19 December, 2016

Anghami Wins the Arab Social Media Influencers Award For 2016


  • offers over 33 million subscribers in the Arab region the ability to stream music
  • Anghami has the largest licensed music content offering ever in MENA including Arabic and International music.

Cairo-18 December, 2016- Anghami, the leading music streaming company in the MENA region, announced today that it has received the Arab Social Media Influencers Award for Arts, launched under the patronage of His Highness Sheikh Mohammed bin Rashid Al Maktoum.


Around 40 social media influencers and organisations were awarded at the second edition of the Arab Social Media Influencers Summit which took at the Dubai World Trade Centre. His Highness Sheikh Mohammed Bin Rashid Al Maktoum, Vice-President and Prime Minister of the UAE and Ruler of Dubai, awarded the winners in 20 different categories. The award’s criteria focused on connectivity, creativity, and impact, for which Anghami came first in its class across the three categories. Institutions that were awarded are the ones that made a positive impact on the development and success of their communities while contributing to the progress and growth of people.


Elie Habib, co-founder and CTO of Anghami said: “We are honoured to receive this award from His Highness Sheikh Mohammed and to be recognised at the Arab Social Media Influencers Summit as the leader in the Arts field. Anghami has recently completed its Series B investment round, which marks our third successful fundraise, led by private equity firm Samena Capital with the participation of UAE based mobile operator du. We have been particularly active raising funds, increasing our user base, expanding our music catalogue, rapidly growing the music video platform and introducing new features. We have grown our subscriber base eleven-fold to 30 million users with more than a half a billion songs are streamed per month from Anghami’s multi-application platform. We have now the largest catalogue of digital Arabic music globally while enjoying the biggest regional footprint.”


As the Middle East's number one music entertainment platform, Anghami has revolutionised the digital music consumption in the region into a mobile one. The smartphone and mobile culture gave millions of fans a great opportunity to stay in touch with music in a more convenient and more portable way than ever. The smartphone penetration in the region is one of the highest in the world. With new innovations in the applications world, the MENA region now accounts for 10% of global mobile app traffic and revenue generation according to a recent survey by On Device Research. In the UAE, mobile penetration is 96%, active social media users represent 68% of the population and 62% watch videos on their mobile. Online statistics keep growing in the region as the interactivity increases. 52% of respondents also admitted to downloading more than five mobile apps in one month in the UAE.


Users are nowadays benefiting from a wide range of platforms available for them from social networks, online streaming and music downloads, and we are grateful that music fans in the region choose Anghami over all other music apps for their entertainment,” added Elie Habib.
The global music market achieved a key milestone in 2015 as digital became the primary revenue stream for recorded music, overtaking sales of physical formats. Digital revenues now account for 45 percent of total revenues, compared to 39 per cent for physical sales. This uptick puts the total industry revenue in 2015 at $15 billion, primarily driven by a sharp rise in streaming revenues which now accounts for 43 per cent of digital revenues and is close to overtaking downloads (45 per cent). Anghami’s continued investment in intuitive technology and in bringing talent and artists closer to regional audiences through innovation and unlimited on-the-go music streaming service earned it a seat amongst top Arab Social Media Influencers.

Eddy Maroun, Co-Founder & CEO of Anghami, said: “This award is a testimony to our rapid growth, creativity and impact on the regional music streaming industry. Anghami has already attracted a large number of international and regional artists who are looking at exponential growth throughout the MENA region, by reaching cross-border music listeners who have not been accessible before. As a platform with cutting-edge technology, we aim to expand beyond the streaming application. We have recently introduced a new engaging feature, ‘Anghami Expressions’ and will be rolling out additional new features in the coming year. 2016 has ended with a strong momentum with this award, a highly successful fundraise and a growing user base. We are looking forward to yet another busy and productive year.”

