Monday, 24 October 2016

Sage Announces Distribution Partnership with Josor in Saudi Arabia


Agreement with Josor will extend Sage’s reach in Small & Medium Business market

Riyadh/Dubai___ 24 October, 2016 — Sage, the market leader for integrated accounting, payroll and payment systems, has appointed Josor as its business development and distribution partner for Sage X3, Sage X3 People, Sage 300 and Sage CRM business management solutions in Saudi Arabia.

Josor, founded in 2011, helps Small & Medium Businesses in Saudi Arabia to develop and flourish by providing them with best-in-breed products and services from internationally and nationally renowned industry leaders in areas such as finance, marketing, and technology.

Josor benefits from the strong leadership of Mr. Abdulmohsen Albadr, the company’s founder & CEO. He has extensive experience in government and the private sector, having served as a senior executive at the Saudi Arabian General Investment Authority (SAGIA) and having held a range of management positions at Saudi Arabian companies. Mr. Albadr also contributes towards social and charitable work, and has held the position of board member of the AlGhad Youth Foundation.

Capitalizing on Josor’s reputation in the Small & Medium Business sector in Saudi Arabia, the agreement will offer Sage partners a solid platform to grow their businesses by taking advantage of the thriving Small & Medium Business and technology sectors.

“The ability to provide the best business management solutions to our clients, especially Small & Medium Businesses, at this critical juncture of Saudi Arabia’s economic development gives us great pride. We are confident Sage solutions will give organizations in Saudi Arabia a competitive advantage both locally, regionally and internationally,” commented Mr. Albadr, Founder and CEO, Josor. 

“This is an exciting partnership that will act as an enabler for the Small & Medium Business sector in Saudi Arabia. As the focus shifts to the non-oil industries and the Small & Medium Business sector, partnering with Josor will open doors for us in the Kingdom. We are thrilled to partner with a trusted name such as Josor in the promotion of our solutions,” commented Mr. Keith Fenner, Vice President Sage Enterprise Africa and Vice President Sage Middle East.

A report on the ‘Small—Medium Enterprises in Saudi Arabia, 2016’ by the Jeddah Chamber suggests that nearly 90% of all business enterprises are Small & Medium Businesses contributing about 33% of Saudi Arabia’s GDP. Following government policy documents such as ‘Vision 2030’, the sector is set for rigorous change and development if its net contribution to the GDP is to increase.


 The use of Sage solutions to streamline business operations, and planning, will assist organizations with change implementation and management. The solutions will empower organizations with information and free resources (time, people) for strategic growth of the organization, and the sector.
 سايج للبرمجيات تدعم حضورها في السوق السعودي من خلال شراكة مع شركة جسور لتطوير الاعمال

الاتفاقية تنص على توزيع  ودعم منتجات "سايج" في قطاع الشركات الصغيرة والمتوسطة بالمملكة


(الرياض/دبي 24 أكتوبر 2016)  – في أشارة قوية لتوجه الشركة في دعم عملائها و موزعيها في السوق السعودي  عقدت شركة سايج لليرمجيات ، اتفاقية شراكة مع شركة جسور لتطوير الأعمال، عينتها بموجبها ممثلاً لأعمال الشركة وشريكاً لتطوير وتوزيع أنظمة الادارة المؤسسية "سايج إكس 3" و "سايج إكس 3 بيبول " و "سايج 300" و "سايج سي آر إم لحلول إدارة الأعمال " في سوق المملكة العربية السعودية.
وتقدم جسور التي تأسست في العام 2011، الدعم للعديد من الشركات ذات الأعمال الصغيرة والمتوسطة في السوق السعودية ليتمكنوا من التطور و النمو عن طريق تقديم  الحلول المناسبه و الخدمات -الأفضل - من خلال شراكتها مع عدد من الشركات المحلية و العالمية في المجالات ذات العلاقة بتطوير الاعمال للشركات الصغيرة و المتوسطه.
وبالاعتماد على السمعة التي تحظى بها شركة جسور في مجال تطوير أعمال الشركات الصغيرة والمتوسطة في السوق السعودية سيكون لدى "سايج"  قاعدة صلبة لدعم عملائها و لتنمية أعمالها من خلال الاستفادة من قطاعات الأعمال الصغيرة والمتوسطة والتكنولوجيا الخاصة بهم.
وفي هذا السياق، علق الرئيس التنفيذي لجسور الاستاذ عبدالمحسن البدر على الشراكة مع "سايج" بالقول " إن القدرة على تزويد عملاءنا بأفضل ما نملكه من حلول تطوير الأعمال، وخاصة لقطاع الشركات الصغيرة والمتوسطة في هذه  المرحلة الهامه من  تطور الاقتصاد السعودي  خصوصا في قطاع المنشات الصغيرة و المتوسطه يمنحنا الكثير من الفخر، كما أننا على ثقة من أن الحلول التي ستقدمها سايج ستمنح المؤسسات في السوق السعودي ميزات تنافسية على المستويات المحلية والإقليمية والدولية".
من جانبه اعتبر نائب رئيس شركة سايج في أفريقيا وفي الشرق الأوسط السيد كيث فيينر "أن الشراكة مع جسور فريدة من نوعها وستكون بمثابة تمكين لقطاع الشركات الصغيرة والمتوسطة في المملكة العربية السعودية. وبالأخص مع تحول التركيز إلى الصناعات غير النفطية وقطاع الشركات الصغيرة والمتوسطة، هذه الشراكة ستفتح الأبواب بالنسبة لنا في السوق السعودي.نحن سعداء للدخول في شراكة مع اسم محل للثقة من أجل تعزيز جودة الخدمه للحلول التي نقدمها".

ويشير تقرير للغرفة التجارية في جده لعام 2016 الذي تناول قطاع الشركات الصغيرة والمتوسطة في المملكة العربية السعودية، إلى أنما يقارب 90٪ من جميع مؤسسات الأعمال الصغيرة والمتوسطة  و تشير "رؤية المملكة لعام 2030" الى ان مساهمة الشركات الصغيرة و المتوسطة في الناتج المحلي الاجمالي تقف عند حدود 20 % و تستهدف رفعها الى 35 % بحلول العام 2030، فإنه من المقرر أن يساهم هذا القطاع – الشركات الصغيرة والمتوسطة-  بإحداث التغير والتنمية المطلوبين لزيادة إجمالي الناتج المحلي.
يشار إلى أن استخدام حلول "سايج" لتبسيط العمليات التجارية والتخطيط، يساعد المنظمات في الإدارة وفي تنفيذ التغيير الأفضل لها، خاصة وان هذه الحلول تمكن المنظمات من تحقيق النمو الاستراتيجي من خلال معلومات وموارد مجانية.
  
=