Monday, 12 December 2016

AURAK Signs MoU with Camfil


Ras Al Khaimah, United Arab Emirates – Dec. 12, 2016 – (ME NewsWire): The American University of Ras Al Khaimah (AURAK) today signed a memorandum of understanding with Camfil, a global leader within the air filtration industry.
A delegation from Camfil, consisting of Mr. Rahul Uppal – Managing Director, Dr. Nodirjon Rasulov and Dr. Madina Khodzhaeva, visited the university, meeting with AURAK president, Professor Hassan Hamdan Al Alkim, and representatives from the institution’s School of Engineering.
The two parties discussed incorporating Camfil’s air filtration systems into new and existing AURAK buildings, as well as the possibility of future cooperation in terms of research. Camfil also expressed a willingness to offer AURAK students internship and work experience opportunities.
Commenting on the new relationship, Camfil’s Mr. Rahul Uppal stated, “There is no doubt that AURAK is one of the leading universities for promoting sustainability within the region, which is why we are delighted to sign this MoU and hope for further fruitful cooperation. The importance of breathing clean air cannot be highlighted enough, especially in a region where climatic conditions are harsh. As part of our CamfilCairing policy we support sustainability in UAE.”
Professor Al Alkim, AURAK president, added, “We are delighted with this partnership. We are entering a new era in which environmental awareness and the need for sustainability is at the forefront of people’s minds. AURAK is committed to sustainable development and we want our students, staff and faculty to benefit from a safe, green environment, and to learn from Camfil’s expertise in this area.”

Earlier this year, Camfil delivered a four-day workshop at AURAK, titled ‘Indoor Air Quality and its Health Effects’, in which they explained the importance of indoor air quality and how their filtration systems can positively impact health. At the conclusion of the workshop, one lucky was student was offered an internship position at the firm.

أمريكية رأس الخيمة توقع مذكرة تفاهم مع كامفيل

تؤكد استنشاق الهواء النقي وتدريب الطلاب
رأس الخيمة، الإمارات العربية المتحدة – 12 ديسمبر 2016 – ("إم إي نيوز واير"): وقعت الجامعة الأمريكية في رأس الخيمة اليوم مذكرة تفاهم مع شركة كامفيل،  الرائدة عالميا في مجال تنقية الهواء تهدف الى الاستفادة من خدماتها البيئية في مرافق الجامعة والبحوث وتدريب الطلاب  .
يأتي توقيع الاتفاقية بالتزامن مع الزيارة التي يقوم بها وفد شركة كامفيل حيث وقع الاتفاقية رئيس الوفد المدير العام للشركة السيد راهول أوبال ومن الجانب الاخر رئيس  الجامعة البرفيسور حسن حمدان العلكيم
بحضور أعضاء الوفد الزائرالذي ضم كلا من الدكتور نوديرجون روسلاف و الدكتور مدينة خودزهيفا وممثلين عن كلية الهندسة.
وخلال الاجتماع  الذي تم في مقر الجامعة ناقش الطرفان فكرة دمج أنظمة تنقية الهواء داخل مباني الجامعة وبخاصة المباني الجديدة، فضلا عن إمكانية التعاون المستقبلي في مجال البحوث. فيما أعرب ممثلو شركة كامفيل استعدادهم لتقديم خدمات التدريب و فرص العمل لطلبة الجامعة.
وتعليقا على هذه الاتفاقية الجديدة،قال السيد راهول أوبال: "ما من  شك في أن أمريكية رأس الخيمة هي واحدة من الجامعات الرائدة والطامحة لتعزيز الاستدامة في المنطقة، وهو السبب الذي يجعلنا سعداء جدا بتوقيع هذه الاتفاقية آملين مزيدا من التعاون المثمر في مجال استنشاق هواء نقي في حياتنا ، وخاصة في هذه المنطقة حيث الظروف المناخية القاسية. وعليه فإنه كجزء من سياسة شركة كامفيل فإننا ندعم الاستدامة في دولة الإمارات العربية المتحدة ".
ومن جهته  قال البروفيسور العلكيم، رئيس الجامعة الأمريكية في رأس الخيمة : "نحن سعداء بهذه الشراكة التي تجعلنا مقبلين على عهد جديد يكون فيه الوعي البيئي والحاجة إلى الاستدامة في طليعة عقول الناس. وتلتزم الجامعة الأمريكية في رأس الخيمة بالتنمية المستدامة، حيث نريد لطلابنا وموظفينا وأعضاء هيئة التدريس أن يستفيدوا من بيئة مثالية آمنة ، و خضراء، والتعلم من خبرات كامفيل في هذا المجال ".
وفي وقت سابق من هذا العام، نظمت شركة كامفيل ورشة عمل لمدة أربعة أيام في الجامعة الأمريكية في رأس الخيمة، بعنوان "جودة الهواء الداخلي وآثاره الصحية، حيث شرحوا أهمية جودة الهواء المغلقة، وكيف يمكن لأنظمة التقنية أن يكون لها تأثير إيجابي على الصحة. وفي ختام ورشة العمل، تم ترشيح أحد طلبة الجامعة للحصول على فرصة تدريب في الشركة.
=