"أنغامي" تفوز بجائزة قمة رواد التواصل الاجتماعي العرب لعام 2016
  • توفّر المنصة الرقمية الأولى في المنطقة العربية للاستماع إلى الموسيقى عبر الإنترنت خدماتها لأكثر من 33 مليون مشترك
  • تقدّم أنغامي  أكبر مكتبة موسيقية ذات محتوى مرخّص في المنطقة العربية، بما في ذلك الأغاني والموسيقى العربية والعالمية

دبي -18  ديسمبر 2016 – أعلنت "أنغامي"، وهي أبرز شركة للاستماع إلى الموسيقى عبر الإنترنت في المنطقة العربية، اليوم أنها فازت بجائزة قمّة روّاد التواصل الاجتماعي العرب لعام 2016 في مجال الفن، برعاية صاحب السمو الشيخ محمد بن راشد آل مكتوم، نائب رئيس دولة الإمارات رئيس مجلس الوزراء حاكم دبي.
وقد كرّم صاحب السمو الشيخ محمد بن راشد آل مكتوم حوالي 40 شركة ومؤسسة مؤثرة في مجال التواصل الاجتماعي  خلال الدورة الثانية من قمة رواد التواصل الاجتماعي العرب التي نظمت في مركز دبي التجاري العالمي. وقد منح صاحب السمو الشيخ محمد بن راشد آل مكتوم، جوائز للفائزين في 20 فئة مختلفة. وقد ركّزت معايير الجائزة على التواصل والإبداع والتأثير، حيث احتلّت شركة "أنغامي" المركز الأول في فئتها في المعايير الثلاثة. والمؤسسات التي فازت بجوائز هي تلك التي استخدمت الإبداع في خلق قنوات تواصل ما بين المجتمعات المختلفة، وكذلك أولئك الذين لهم تأثير ملموس في تطوير مجتمعاتهم، وأيضاً الذين ساهموا عن طريق وسائل الاعلام الاجتماعي في تحقيق التقدم والازدهار.
صرّح إيلي حبيب، المؤسس المشارك والرئيس الأول للتكنولوجيا في "أنغامي": "يشرّفنا أن نتسلّم هذه الجائزة من صاحب السمو الشيخ محمد بن راشد آل مكتوم وأن ننال التكريم خلال قمة رواد التواصل الاجتماعي العرب باعتبارنا الشركة الرائدة في المجال الفني. وقد أكملت ’أنغامي‘ مؤخراً دورتها الاستثمارية ’سيريز ب‘ والتي تعتبر مبادرتنا الثالثة الناجحة لجمع الأموال بقيادة شركة الملكية الخاصة ’سامينا كابيتال‘ وبمشاركة شركة الهواتف المحمولة الإماراتية ’دو‘. ونحن نعمل بجدّ على جمع الأموال وعلى زيادة قاعدة مستخدمينا وتوسعة محتوانا الموسيقي وكذلك تنمية منصّة الفيديو الموسيقي لدينا وطرح مزايا جديدة. وقد نمينا قاعدة المشتركين في موقعنا بمعدّل 11 مرة حتى وصلت إلى 30 مليون مستخدم علماً أنه يتمّ تحميل أكثر من نصف مليار أغنية شهرياً من موقع ’أنغامي‘ المتعدّد التطبيقات. ونحن لدينا الآن أكبر مكتبة موسيقية من الأغاني الرقمية العربية المرخصة حول العالم، ونتمتّع بأوسع انتشار على المستوى الإقليمي."
هذا وباعتبارها منصة الترفيه الموسيقي الأولى في المنطقة العربية، أحدثت "أنغامي" ثورة في مجال الاستماع إلى الموسيقى الرقمية في المنطقة عبر الأجهزة المحمولة. فقد أسهمت ثقافة الهواتف الذكية والأجهزة المحمولة في منح الملايين من عشاق الموسيقى فرصة عظيمة للاستماع إلى الأغاني بسهولة أكبر وعن طريق الأجهزة المحمولة علماً أن معدل انتشار الهواتف الذكية في المنطقة العربية هو من أعلى المعدلات في العالم. ومع الابتكارات الجديدة في عالم التطبيقات، باتت المنطقة العربية تشكّل حالياً 10% من حركة  استخدام تطبيقات المحمول ومن معدلات توليد الإيرادات حول العالم، وذلك بحسب استطلاع أجرته مؤخراً شركة "ديفايس ريسيرتش". وفي دولة الإمارات، وصل معدل انتشار الأجهزة المحمولة إلى 96% بينما يشكّل المستخدمون النشطون لوسائط التواصل الاجتماعي 68% من السكان كما يشاهد 62% من المستخدمين الفيديو على أجهزتهم المحمولة. وتستمر أرقام استخدام الإنترنت في النمو في المنطقة مع زيادة التفاعلية. وقد قال 52% من المشاركين في الاستطلاع في دولة الإمارات بأنهم يُحمّلون أكثر من 5 تطبيقات للأجهزة المحمولة في شهر واحد.
أضاف إيلي حبيب: "يستفيد المستخدمون في يومنا هذا من مجموعة واسعة من المنصّات المتوفرة لهم من الشبكات الاجتماعية ومن تطبيقات التحميل الإلكتروني وتطبيقات تحميل الأغاني. ونحن ممتنّون لأن محبي الموسيقى في المنطقة يفضلون ’أنغامي‘ على كل التطبيقات الموسيقية الأخرى للترفيه عن أنفسهم."
يذكر أن سوق الموسيقى الرقمية اجتاز محطة هامة في عام 2015 عندما أصبحت الموسيقى الرقمية مصدر الإيرادات الأول للموسيقى المسجّلة متفوّقاً على مبيعات الصيغ الملموسة مثل السيديهات. وتشكّل إيرادات المبيعات الرقمية حالياً 45% من إجمالي الإيرادات مقارنة بـ 39% بالنسبة للمبيعات المسجلة على الوسائل الملموسة. وهذه الزيادة رفعت إجمالي إيرادات القطاع إلى 15 مليار دولار أميركي في عام 2015 مدفوعة في المقام الأول بالزيادة الكبيرة في إيرادات الاستماع إلى الموسيقى عبر الإنترنت والتي تشكل حالياً 43% من الإيرادات الرقمية وتقترب من تجاوز إيرادات تحميل الموسيقى (45%). وقد أسهمت الاستثمارات التي تجريها "أنغامي" باستمرار في التكنولوجيا الحدسية وفي تقريب المواهب والفنانين من جمهور المنطقة من خلال الابتكار والخدمة غير المحدودة للاستماع إلى الموسيقى في تبوء "أنغامي" موقعاً هاماً بين أهم المؤثرين في وسائط التواصل الاجتماعي العربية.

