Wednesday, 16 November 2016

The dawn of the age of boutique agencies


Nimble and creative, Watermark Marketing proves small is big

Dubai, United Arab Emirates :( ME NewsWire)- Boutique advertising agencies are making their mark the world over, and Dubai is no exception. Smaller agencies are providing stiff competition to large behemoths, and walking away with a big slice of the advertising pie by adapting new models of “we can do it all”.  

In this scenario, it is a significant development that Dubai-based full service boutique agency, Watermark Marketing Management, which offers advertising and integrated marketing solutions, has walked away with accolades yet again by winning 1 Platinum, 2 best in category and 1 Silver award in the 2016 Summit Marketing Effectiveness Award for their work with GE and Microsoft.

Happy with the results, Aman Roy, General Manager, Watermark Marketing Management, said, “It has indeed been encouraging for the team to have won 4 awards close on the heels of winning the Summit Creative Awards earlier in the year.  Our commitment, dedication and desire to challenge ourselves to raise our own benchmark and provide nothing but the best to our clients has been demonstrated through these awards. As a team, we are proud of our win and more so because it reassures us that we are not faltering from our beliefs and commitment towards our clients.  These awards spanned across print campaigns, direct mails and events, thus qualifying us as a 360 ◦ provider of marketing and advertising support.”

He further adds, “Our approach of keeping the client base small so that our team can always provide focused and customized service has surely helped in us handling every assignment with passion rather than becoming a production line shop for creatives or events.”

Vouching for Watermark’s creativity is Chandan Mehta – Director Marketing ME, India and Turkey, Fujitsu says ““Fujitsu Middle East has worked with Watermark almost since its inception, and this continues to date. I would put this down to their quick grasp of what we are setting out to achieve, professional and creative ideas, and a high-quality execution. We congratulate Watermark for yet again winning awards at an international competition.”

Ashish Monga - Area Director. Middle East, Indian Subcontinent and Africa, Whyte and Mackay also expresses his joy in Watermark’s win, “We are extremely pleased to see Watermark get these awards.  We were the first client of Watermark when they started 6 years back and we have always been confident about their ability to deliver.  Even though they were a new agency, we had fully trusted them with our work.  We are really happy to see that our faith was justified and Watermark has been consistently getting international recognition through various awards. We wish you and your team good luck for all future endeavors, keep the awards coming in!”

The bigger news, however, is the fact that smaller, boutique agencies are making their presence felt in a big way. This is chiefly because most of them are founded by brilliant creative people who once worked with bigger agencies. They possess a zeal and passion that is often missing in bigger agencies. Moreover, boutique agencies are flexible and responsive to the needs of clients, and always approachable. Often times, the entire agency staff will work on that one big account, so clients get undivided attention, and great work.

Industry experts opine that in 2016, and onwards, winning ad agencies must operate like military special operations teams – small, nimble groups that operate under a single banner. If that be the case, then Watermark has certainly arrived, and is here to stay.

About Watermark Marketing Management

Established in 2010, Watermark Marketing Management is a full-service boutique agency, offering advertising and integrated marketing solutions. The agency provides a 360-degree marketing support through a single point of contact, ensuring accountability and minimizing the time spent on follow-ups. The top management of Watermark has a collective experience of over 50 years in various multinational and local agencies spanning different markets. The company boasts of a high-profile client list, spread across several industry sectors. With an enthusiastic young team on board, Watermark prides itself on providing result-oriented and swift service.

فجر عصر وكالات الوساطة المتخصصة
أثبتت شركة ووتر مارك ماركيتنج من خلال النشاط والإبداع أن بإمكانها تحقيق الإنجازات

دبي، الإمارات العربية المتحدة،-("إم إي نيوز واير")- تضع وكالات الوساطة المتخصصة بصمتها في جميع أنحاء دول العالم بلا استثناء بما فيها دبي. وقد أصبحت الوكالات الصغيرة تنافس الوكالات الكبيرة، وتحقق إنجازات كبيرة في مجال الدعاية والإعلان من خلال تكييف نماذج جديدة انطلاقاً من مبدأ أنه "بإمكاننا جميعاً تحقيق ذلك".  

