Sunday, 27 November 2016

Samsung Launches Fourth Round of its Entaleq Developer Challenge at Cairo ICT


Entaleq 2016/2017 calls on developers to make their app dreams a reality

Cairo, Egypt: 25 November 2016 – Samsung Electronics Co., Ltd, the global technology leader, will announce the launch of the fourth round of its Entaleq Developer Challenge at Cairo ICT taking place November 27-30 at the Cairo International Conference Center. Ten innovative developers will win EGP 250,000 in cash prizes, admission to the Samsung Partnership Program and expert promotion of their winning apps. Registration for Entaleq begins at Cairo ICT and ends on February 1, 2017.

“As an industry leader and technology innovator, Samsung is committed to supporting tech entrepreneurs in Egypt and around the world,” said Seung-ho Yun, CEO of Samsung Electronics Egypt. “Through Entalaq, we’re able to engage with Egypt’s brightest minds to help bring their ideas to life. This fourth round of the competition, we look forward to seeing some of the most cutting-edge, value-added apps that contribute positively to the community and help further position Egypt as a global applications hub.”

Since it was first launched in 2013, Entaleq has encouraged developers from across Egypt to submit their innovative, creative ideas and watch them come to fruition. The 2016/2017 round will focus on Samsung’s latest innovative products, supporting apps, videos and even games that contribute to and redefine the various vital sectors of the Egyptian economy such as tourism, education, health and any project that benefits the community. This year’s competition includes three main development pillars: VR content (360 videos, apps and games), wearable apps (gear apps) and the Internet of Things (IOT).

Prizes for the top 10 most innovative VR, gear apps and IOT apps/content are: First prize – EGP 100,000, second prize – EGP 50,000, third prize - EGP 20,000, fourth prize – EGP 10,000 and fifth prize – EGP 10,000. The remaining five winners will receive premium Samsung devices.

“We at Samsung Electronics Egypt have great confidence in the Egyptian youth and their ability to develop innovative concepts, which is why we launched the Developers Day in 2012 and 3 rounds of the Entaleq initiative in 2013, 2014 and 2015. To continue this success story, we launched this year’s round, Entaleq 4, as we stay committed to the Egyptian market and its users.” Said Sherif Barakat, Vice President of Samsung Electronics Egypt.

Entaleq will also include a number of initiatives to support tech developers including encouraging their ideas, creating support labs – either virtual or physical – to test their apps, run trials and troubleshoot issues to ensure optimal app performance.

In addition to announcing the launch of Entaleq 2016/2017 at Cairo ICT, Samsung is also sponsoring the first-ever Innovation Arena located in the foyer of Hall 3, where 30 startups will be
showcasing their work to be seen by VIPs, experts, venture capitalists and the public. The kickoff event for the Innovation Arena will take place during Cairo ICT 2016 on Nov. 28.

Celebrating its 20th anniversary, Cairo ICT draws attendees from Egypt and the region ready to do business. They’re senior-level executives and key decision-makers who are all looking to develop new business partnerships. It is the yearly event covering exhibition, conference, consumer and corporate activities organized by Trade Fairs International.

سامسونج تُطلق الدورة الرابعة من مبادرة انطلق لمطوري التطبيقات
انطلق 2016/2017 تدعو مطوري التطبيقات حتى يتمكنوا من تحويل أفكارهم الإبداعية لتطبيقات واسعة الانتشار  


القاهرة في 25 نوفمبر2016- أعلنت سامسونج، الشركة العالمية الرائدة في مجال التكنولوجيا، عن إطلاق الدورة الرابعة من فعاليات مبادرة "انطلق" لمطوري التطبيقات، وذلك خلال مشاركتها في معرض ومؤتمر Cairo ICT 2016 الذي يُقام بمركز القاهرة الدولي للمؤتمرات في الفترة من 27 حتى 30 نوفمبر الحالي. سيتم اختيار أفضل 10 مطورين للحصول على جوائز نقدية تبلغ قيمتها 250,000 جنيه مصري، بالإضافة لقبولهم في برنامج شركاء سامسونج، والترويج الاحترافي للتطبيقات الفائزة. يبدأ التسجيل للمشاركة في مسابقة انطلق بداية من معرض Cairo ICT وينتهي في الأول من فبراير 2017.   