قال إدي مارون، المؤسس المشارك والرئيس التنفيذي في "أنغامي": "هذه الجائزة هي برهان على نمونا السريع وعلى فعالية المنهج الذي اعتمدناه في التطوير المستمر والإبداع مما حقّق لأنغامي هذا التأثير الكبير على قطاع الاستماع إلى الموسيقي عبر الإنترنت في المنطقة. وقد استقطبت ’أنغامي‘ عدداً كبيراً من الفنانين العالميين والفنانين من المنطقة الذين يريدون الانتشار على نطاق واسع في عموم المنطقة العربية من خلال الوصول إلى المستمعين عبر حدود بلدانهم والذين لم يكن بالإمكان الوصول إليهم من قبل. وباعتبارنا منصة تتبنّى تقنيات بالغة التطور، نحن نسعى للتوسّع إلى أبعد من تطبيقات الاستماع عبر الإنترنت. وقد أطلقنا مؤخراً خاصية ممتعة جديدة هي ’أنغامي إكسبرشنز‘ كما سنطلق خصائص أخرى جديدة في العام المقبل. لقد اختتمنا عام 2016 بزخم قوي بفضل هذه الجائزة ومبادراتنا الناجحة لجمع الأموال وتنميتنا لقاعدة مستخدمينا. إننا نتطلع لعام جديد مليء بالنشاطات والمبادرات ونأمل أن يكون كذلك عاماً مربحاً آخر."

=