Wednesday, 9 November 2016

Canada Plans Major Changes in Immigration Policies to Increase Immigration


Dubai, United Arab Emirates- Nov 9, 2016 – (ME NewsWire)- The government of Canada introduced the Express Entry system in January 2015 with the aim to expedite immigration process and increase immigration. Under the new process, eligible candidates are ranked through Comprehensive Ranking System.
As per the latest update, the Canadian government plans major changes in the Comprehensive Ranking System for 2017. The revised immigration policies will be more encouraging for aspiring immigrants and will considerably reduce the visa processing time.
The Canadian experienced class / temporary residents and aspiring immigrants with relatives in Canada are the two categories where changes are expected.
The annual immigration is expected to go up to 425,000 by 2020.
The cut off in Comprehensive Ranking System has gone down in the last two draws of Express Entry System. It resulted in a two fold increase in the number of candidates being sent the Invitation to Apply (ITAs), which is a very positive sign.
CRS cut off is expected to be lowered further by the Canadian government to achieve its new target. It definitely comes as welcome news for those who are still waiting for ITA.
In another update, the Quebec government is pruning up to welcome 51,000 new immigrants for the year 2017. This comes as a big relief for those who wish to immigrate to Quebec.
Economic immigration which comprises 59% of the new immigration is expected to be increased to 63%. The main programs in this category include Quebec Investor Program, the Quebec Skilled Worker Program (QSWP) and the Quebec Economic Class (PEQ).
The changes will be in effect from New Year and promises to create a new job bank, wherein immigrants will be able to match available work with the skills they have before they arrive. Family reunification program by federal government will attract 11,500 new immigrants to Quebec from next year.
Regardless of how easy Canadian immigration programs may become, things will still be complex for visa applicant. You not only need to make sure that your visa application is complete, but is presented in a manner that you have high chances of approval.
You can get complete details on how you can fit in the Express Entry System or Quebec immigration program and how you can apply for one, from the world’s largest immigration service provider WWICS.
It is high time to realize your immigration dreams, thanks to the open door policies of Canada. Make sure you do it in the right manner. For one stop solution to all your immigration requirements contact WWICS - the world’s best immigration consultant.
From initial evaluation of your profile and providing the right guidance, to filing your case and assisting you in settling in Canada with specialized post-landing service, WWICS will be there with you at every step on your path to resettling in Canada.

*source: ME NewsWire

كندا تخطط لتغييرات جذرية في سياسات الهجرة لزيادة عدد المهاجرين

دبي ، الإمارات العربية المتحدة-9 نوفمبر 2016 –("إم إي نيوز واير")- طرحت الحكومة الكندية نظام الدخول السريع "إكسبريس إنتري" في يناير 2015 بهدف تسريع عملية الهجرة وزيادة عدد المهاجرين. وفي إطار هذه العملية الجديدة يجري تصنيف المرشحين المؤهلين من خلال نظام الترتيب الشامل.

ووفقاً لآخر تحديث، فإن الحكومة الكندية تخطط لإجراء تغييرات جذرية في نظام الترتيب الشامل لعام 2017. وستكون سياسات الهجرة المنقحة أكثر تشجيعاً للمهاجرين الطموحين، وستقلل إلى حد كبير من الوقت اللازم لتجهيز التأشيرات.

ومن المتوقع أن تشمل التغييرات المتوقعة الطبقة الخبيرة كالمقيمين المؤقتين والمهاجرين الطموحين ممن لديهم أقارب في كندا.

هذا ويُتوقع أن يشهد عدد المهاجرين سنوياً زيادة حتى 425 ألف بحلول عام 2020.

هذا وجرى تخفيض عدد النقاط الأدنى المطلوبة في نظام الترتيب الشامل خلال عمليتي السحب السابقتين على نظام الدخول السريع، ما أدى إلى زيادة عدد المرشحين الذين أرسلت إليهم دعوات التقديم "آي تي إيه" بمقدار الضعف، وهو ما يعد مؤشراً إيجابياً للغاية.

ومن المُتوقع أن يشهد عدد النقاط الأدنى المطلوبة في نظام الترتيب الشامل تخفيضاً إضافياً من قبل الحكومة الكندية من أجل تحقيق هدفها الجديد، ما يشكل أخباراً سارةً خاصةً لهؤلاء الذين ما زالوا ينتظرون الحصول على دعوات التقديم "آي تي إيه".

وفي تحديث آخر، تسعى حكومة كيبيك للترحيب بـ51 ألف مهاجر جديد خلال عام 2017. وتشكل هذه الأنباء مصدر ارتياحٍ كبيرٍ بالنسبة لأولئك الذين يرغبون في الهجرة إلى كيبيك.

ويُتوقع أن ترتفع مستويات الهجرة الاقتصادية التي تشكل 59 في المائة من إجمالي الهجرة، لتصل إلى 63 في المائة. وتتضمن البرامج الرئيسية في هذه الفئة "برنامج كيبيك للمستثمرين"، و"برنامج كيبيك للعمالة الماهرة" ("كيو إس دبليو بيه")، و"برنامج كيبيك للدرجة الاقتصادية" ("بيه إي كيو").

وستدخل هذه التغيرات حيز التنفيذ اعتباراً من بداية العام المقبل، إلى جانب وعود بإنشاء بنك جديد للوظائف، حيث سيتمكن المهاجرون من مطابقة الوظائف المتوفرة مع مهاراتهم قبل وصولهم. كما سيسهم برنامج لمّ شمل العائلة الذي تقيمه الحكومة الفيدرالية في جلب 11,500 مهاجراً جديداً إلى كيبيك ابتداءً من العام المقبل.

وبغض النظر عن مدى سهولة برامج الهجرة الكندية، إلا أن الأمور لا تزال معقدة بالنسبة لطالبي التأشيرة، لذلك يتوجب عليكم التأكد من أن يكون طلب التأشيرة الخاص بكم مكتملاً، وأن تقوموا بتقديمه بطريقة تزيد من فرص حصولكم على الموافقة عليه.

ويمكنكم الاطلاع على تفاصيل كاملة حول كيفية تأهلكم لبرنامج نظام الدخول السريع أو برنامج كيبيك للهجرة وكيفية التقدم لأحد هذين البرنامجين، وذلك عن طريق أكبر مزود لخدمات الهجرة في العالم، وهي مجموعة "شركة الخدمات العالمية لاستشارات الهجرة".

لقد حان وقت تحقيق أحلامكم بالهجرة، وذلك بفضل سياسات الباب المفتوح من كندا. وماعليكم سوى التأكد من فعل ذلك بالطريقة الصحيحة، والتواصل مع مجموعة "شركة الخدمات العالمية لاستشارات الهجرة"، أفضل شركة استشارات للهجرة حول العالم، والتي توفر نافذة واحدة لجميع الحلول المتعلقة بمتطلبات الهجرة.

وستكون مجموعة "شركة الخدمات العالمية لاستشارات الهجرة" معكم في كل خطوة على طريق إعادة توطينكم في كندا، ابتداءً من تقييم ملفاتكم، وصولاً إلى تقديم الإرشادات الصحيحة لمساعدتكم على الاستقرار في كندا عن طريق توفير خدمات متخصصة لما بعد الوصول.
=