Tuesday, 18 October 2016

Trending experiential travel in focus at ATM 2017


Special industry theme at Arabian Travel Market will turn its attention to what the Middle East offers tourists seeking adventure, culture, heritage, wellness & spa and cruising  
Experiential travel encompassing the adventure, culture, heritage, wellness & spa and cruise tourism segments, which are currently trending globally, will be adopted as the official show theme, for Arabian Travel Market (ATM) 2017, taking place at the Dubai World Trade Centre from 24-27 April.
“Travellers are increasingly looking beyond conventional leisure programmes and itineraries and actively seeking out atypical experiences that deliver a true taste of local culture. This growing trend is now on the radar of the region’s tourism chiefs as destinations face increased competition for their share of the more traditional travel segments and are increasingly looking to diversify their proposition into new and niche markets which require product differentiation and innovation,” said Simon Press, Senior Exhibition Director, Arabian Travel Market.
ATM 2017 will integrate the experiential theme across all of the show verticals and activities, including focused seminars and roundtable events, featuring dedicated exhibitor participation.
“The Middle East has an abundance of authentic local experiences to offer from overnight stays in a stone house in remote Omani villages to Old Dubai walking tours that search out the best street food. We also want to create awareness of how to convert concepts into viable commercial realities, to broaden the appeal of Middle East destinations, increase their visitor numbers and revenues, which can support sustainable economic development,” commented Press.
Marketing to experiential travellers will be an integral part of the ATM Travel Tech seminar programme.
“Developing new communications’ strategies is a must to reach out and engage with these consumers, who by the sheer nature of their choice, are unconventional, tech savvy and mobile. So connecting through relevant content via social media platforms, blogs, vlogs and peer-to-peer recommendations as well as third party endorsements, will be examined in depth,” added Press.  
Industry professionals throughout the Middle East region are keen to look for new and niche markets, especially in the short to mid-term as Dubai in particular, continues to grow its hotel supply unabated. According to STR, at the end of August 2016, Dubai had grown its room stock to 85,500 across 403 hotels, which is putting added downward pressure on rates as hotels compete for occupancy, with little respite ahead as room supply is set to rise further to between 140,000 and 160,000 rooms by 2020.  
ATM - considered by many industry professionals as a barometer for the Middle East and North Africa tourism sector, witnessed a year-on-year visitor attendance increase of 8% to over 39,800 in 2016, with 2,520 exhibiting companies, signing business deals worth more than US$ 2.5 billion over four days.
ATM 2017 will build on the success of this year’s edition with the announcement of an additional hall as Reed Travel Exhibitions looks to add to its record-breaking achievements earlier this year.  
One new feature is the Chief Information Officer Summit and ATM 2017 also welcomes back the UNWTO & ATM Regional Ministerial Summit as well as other popular features’ such as the Leaders Breakfast, Global Stage, Wellness and Spa Lounge (which has grown by 40% and now includes 35 international suppliers and 35 Middle East specialist buyers) Travel Agent Academy, Buyers Club and the Bloggers speed networking events.
Arabian Travel market forms part of the World Travel Market Portfolio, and comprises of the leading leisure travel events in the world; World Travel Market London, WTM Latin America in Sao Paulo and WTM Africa in Cape Town, plus recently launched WTM connect Asia in Malaysia, exclusive hosted buyer 1-2-1 meetings events.
For more information on Arabian Travel Market 2017, please log on to:

معرض سوق السفر العربي 2017 في دبي يسلط الضوء على مفهوم تجارب السفر المميزة

  • الدورة القادمة تسلط الضوء على تميز قطاع السياحة في منطقة الشرق الأوسط وعروضها في مجال المغامرة والثقافة والتراث والعافية والرحلات البحرية

تسلط الدورة القادمة من سوق السفر العربي (الملتقى 2017)، والتي تنعقد فعالياتها في مركز دبي التجاري العالمي خلال الفترة 24-27 أبريل القادم، الضوء على مفهوم تجارب السفر المميزة والتي تشمل قطاعات المغامرة والثقافة والتراث والعافية والرحلات البحرية، والتي تعد من أبرز الاتجاهات العالمية في الوقت الحالي.

وبهذا السياق قال سيمون بريس، مدير أول معرض سوق السفر العربي: "يتجه المسافرون بشكل متزايد للبحث عما هو جديد ومختلف عن البرامج الترفيهية التقليدية، ويسعون وراء الأنشطة والتجارب الجديدة التي توفر الطابع الحقيقي للثقافة المحلية. ويجذب هذا الاتجاه المتنامي انتباه المسؤولين عن قطاع السياحة في هذه المنطقة في الوقت الذي تواجه فيه الوجهات الرئيسية منافسة محتدمة على حصتها من قطاعات السفر التقليدية بالإضافة إلى سعيها وبشكل متزايد للتنويع وجذب أسواق جديدة، وهذا ما يتطلب بالتالي مزيداً من التميز في تقديم المنتجات المبتكرة".

