Tuesday, 11 October 2016

Fortinet to Focus on Security Fabric at GITEX 2016


Dubai, UAE – October 11, 2016Fortinet (NASDAQ: FTNT), the global leader in high-performance cyber security solutions, will demonstrate how enterprises can protect themselves from the most sophisticated cybersecurity threats with its Security Fabric at GITEX Technology Week 2016. Fortinet Security Fabric is an integrated, collaborative, and adaptive architecture that is designed to deliver distributed security for global enterprises, providing comprehensive protection against threats from IoT and remote devices, through the infrastructure core, and into the cloud.

Thanks to the introduction of Security Fabric, Fortinet is the only vendor on the market that is able to provide its customers with seamless protection across the expanding attack surface. The solution also gives customers the power to take on ever increasing performance requirements of the borderless network, today and into the future.

“The security landscape in the region is evolving at a rapid pace - universal digitization continues to redefine business, with technology trends like IoT and cloud computing blurring the edges of the network,” says Alain Penel, Regional Vice President – Middle East, Fortinet. “Relying on antiquated security strategies that were developed in years long past will no longer support the ever-increasing speed of business. Unlike platforms loosely coupled at the management level, the Security Fabric architecture eliminates complexity and weaves together highly sophisticated hardware and software, enabling direct communication between solutions for a unified and rapid response to threats."

Today’s digital economy connects countless users, devices, applications, and data to drive business value. Billions of new IP-enabled, non-user IoT devices are transmitting vast amounts of data, traversing wired and wireless access points, through both public and private networks, and across traditional and cloud infrastructures.

“Fortinet is committed to delivering security without compromise. As the number of potential attack vectors has multiplied in recent years, complexity slows down a network and to secure a complex network is never a satisfactory strategy. Our aim at GITEX is to educate organizations and show them that in order to successfully compete in this new digital economy, they need a well-coordinated security solution such as Security Fabric, which can see and govern data across an entire borderless network without compromising agility or performance," explained Penel.

Fortinet will be in hall 1- stand E1-10 during Gitex Technology Week, which runs from October 16 to October 20 at the Dubai World Trade Center.

فورتينت تركز على النسيج الأمني في معرض جيتكس 2016

د– تعتزم شركة فورتينت (المدرجة في بورصة ناسداك تحت الرمز: FTNT)، الشركة الرائدة عالمياً في مجال أمن الشبكات عالية الأداء، عرض كيفية تمكين الشركات من حماية نفسها من تهديدات الأمن الإلكتروني المعقدة من خلال حلول النسيج الأمني من فورتينت، وذلك خلال أسبوع جيتكس للتقنية 2016. يمثل نسيج فورتينت الأمني (Fortinet Security Fabric) بنية متكاملة ومترابطة وقابلة للتعديل تم تصميمها لتوفير حلول الأمن الموزع للشركات العالمية، حيث يوفر حماية شاملة ضد التهديدات الناجمة عن استخدام إنترنت الأشياء والأجهزة عن بعد، عبر نواة البنية التحتية، وصولاً إلى السحابة الإلكترونية.

وبفضل حلول النسيج الأمني، تعتبر شركة فورتينت المورد الوحيد في السوق القادر على رفد عملائه بحلول حماية سلسة تشمل كافة أشكال الهجمات. وتمكن هذه الحلول العملاء من تلبية متطلبات الأداء المتزايدة للشبكات غير المحدودة، في الوقت الحاضر وفي المستقبل.

وبهذه المناسبة، قال آلان بينل، نائب الرئيس الإقليمي في منطقة الشرق الأوسط في شركة فورتينت: "يتطور المشهد الأمني ​​في المنطقة بوتيرة متسارعة، إذ تعمل الرقمنة العالمية على إعادة تعريف هذا القطاع، وتتسبب الاتجاهات التقنية الرائجة، مثل إنترنت الأشياء والحوسبة السحابية، في انعدام وضوح الحدود التي تقف عندها الشبكات. وقد فشل الاعتماد على استراتيجيات الأمن القديمة التي تم تطويرها على مر السنين في توفير دعم السرعة المتزايدة التي تتطور وفقها أعمال القطاع. وخلافاً للمنصات غير المترابطة على مستوى الإدارة، تعمل هيكلية النسيج الأمني على التخفيف من التعقيد وتربط بين الأجهزة والبرمجيات المتطورة، ما يتيح التواصل المباشر بين الحلول من أجل توفير استجابة موحدة وسريعة للتهديدات.يربط الاقتصاد الرقمي اليوم عدداً لا متناهياً من المستخدمين والأجهزة والتطبيقات والبيانات لرفع قيمة الأعمال. وتعمل مليارات الأجهزة الجديدة العاملة ببروتوكول الإنترنت وإنترنت الأشياء على نقل كميات كبيرة من البيانات، عابرةً نقاط الوصول السلكية واللاسلكية، من خلال الشبكات العامة والخاصة، وعبر البنى التحتية التقليدية والسحابية.

وأضاف بينيل: "تلتزم فورتينت توفير الحلول الأمنية الموثوقة. ونظراً لتضاعف عدد الهجمات المحتملة في السنوات الأخيرة، فقد أدى هذا التعقيد إلى إبطاء سرعة شبكة الإنترنت، ما جعل تأمين شبكة إنترنت معقدة استراتيجية غير مرضية. ونحن نسعى من خلال معرض جيتكس إلى تثقيف المؤسسات وتوضيح فكرة أنه من أجل المنافسة بنجاح في قطاع الاقتصاد الرقمي الجديد، لا بد من توفير حلول أمن متناسقة مثل نسيج فورتينت الأمني، التي يمكن أن تراقب وتدير البيانات عبر شبكة غير محدودة دون المساس بالسرعة أو الأداء".
تعرض فورتينت منتجاتها في القاعة 1- الجناح E1-10 خلال أسبوع جيتكس للتقنية، الذي تمتد فعالياته من 16 أكتوبر حتى 20 أكتوبر في مركز دبي التجاري العالمي. 

No comments:

Post a Comment

=