Wednesday, 9 November 2016

OKI Europe appoints new Business Operations Director for the Middle East and Africa

Mark Thompson joins OKI Europe’s team to develop the distribution channels in crucial regions

Dubai, 14 September 2016 – OKI Europe Ltd appointed Mark Thompson as the Business Operations Director for OKI Middle East and Africa (MEA) region, Mark will be responsible for the business operations and logistics to overall enhance OKI’s distribution model across MEA with an immediate focus on Sub-Saharan Africa.
Mark joins from Lexmark, where he has had various managerial roles since 2008. He was responsible there for the Channel, Enterprise, Annuity Business and Distribution for MENA region.
“We are glad to have Mark as part of our team.” said Mathias Militzer, Vice President (META). “With Mark’s 16 years of experience and expertise in printing industry and a wide knowledge of OKI’s printers, we are well assured Mark will be able to harness his extensive knowledge to contribute significantly to growing our business within these regions.”
"I am excited to be part of OKI’s team at a time when OKI Middle East is on a strong growth path. Our focus is to develop the distribution channels in the region and allow the brand to be more accessible to our customers. I look forward to working with the entire Middle East team to achieve this," says Thompson.



أوكي أوروبا تعين مدير جديد للعمليات التجارية لشرق الأوسط وافريقيا

مارك تومسون ينضم لفريق أوكي أوروبا لتطوير قنوات التوزيع في المنطقة
14 أيلول 2016 دبي – أعلنت أوكي أوروبا المحدودة عن تعيين مارك تومسون في منصب مدير العمليات التجارية في منطقتي الشرق الأوسط وأفريقيا ،ليكون مسؤولا عن العمليات التجارية واللوجستية و سيعمل مارك على تعزيز نموذج التوزيع الخاص بشركة أوكي في المنطقة مع التركيز المباشرعلى جنوب صحراء افريقيا الكبرى.
استلم مارك عدة مناصب ادارية منذ عام 2008، و كان مارك مسؤولا عن مبيعات الشركات و قنوات التوزيع في شركة لكسمارك انترناشونال قبل انضمامه لأوكي  .
وعبر ماتياس ميلتيزر نائب الرئيس الاقليمي لأوكي عن سروره بانضام مارك الى فريق عمل أوكي قائلا :"نحن سعداء أن يكون مارك جزءا من فريقنا." وأضاف قائلاً: "ونحن على يقين من ان مارك سيقوم بتسخير الستة عشر عام من خبرته في مجال الطابعات لخدمة و تطوير أعمالنا في المنطقة".
و في تعليق له على تعينه في منصبه الجديد، قال مارك :"أنا متحمس كوني أصبحت جزءا من فريق أوكي في الوقت التي تسير فيه أوكي الشرق الأوسط نحو التطور و النمو. و سأعمل جاهداً بالتعاون مع فريق عمل أوكي على تطوير قنوات التوزيع في المنطقة لتصبح علامتنا التجارية في متناول عملائنا".

=