وستركز دورة العام القادم على إدراج موضوع تجارب السفر المميزة في كافة قطاعات وأنشطة المعرض، بما في ذلك جلسات النقاش والاجتماعات فضلاً عن مشاركة مجموعة من العارضين المتخصصين.

وأردف بريس بالقول: "تتميز منطقة الشرق الأوسط بوفرة الخيارات المحلية الأصيلة والفريدة مثل تجربة الإقامة في بيت حجري في إحدى القرى العمانية، أو جولات المشي في شوارع مدينة دبي التاريخية والاستمتاع بتجربة أفضل مطاعمها. ونهدف بشكل رئيسي إلى زيادة الوعي العام حول كيفية تحويل المفاهيم إلى واقع تجاري قابل للتطبيق لتعزيز جاذبية الوجهات في الشرق الأوسط وزيادة أعداد الزوار وحجم العائدات، الأمر الذي يسهم بالتالي في دعم مسيرة التنمية الاقتصادية المستدامة".

وستكون استراتيجيات التسويق للمسافرين المهتمين بتجارب السفر المميزة (experiential travel) جزءاً لا يتجزأ من برنامج ندوات تكنولوجيا السفر خلال فعاليات سوق السفر العربي 2017.

وتابع سيمون بريس قائلاً: "ينبغي تطوير استراتيجيات جديدة للتواصل والتسويق والتواصل مع المستهلكين الذين يفضلون الخيارات غير التقليدية واستخدام التقنيات الحديثة. وسيتم تسليط الضوء وبشكل معمق على كيفية التواصل عبر وسائل التواصل الاجتماعي والمواقع الإلكترونية والفيديوهات وغيرها من أساليب التواصل".

ويحرص المتخصصون في هذا القطاع في جميع أنحاء منطقة الشرق الأوسط على استكشاف أسواق جديدة ومتخصصة على المدى القصير والمتوسط، في الوقت الذي تشهد فيه مدينة دبي على وجه الخصوص نمواً في حجم محفظة الفنادق. حيث يشير تقرير "إس تي آر" الذي صدر في نهاية أغسطس 2016 إلى ارتفاع عدد الغرف الفندقية في مدينة دبي إلى 85,500 في 403 فندق، الأمر الذي يشكل ضغطاً إضافياً على أسعار الغرف في الوقت الذي تتنافس فيه الفنادق على زيادة معدلات الإشغال مع التوقعات بارتفاع المعروض من الغرف الفندقية إلى ما بين 140,000 و160,000 غرفة بحلول عام 2020.

وشهد سوق السفر العربي، والذي يعتبر الحدث الأهم والأبرز للمتخصصين في قطاع السياحة في الشرق الأوسط وشمال أفريقيا، زيادة كبيرة في عدد الزوار بنسبة 8% في عام 2016 ليصل العدد إلى أكثر من 39,800 زائر. وسجلت الدورة السابقة مشاركة 2520 شركة عارضة، وتوقيع صفقات تجارية بقيمة تجاوزت 2.5 مليار دولار خلال فعاليات المعرض التي تمتد لأربعة أيام.

ومن المقرر أن تشهد الدورة القادمة المزيد من الإنجازات بعد إضافة قاعة جديدة لمساحة المعرض، في الوقت الذي تتطلع فيه "ريد ترافيل اكسيبيشنز" لتعزيز إنجازاتها القياسية التي تم تحقيقها في وقت سابق من هذا العام.

كما يستضيف سوق السفر العربي (الملتقى 2017) ولأول مرة قمة الرؤساء التنفيذيين للمعلومات، بالإضافة إلى تنظيم القمة الوزارية لمنظمة السياحة العالمية وسوق السفر العربي، وغيرها من الفعاليات مثل "إفطار القادة" و"المسرح العالمي" وصالة العافية والسبا (والتي نمت بنسبة 40٪ وتضم الآن 35 مورداً دولياً و35 مشترياً متخصصاً في شؤون الشرق الأوسط)، وأكاديمية وكلاء السفر، ونادي المشترين، وفعاليات تواصل المدونين.

ويعتبر سوق السفر العربي جزءاً من محفظة سوق السفر العالمي التي تشمل العديد من الفعاليات الرائدة في مجال السياحة والسفر الرائدة على مستوى العالم بما في ذلك سوق السفر العالمي في لندن، وسوق سوق السفر العالمي في أمريكا اللاتينية بمدينة ساو باولو، وسوق السفر العالمي في أفريقيا بمدينة كيب تاون، فضلاً عن فعالية سوق السفر العالمي (WTM connect Asia) في آسيا التي تم إطلاقها حديثاً.

ولمزيد من المعلومات حول سوق السفر العربي (الملتقى 2017)، يرجى زيارة الموقع الإلكتروني: www.arabiantravelmarket.com

No comments:

Post a Comment

=