Thursday, 27 October 2016

Huawei jumps to number 72 on Interbrand’s ‘Best Global Brands Report’


Steady revenue growth, continued investment in R&D
and new product innovations raise Huawei’s profile

Beirut, Lebanon – October 24, 2016: Huawei ranked 72 on the Interbrand’s 2016 Best Global Brands report, moving up 16 spots from its ranking in 2015. This is the second consecutive year Huawei has risen on Interbrand’s list since the company became the first mainland Chinese brand to be recognized as a Best Global Brand in 2014.

According to Interbrand, “Huawei is once again a highlight in the 2016 Best Global Brands report released by Interbrand. Its brand value, approximated at USD $5,835 million, increased by 18% compared to a year ago. In Interbrand's annual report, it is also one of the fastest rising brands in the technology sector, climbing from #88 to #72 in ranking.

Huawei's significant progress stems from the company’s belief that customers always come first. The award was also in part to Huawei’s persistence in providing value-driven products and services. This year, Huawei has launched a series of products that have raised its profile. Huawei has been a leader in China for some time, and now has begun to establish a global strategy presence.”

“Our improved Interbrand ranking validates Huawei’s strategy of focusing on delivering groundbreaking technologies to meet our customers’ needs and desires. The Huawei brand is increasingly recognized and appreciated by consumers around the world,” said Glory Zhang, Chief Marketing Officer of Huawei Consumer Business Group. “Huawei maintains a careful balance of being a bold innovator as well as a rising challenger in the global market, and we have seen success out of our focus on R&D, product quality and customer satisfaction.”

Huawei’s increasing brand influence is mirrored by its steady revenue growth, driven in part by the company’s consumer business. Between 2011 and 2015, Huawei achieved CAGR of 18%, with Group revenue last year of USD $60.8 billion. Of this amount, the Huawei Consumer Business Group contributed USD $19.36 billion, up 72.9% from 2014. Huawei shipped 108 million smartphones worldwide in 2015, up 44 percent year-on-year.

Huawei's consumer business group has maintained steady global growth. Its flagship products, such as the P9, Mate 8 and Honor V8 smartphones, as well as the MateBook, Huawei’s first 2-in-1 laptop, have all seen significant adoption by consumers around the world. Huawei has become one of the top device brands in nearly 30 countries. The MateBook is now available in dozens of countries, and Huawei shipped 108 million smartphones in 2015, surpassing the 100 million benchmark for the first time. Strong growth in shipment forecasts through 2021 is also reinforcing the company’s position as a leading global smartphone brand.

As a leading technology company, Huawei earmarks more than 10 percent of its annual sales revenue to research and development efforts, and has established 16 research centers around the world. Among these facilities is the Huawei Aesthetics Research Center in Paris, where French luxury brands work with Huawei’s engineers to align technology with future fashion trends. Huawei’s newest R&D center is the Max Berek Innovation Lab in Wetzler, Germany, where Huawei and Leica are jointly researching technologies to improve mobile device camera and image quality. Huawei also has more than 10 open labs in China, Europe and other locations, where it works with more than 600 partners. At the same time, Huawei has launched a $1 billion USD Developer Enablement Program to support partners and application developers.


"هواوي" في المرتبة 72 بين أفضل العلامات التجارية العالمية في تقرير "إنتربراند"
نمو مطرد للإيرادات، استثمار مستمر ّفي الأبحاث والتطوير، ومنتجات جديدة مبتكرة عزّزت محفظة "هواوي"

بيروت، في 24 تشرين الأول 2016: حلّت شركة "هواوي" في المرتبة 72 في تقرير "إنتربراند" السنوي لأفضل العلامات التجارية العالمية للعام 2016، حيث تقدّمت 16 مرتبة مقارنة بتصنيف العام 2015. وهو العام الثاني على التوالي الذي تتقدّم فيه "هواوي" على قائمة "إنتربراند" منذ أصبحت أول شركة صينية تندرج ضمن أفضل العلامات التجارية العالمية في العام 2014

ووفق تقرير "إنتربراند" السنوي، شكّلت علامة "هواوي" مرة أخرى العناوين الرئيسية في أخبار أفضل العلامات التجارية العالمية، نظراً لقيمتها التي تقدّر بنحو 5,835 مليون دولار أمريكي وازدادت بنسبة 18% مقارنة بالعام الماضي. وأشار التقرير أن هواوي هي إحدى أسرع العلامات التجارية نمواً في قطاع تكنولوجيا المعلومات استناداً لقفزتها من المرتبة 88 إلى 72. ويعود التقدّم الكبير الذي أحرزته الشركة إلى قناعتها الراسخة بأن الزبائن يتصدّرون سلّم الأولويات، فضلاً عن حرصها تقديم المنتجات والخدمات القيمة وإطلاق سلسلة منتجات عزّزت محفظتها. يذكر أن "هواوي" هي إحدى الشركات الرائدة في الصين، وبدأت اليوم ترسيخ مكانة استراتيجية لها على مستوى العالم.