يقول السيد/ سيونج-هو يون- رئيس سامسونج الكترونيكس مصر: "باعتبارنا من أهم الشركات التكنولوجية الرائدة ومن كبرى الشركات المبتكرة في هذا القطاع الهام، تلتزم سامسونج بدعم رواد الأعمال بالقطاع التكنولوجي في مصر وجميع أنحاء العالم. ومن خلال مبادرة انطلق، سيمكننا التواصل والتفاعل مع مجموعة من أهم العقول المصرية اللامعة، للمساعدة في تحويل أفكارهم إلى تطبيقات فعلية واسعة الاستخدام. وخلال الدورة الرابعة لمبادرة انطلق، نتطلع بكل لهفة للتعرف على مجموعة من التطبيقات المبتكرة ذات القيمة المضافة، والتي تساهم بشكل ايجابي في المجتمع، وتساعد على دعم مكانة مصر كمركز إقليمي هام لتطوير التطبيقات"        

ومنذ بدايتها عام 2013، تمكنت مبادرة انطلق من تشجيع مطوري التطبيقات في مصر على التقدم بأفكارهم المبتكرة، ومتابعتها خطوة بخطوة حتى إطلاقها في شكل تطبيقات نافعة وواسعة الانتشار. وتركز الدورة الرابعة من المبادرة خلال موسم 2016/2017 على أحدث منتجات سامسونج والتطبيقات الداعمة لها، بالإضافة للفيديوهات والألعاب التي ستساهم في تطوير العديد من القطاعات الاقتصادية المتنوعة في مصر مثل السياحة والتعليم والصحة وأي مشروع قد يعود بالفائدة على المجتمع. وتركز مسابقة هذا العام على 3 محاور رئيسية في تطوير التطبيقات وهي: المحتوى الخاص بالواقع الافتراضي (فيديوهات 360، التطبيقات والألعاب)، تطبيقات الأجهزة الإلكترونية التي يتم ارتداؤها (تطبيقات Gear) وأخيراً انترنت الأشياء (IoT)  

أما عن جوائز المسابقة فسيتم توزيعها على أفضل 10 تطبيقات كالتالي: الجائزة الأولى: 100,000 جنيه، والجائزة الثانية: 50,000 جنيه، والجائزة الثالثة: 20,000 جنيه، والجائزة الرابعة والخامسة : 10,000 جنيه لكل منهما. أما الفائزون الخمسة الباقون فيحصلون على أجهزة الكترونية متميزة من سامسونج.    

يضيف السيد/ شريف بركات- نائب رئيس سامسونج الكترونيكس مصر: "تثق سامسونج الكترونيكس مصر تماماً في الشباب المصري وقدرته على تطوير تطبيقات ذكية وفريدة من نوعها، ولهذا السبب قمنا بإطلاق يوم المطورين عام 2012 بالإضافة إلى 3 دورات سابقة من مبادرة انطلق في أعوام 2013 و2014 و2015. وحتى نتمكن من مواصلة قصة النجاح التي بدأناها، قمنا بإطلاق الدورة الرابعة من المبادرة أو "انطلق 4" لأننا ملتزمين تجاه السوق المصري وتجاه عملائنا به"  

تتضمن مسابقة انطلق أيضاً عدداً من المبادرات لدعم مطوري التطبيقات الإلكترونية، منها تشجيع أفكار شباب المطورين وإقامة معامل الكترونية داعمة لأفكارهم سواء كانت افتراضية أو حقيقية، من أجل اختبار التطبيقات التي قاموا بابتكارها عملياً، واجراء التجارب المبدئية عليها ومعالجة المشكلات التي قد تظهر عند التشغيل، بهدف التأكد من تحقيق التطبيق لأفضل مستوى ممكن من الأداء.

وبالإضافة للإعلان عن انطلق لموسم 2016/2017 خلال معرض ومؤتمر Cairo ICT، تقوم سامسونج برعاية أول ساحة للابتكار داخل المعرض Innovation Arena، وهي ساحة تُقام لأول مرة في المعرض بمدخل قاعة 3، حيث يستعرض فيها 30 من أصحاب المشروعات الناشئة ما يقومون به من أعمال حتى يطّلع عليها كبار الزوار والخبراء، ورجال المال والأعمال والجمهور. تُقام مراسم إطلاق ساحة الابتكار ضمن فاعليات المعرض يوم 28 نوفمبر.      
يحتفل معرض ومؤتمر Cairo ICT هذا العام بمرور 20 عاماً على تأسيسه، وهو من المعارض الإقليمية الهامة التي تجتذب حضوراً واسعاً من رجال الأعمال والمهتمين بهذا القطاع  في مصر والمنطقة. ومن بين الحضور عدد من كبار المسئولين التنفيذيين وصُنّاع القرار الذين يتطلعون لإقامة شراكات جديدة في قطاع الاتصالات وتكنولوجيا المعلومات. يتم تنظيم Cairo ICT سنوياً ويتضمن معرض ومؤتمر ومجموعة من الأنشطة المرتبطة بالمستهلكين والشركات، وتنظمه .Trade Fairs International    
=