Wednesday, 16 November 2016

Bebuzzd app to leverage coalition-styled loyalty program to strengthen position across Dubai’s SME segment



New multi-store digital loyalty program sets its sights on driving in growth for local SME players  

November 16, 2016

Bebuzzd, a new multi-store digital loyalty program that aims to provide local businesses with a simpler way to recognize, attract, and retain loyal customers and thereby increase revenues, is set to reinforce its leading position across Dubai’s Small Medium Enterprises (SMEs) segment. The new app has set its sights on playing a key role of driving in more growth for local SME players by helping them integrate the loyalty program across one single strategic platform. In line with this, Bebuzzd has revealed its move to leverage its coalition styled loyalty program to help create a vast digital community made up of unique brands and businesses.

Recent industry reports have shown that SMEs represent almost 94 per cent of the total number of companies operating in the UAE, with 400,000 SMEs contributing 60 per cent to the nation's GDP, which is forecasted to grow to 70 per cent by 2021. According to Bebuzzd senior executives, SMEs in the country today are playing a central role in the efforts towards the achievement of a continuously growing private sector and diversified economy. The recent launch of the Bebuzzd loyalty program follows after the concept that that loyalty programs in the UAE need to be reimagined in order to extend more value to customers and increase consumer engagement. The strategic partnership between Bebuzzd and local SMEs will give UAE consumers the advantage of receiving value additions and attractive incentives.

“We are witness today to the local SME segment's upward trajectory--driving in continuous growth and development,” said Sara Kobayaa, Merchant Success Manager, Bebuzzd. “Looking to play an important role in this continuing growth, Bebuzzd has made SME empowerment its top priority. We believe that casting the spotlight on SMEs complement the goals and objectives of UAE Vision 2021--focusing strongly on the transition to a knowledge-based economy driving creativity and innovation.”

Bebuzzd provides a mobile experience that represents more convenience for customers--integrating their loyalty program with a mobile wallet for consumers to manage and track all their points and miles in one single platform. By giving customers the ability to track, redeem and exchange all their points and miles on a mobile device, SMEs now make it easier than ever for members to connect to their program, which provides them with further incentive to use over and over.

"بيبازد" سيستفيد من برنامج الولاء التكاملي لتعزيز مكانته في قطاع الشركات الصغيرة والمتوسطة في دبي


16 نوفمبر 2016
عزز "بيبازد" (Bebuzzd)، وهو برنامج رقمي جديد متعدد العلامات التجارية لإدارة الولاء والذي يهدف إلى تزويد الشركات المحلية بطريقة سهلة لتمييز العملاء واستقطابهم والاحتفاظ بهم وبالتالي زيادة العوائد، من مكانته كلاعب رئيسي في تحفيز الشركات الصغيرة والمتوسطة في دبي على تحقيق مزيد من النمو، من خلال مساعدتها على دمج برنامج الولاء في منصة استراتيجية واحدة. وفي هذا السياق، سلطت "بيبازد" الضوء على مميزات استراتجيته لادارة الولاء بطريقة تكاملية بهدف المساعدة على إنشاء مجتمع رقمي واسع يضم شركات وعلامات تجارية فريدة.

وأظهرت التقارير المتخصصة الأخيرة أن الشركات الصغيرة والمتوسطة تشكل 94% من إجمالي عدد الشركات العاملة في دولة الإمارات، حيث تساهم 400.000 شركة من هذا النوع بنحو 60% من الناتج المحلي الإجمالي للدولة، ومن المتوقع أن ترتفع هذه النسبة إلى 70% بحلول العام 2021. ووفقاً لكبار المسؤولين التنفيذيين في "بيبازد"، فإن الشركات الصغيرة والمتوسطة في الدولة اليوم تلعب دوراً محورياً في الجهود الرامية إلى إيجاد قطاع خاص متنامي باستمرار واقتصاد متنوع. ويأتي إطلاق برنامج الولاء "بيبازد" على إثر انطباع عام يشير إلى الحاجة إلى إعادة تصميم برامج الولاء في دولة الإمارات من أجل تقديم المزيد من القيمة للعملاء وزيادة مستويات مشاركة المستهلكين. وستتيح الشراكة الاستراتيجية بين "بيبازد" والشركات المحلية الصغيرة والمتوسطة للمستهلكين في دولة الإمارات ميزة الحصول على قيم مضافة وحوافز مشجعة.

وقال سارة قبيعة، مدير نجاح التجار، في "بيبازد": "نلاحظ اليوم اتجاهاً تصاعدياً لقطاع الشركات الصغيرة والمتوسطة، الذي يشهد نمواً وتطوراً مستمراً. ولأننا نسعى إلى لعب دور مهم في هذا النمو المتواصل، فإن تمكين الشركات الصغيرة والمتوسطة يعتبر أولوية قصوى بالنسبة لنا. ونعتقد بأن تسليط الضوء على استكمال الشركات الصغيرة والمتوسطة لأهداف وغايات رؤية الإمارات 2021 والتركيز على الانتقال إلى اقتصاد قائم على المعرفة من شأنه أن يحفز الابداع والابتكار".

ويوفر "بيبازد" تجربة نقالة تتيح المزيد من الراحة للعملاء وتدمج برنامج الولاء الخاص بهم مع محفظة نقالة للمستهلكين من أجل إدارة وتتبع كافة النقاط والأميال التي يحصلون عليها من خلال منصة واحدة. وعبر منح العملاء القدرة على تتبع واسترداد قيمة واستبدال النقاط والأميال من خلال جهاز نقال واحد، فإنه أصبح من السهل على الشركات الصغيرة والمتوسطة الآن ربط عملائها ببرامج الولاء الخاصة بها، الأمر الذي يتيح لهم المزيد من الحوافز لاستخدام برنامج الولاء مراراً وتكراراً.

=