8am to 8pm except Fridays.

“We are excited to announce the extension of our services in Egypt to three more cities,” said Wael Fakharany, Managing Director, Egypt, and Senior Vice President, Government Relations at Careem. “The expansion is a testament to the increasing demand for a safe, comfortable and affordable ride in Egypt, and the strength of our brand that the local team has built in a short span of time. We are dedicated to serving the ever-growing transportation needs of the Egyptian people and, in the process, open new avenues of employment for local people, especially for youth.”

In addition to giving residents a swifter and convenient option to travel around the country’s cities, Careem’s entry in the city of Hurghada - a beach resort town along Egypt’s Red Sea coast - is well-positioned to serve tourists and visitors a safer transport experience during their excursions. Careem users will have access to complete information on their Captains who drive them around the destination, along with access to a 24x7, dedicated call center manned by 200 multi-lingual employees.

خدمات كريم تنطلق في المنصورة وطنطا والغردقة

التطبيق الرائد في خدمة حجز سيارات الأجرة الخاصة يغطي 6 مدن مصرية ويمنح المواطنين بديلاً سهلاً يمكن الاعتماد عليه في التنقل داخل المدن  

القاهرة في الأول من ديسمبر 2016- أعلنت كريم، الشركة الرائدة في خدمات حجز سيارات الأجرة الخاصة عبر التطبيقات الذكية في منطقة الشرق الأوسط وشمال أفريقيا، اليوم عن إطلاق خدماتها في 3 مدن مصرية جديدة ليصل عدد المدن المصرية التي تتمتع بخدماتها إلى 6 مدن.   

لقد أصبح تطبيق كريم متاحاً الآن في مدن المنصورة وطنطا والغردقة، مضيفاً 3 مدن جديدة لخريطة خدماته التي تضم أيضاً كل من القاهرة والإسكندرية ودمنهور. ومن المتوقع أن يستفيد مواطنو المدن الثلاثة من مزايا وخدمات كريم في التنقل داخل المدن وهي الخدمات التي تتمتع بالسرعة والسهولة والملائمة. تتألف خدمات كريم من 3 فئات من السيارات هي الاقتصادي Economy ورجال الأعمال Business وانجزني Engezny- والأخيرة تعمل بنفس تعريفة ركوب سيارات الاقتصادي ولكنها توفر للعميل أقرب سيارة للمكان الذي يتواجد فيه، بغض النظر عن نوعية السيارة.      

هذا وقد أعلنت كريم في سبتمبر الماضي عن قيامها بضم 42,000 تاكسي أبيض لأسطول خدماتها الحالي في مصر، بهدف دعم منظومتها، وضمان تقديم خدمات يمكن الاعتماد عليها.    

من ناحية أخرى، أعلنت كريم يوم 27 نوفمبر عن إطلاق خدمة "التاكسي المائي"، والتي يتم تشغيلها بالتعاون مع شركة النقل المائي، وهي خدمة متاحة في 5 محطات نهرية على ضفاف نهر النيل بالقاهرة على مدار أيام الأسبوع ما عدا الجمعة من الثامنة صباحاً للثامنة مساءا

وتعليقاً على إطلاق خدمات كريم في المزيد من المدن المصرية، يقول السيد/ وائل الفخراني- العضو المنتدب لشركة كريم في مصر والنائب الأول للرئيس للعلاقات الحكومية: "نحن سعداء للغاية بالتوسع في تقديم خدماتنا لثلاث مدن مصرية جديدة، حيث يُعد التوسع الأخير دليلاً واضحاً على زيادة الطلب على خدمات التنقل التي تتسم بالراحة والسرعة والأمان في مصر، مع التأكيد على قوة علامتنا التجارية التي ساهم فريق العمل المحلي في بنائها خلال زمن قياسي. إننا نعمل بكل جد على تلبية الاحتياجات المتزايدة لخدمات التنقل والمواصلات لعملائنا في السوق المصري، وخلال قيامنا بذلك أيضاً نتمكن من منح فرص عمل جديدة للمصريين، خاصة الشباب"         


وبالإضافة لمنح المواطنين في مصر خدمات انتقال سريعة وملائمة داخل المدن المصرية، فإنّ دخول كريم لمدينة الغردقة، أهم المنتجعات السياحية على شاطئ البحر الأحمر، يمثل خطوة هامة لخدمة السائحين والزائرين ومنحهم تجربة انتقال استثنائية خلال جولاتهم حول المدينة. في نفس الوقت، يحصل عميل كريم على معلومات كاملة عن سائق السيارة "الكابتن" الذي يقله لأي وجهة يريدها، بالإضافة لمركز خدمة العملاء الذي يعمل على مدار اليوم وطوال أيام الأسبوع ويديره 200 موظف يتحدثون أكثر من لغة.      
=