Tuesday, 8 November 2016

Elaf Group concluded tours to key countries in a move to promote Saudi tourism

Campaign falls in line with company’s move to enhance tourism sector in support of Saudi Vision 2030
November 7, 2016 - The Elaf Group, a SEDCO holding company, and a leading provider of travel, tourism and hospitality services, recently concluded its strategic series of marketing tours in key countries across the continents to promote the rich culture and most popular tourist attractions in Saudi Arabia. The marketing tour had designated stop overs in Istanbul, Turkey, Cairo, Egypt. Casablanca, Morocco, and Makassar, Indonesia.
The marketing tours showcased the company’s active efforts to promote attractive tourism packages to a wider network and further cultivate the country’s thriving tourism sector in support of the Saudi Vision 2030’s objectives to increase the number of Hajj and Umrah pilgrims to 30 million by 2030. During their visit, the company highlighted their business services and offers.
Ziyad Bin Mahfouz, CEO of Elaf Group, said: “These marketing tours were developed to help promote the wide range of religious sights and rich cultural tradition of Saudi Arabia. Tourism plays a vital role in the country’s national economy and we have always been committed towards implementing business strategies that reflect the kingdom’s long- term goals. Thus, these visits across key countries showcased attractive offers and world-class service that will entice potential visitors to the country.”

The Kingdom’s gross domestic product is expected to grow by 2020. Tourism continues to greatly contribute to the Kingdom’s GDP. Elaf continues to reinforce its position in the Middle East Travel & Tourism industry as a leading provider of tourism services specializing in providing religious tourism services and facilitating Hajj and Umrah for all pilgrims through key partnerships.

Established in 1981, Elaf is widely considered as a leading travel and tourism brand within the region. Elaf Group is a pioneering and innovative market leader that greatly continues to provide premier regional travel and tourism services in collaboration with major airlines.


دعماً لأهداف رؤية المملكة في زيادة أعداد الحجاج والمعتمرين ليصل إلى 30 مليون بحلول العام 2030

"مجموعة إيلاف" تختتم حملة ناجحة للترويج للسياحة للأغراض الدينية والإرث الثقافي والحضاري للسعودية

7 نوفمبر 2016 - اختتمت "مجموعة إيلاف"، المنضوية تحت مظلة الشركة السعودية للاقتصاد والتنمية "سدكو القابضة"، مؤخراً سلسلة من الجولات الترويجية في عدد من أهم الدول وذلك للترويج للمواقع السياحية والغنى الحضاري والثقافي التي تتمتع به المملكة العربية السعودية. وشملت الجولات الترويجية كلاً من إسطنبول في تركيا والقاهرة في مصر والدار البيضاء في المغرب وجاكرتا في إندونيسيا.
وعكست الجولات الترويجية الجهود الكبيرة التي تبذلها المجموعة في إطار ترويجها للعروض السياحية الجذابة والمتنوعة التي يتيحها القطاع السياحي المزدهر في المملكة، حيث يأتي ذلك دعماً لأهداف رؤية المملكة 2030 بهدف زيادة أعداد الحجاج والمعتمرين ليصل إلى 30 مليون بحلول العام 2030. وخلال هذه الجولات سلطت المجموعة الضوء على أهم الخدمات والعروض رفيعة المستوى التي تقدمها في هذا المجال.
وصرح زياد بن محفوظ، الرئيس التنفيذي لمجموعة إيلاف: "قمنا بإعداد هذه الجولات بهدف الترويج لمجموعة واسعة من الأماكن الدينية والسياحية والغنى الثقافي والحضاري للمملكة العربية السعودية، حيث يلعب القطاع السياحي دوراً هاماً في الاقتصاد الوطني للمملكة ونحن حريصون دائماً على تطبيق استراتيجيات الأعمال التي تصب في صالح الأهداف طويلة الأمد للمملكة. واستطعنا من خلال هذه الجولات، التي شملت بعضاً من أهم الدول، استعراض الخدمات رفيعة المستوى والعروض السياحية الجذابة التي من شأنها أن تستقطب الزوار المحتملين إلى المملكة".
ومن المتوقع أن يحقق الناتج المحلي الإجمالي للمملكة العربية السعودية مزيداً من النمو حيث سيرتفع من 5.4% إلى 5.7% بحلول العام 2020، حيث يواصل القطاع السياحي مساهمته الكبيرة في هذا الناتج. وستواصل "مجموعة إيلاف" من جانبها تعزيز مكانتها في قطاع السفر والسياحة في الشرق

الأوسط كإحدى أهم الشركات المزودة للخدمات السياحية والمختصة بتقديم الخدمات السياحية للأغراض الدينية وتسهيل الحج والعمرة لكافة الحجاج والمعتمرين وذلك من خلال علاقات الشراكة الهامة التي تقيمها مع الجهات المعنية في مختلف الدول.
وتعتبر "إيلاف"، التي تأسست خلال العام 1981 وتعود ملكيتها إلى الشركة السعودية للاقتصاد والتنمية "سدكو"، علامة تجارية رائدة في مجال السفر والسياحة على مستوى المنطقة، حيث تتخصص الشركة في توفير خدمات السياحة للأغراض الدينية وتسهيل أداء الحج والعمرة لكافة الحجاج والمعتمرين من خلال إقامة شراكات استراتيجية مع مختلف الشركات العاملة في مجال الضيافة.
=