وفي هذا السيناريو، هناك تطور كبير يتمثل في وكالة الدعاية والإعلان التي تقدم خدمات كاملة في دبي، حيث حظت ووتر مارك ماركيتنج مانيجمينت، التي  تقدم حلول الدعاية والتسويق المتكاملة، بتقدير كبير مرة أخرى من خلال الفوز بجائزة بلاتينيوم، أفضل 2 في الفئة وجائزة فضية في "جائزة فاعلية التسوق في قمة 2016" لأعمالهم مع "جي إي" وميكروسوفت.

انطلاقا من سعادته بشأن هذه النتائج، يقول آمان روي، المدير العام في ووتر مارك ماركيتنج مانيجمينت إنه "يقوم بالفعل بتشجيع الفريق على الفوز بأربعة جوائز مباشرة في أعقاب الفوز بجوائز "ساميت للإبداع" مطلع هذا العام.  ولقد اتضح التزامنا وإخلاصنا ورغبتنا في تحدي أنفسنا لرفع معاييرنا وتوفير الأفضل لعملائنا من خلال هذه الجوائز. ونحن نشعر بالفخر كفريق بما حققناه من فوز والكثير من هذا القبيل لأن ذلك يؤكد لنا أننا لا نحيد عن معتقداتنا والتزامنا نحو عملائنا. وتشمل هذه الجوائز الحملات المطبوعة ورسائل البريد المباشرة والفعاليات، مما يؤهلنا كمقدم لكافة خدمات التسويق والدعم الإعلاني".

أضاف أيضاً قائلاً "يمكن لما نقوم به من الحفاظ على صغر قاعدة العملاء أن يجعل فريقناً متمكناً من تركيز تقديم خدمات مخصصة تساعدنا بالتأكيد في التعامل مع كل مهمة برغبة وحماس بدلاً من أن نصبح خط إنتاج للإبداع والفعاليات.

أضاف تشاندان ميهتا، مدير التسويق – الشرق الأوسط وأفريقيا والهند. وتقول فوجيتسو الشرق الأوسط "لقد عملنا عن قرب مع ووترمارك منذ بدايتها حتى الآن. وسوف أوضح سريعا ما سنحققه من أفكار مهنية وإبداعية وأداء عالي الجودة. ونود أن نهنئ ووتر مارك مرة أخرى على الجوائز التي فازت بها في مسابقة دولية".

أعرب عشيش موناجا - مدير المنطقة. الشرق الأوسط  شبه قارة الهند وأفريقيا، وايت وماكاي أيضاً عن فرحته بفوز ووتر مارك قائلاً "إننا في غاية السعادة لقدرة ووتر مارك على تحقيق هذه الجوائز". ونحن نعتبر أول عميل لــ "ووترمارك" عندما بدأوا منذ 6 سنوات وقد كنا واثقين دائماً من قدرتنا على الإنجاز. وعلى الرغم من أنهم كانوا وكالة جديدة، فإننا قد وثقنا فيهم تماماً في أعمالنا.  ونحن في غاية السعادة أن نرى مبرر لثقتنا وقد حظت شركة ووتر مارك بالتقدير الدولي المستمر من خلال الجوائز العديدة. ونتمنى لكم ولفريقكم حظاً سعيداً في كافة المساعي المستقبلية ومواصلة الحصول على الجوائز".

على الرغم من ذلك فإن الأهم هو أن شركات الوساطة المتخصصة تثبت وجودها بطريقة واضحة. ويرجع ذلك الى أن معظمها تأسس على يد أشخاص مبدعين عملوا سابقاً مع وكالات أكبر. وهم يمتلكون الرغبة والحماس الذي غالبا ما يكون مفقود في الوكالات الأكبر علاوة على ذلك فان شركات الوساطة المتخصصة تتمتع بالمرونة والتجاوب مع احتياجات العملاء ويمكن التعامل معها دائماً. وسيسعى جميع موظفي الوكالة في أغلب الاوقات الى العمل بناء على هذا الأساس لذلك يستطيع العملاء التركيز وإنجاز أعمال كبيرة.

يرى الخبراء في هذا المجال أنه في عام 2016 سيتعين على وكالات الدعاية والإعلان الفائزة العمل مثل فرق العمليات العسكرية الخاصة وهي عباره عن مجموعات نشطة تعمل تحت شعار واحد. وإذا كان هذا هو الحال فان شركة ووتر مارك قد حققت نجاحا وستواصل مسيرتها.
=