وحول الموضوع، قال الرئيس التنفيذي للتسويق في مجموعة أعمال هواوي لأجهزة المستهلك-جلوري زهانج: "تعتبر المرتبة التي احتلّتها "هواوي" في تقرير "إنتربراند" دليلاً واضحاً على استراتيجية الشركة المتمحورة حول تقديم تكنولوجيا رائدة تلبّي حاجات زبائننا وترضي أذواقهم. ويتزايد إقبال المستهلكين في مختلف أرجاء العالم على منتجات "هواوي" والاعتراف بجودتها"، مضيفاً: "تحافظ "هواوي" على توازن دقيق بين الجرأة في الابتكار والتنافسية في الأسواق العالمية. وقد حققنا النجاح من خلال التركيز على الأبحاث والتطوير، وجودة المنتجات ورضا الزبائن."

وينعكس تأثير علامة "هواوي" التجارية على النمو المطّرد في إيراداتها، بريادة مجموعة أعمال هواوي لأجهزة المستهلك. فبين عامي 2011 و2015، حققت "هواوي" نمواً سنوياً مركباً بنسبة 18٪ في حين بلغت إيرادات المجموعة في العام الماضي 60.8 مليار دولار أمريكي- من ضمنها ساهمت مجموعة أعمال "هواوي" لأجهزة المستهلك بـمبلغ 19.36 مليار دولار أمريكي، بزيادة 72.9٪ مقارنة مع العام 2014 "هواوي" بشحن 108 مليون هاتف ذكي إلى مختلف أنحاء العالم في العام 2015، بزيادة قدرها 44% في العام على أساس سنوي.

يذكر أن مجموعة أعمال "هواوي" لأجهزة المستهلك نجحت بالحفاظ على نمو عالمي مطّرد. فمنتجاتها من الهواتف الذكية مثل أجهزة P9 ومايت 8 وHonor V8، وMateBook أوّل جهاز كمبيوتر إثنان في واحد شهدت إقبالاً كبيراً من المستهلكين في مختلف أنحاء العالم. وأصبحت "هواوي" إحدى العلامات التجارية الرائدة في مجال المعدّات التكنولوجية في ثلاثين بلداً. وعلى سبيل المثال، يتوفّر جهاز MateBook اليوم في عشرات البلدان، كما شحنت "هواوي" 108 ملايين هاتفاً ذكياً في العام 2015 متجاوزة حاجز المئة مليون جهاز للمرة الأولى. هذا النمو الكبير في الشحن المتوقع لهواتفها بحلول العام 2021 سيعزّز مكانة الشركة باعتبارها رائدة عالمياً في قطاع الهواتف الذكية.

تجدر الإشارة أن "هواوي" تخصّص أكثر من 10% من ايرادات مبيعاتها السنوية للأبحاث والتطوير باعتبارها شركة رائدة في تكنولوجيا المعلومات. كما أنشأت 16 مركزاً للبحوث في مختلف أنحاء العالم. وضمن هذه المرافق، أسست مركز "هواوي" لأبحاث الجماليات في باريس حيث تعمل مجموعة العلامات التجارية الفرنسية الفاخرة مع مهندسين من "هواوي" لتصميم منتجات تتوافق مع اتجاهات الموضة في المستقبل. وآخر مراكزها للأبحاث والتطوير هي "مختبر ماكس بيريك للابتكار" في مدينة فِتسلار في ألمانيا حيث تتشارك "هواوي" و"لايكا" في مجال الأبحاث التكنولوجية لتطوير الكاميرات وجودة الصور. كما افتتحت "هواوي" أكثر من عشرة مختبرات في الصين، وأوروبا وغيرها من البلدان تعمل من خلالها مع أكثر من 600 شريك. وفي الوقت عينه، أطلقت "هواوي" برنامج تمكين المطوّر بقيمةمليار دولار أمريكي بهدف دعم الشركاء ومطوّري التطبيقات. وقامت 
=