Monday, 31 October 2016

Careem Brings Driverless Technology to the Region


Middle East and North Africa’s first driverless electric pods for public transport are expected to hit the road in Dubai within a year
Cairo, October 31, 2016 – Committed to transforming the transportation sector through innovation and industry-leading technology, Careem, the region’s leading app based car booking service, recently unveiled its driverless pods in partnership with NEXT Future Transportation Inc.

The pods were showcased at GITEX 2016, the Middle East and Africa’s largest, annual technology exhibition, and are expected to hit the road within a year in Dubai. The emirate will serve as a tester market before Careem looks to roll out the pods in other cities across the region.

The launch of the driverless electric pods for public transportation is set to reinforce the region’s position as a thriving hub for innovation, especially at a time when economies in MENA and beyond sharpen their focus on driving long-term growth through the launch of smart initiatives.

The pods are electric, driverless and can move individually or by attaching themselves to other pods, to form a bus-like structure, allowing passengers to move freely from one pod to another. These self-driving pods are designed to operate as a mass transportation system whereby passengers can conveniently be picked up on demand and dropped off to different locations, as the pods link and detach accordingly, creating an efficient, safe and environmentally friendly mode of transportation.

“As one of the fastest growing tech startups in the wider MENA region, Careem prides itself on innovation and therefore this strategic partnership with a forward-thinking company such as NEXT, helps us to contribute to the future growth of the regional transportation and technology sector by providing more efficient modes of driverless public transportation,” said Bassel Al Nahloui – VP of Business Development and Government Relations, Careem. “Our pods are currently in the R&D phase and within a year we will be launching an extensive test phase in Dubai, whereby fully functional prototypes will be tested in restricted areas before we roll out this incredible technology to other markets in the region”

Careem, which has enjoyed early success in delivering luxury rides to millions of customers since its launch in 2012, recently partnered with Dubai’s Road Transportation Authority (RTA) to make public transportation such as taxis, more accessible by eventually making it available on their apps.

“We have invented the world’s finest autonomous mass transit solution, and as we look to operationalize, Careem is a perfect partner given their vision, operational depth, credibility and success in transforming transportation across the MENA region,” said Emmanuele Spera, Founder & CEO, NEXT Future Transportation, Inc. “We look forward to continuing our journey to bring advanced transportation technologies and practices to the region.”

كريم تطلق خدمة المركبات الكهربائية ذاتية القيادة للمرة الأولى في الشرق الأوسط وشمال إفريقيا
المركبات ستُطرح في طرقات دبي لفترة تجريبية قبل إطلاقها في أسواق المنطقة

القاهرة ٣١ اكتوبر ٢٠١٦ – كشفت شركة "كريم"، الرائدة في مجال خدمات حجز السيارات عبر التطبيق الإلكتروني، مؤخراً عن إطلاقها خدمة المركبات الكهربائية ذاتية القيادة بالشراكة مع "نيكست فيوتشر ترانسبورتيشن". وتأتي هذه الخطوة تماشياً مع التزام الشركة في تحقيق نقلة نوعية في قطاع المواصلات بالاعتماد على الابتكار والتكنولوجيا.
وقد عُرضت هذه المركبات خلال أسبوع جايتكس للتقنية 2016، المعرض التكنولوجي السنوي الأكبر في منطقة الشرق الأوسط وإفريقيا. ومن المتوقع أن تشهد طرقات دبي إطلاق المركبات خلال عام لفترة تجريبية قبل طرحها في المدن الأخرى في المنطقة.
وسيساهم إطلاق المركبات الكهربائية ذاتية القيادة لاستخدامها في المواصلات العامة في تعزيز مكانة المنطقة كمركز مزدهر للأفكار والخدمات المبتكرة، وخاصة مع تركيز الاقتصادات في منطقة الشرق الأوسط وشمال إفريقيا وفي المناطق الأخرى على دفع عجلة النمو على المدى الطويل من خلال إطلاق المبادرات الذكية.
ويمكن لهذه المركبات الكهربائية التنقل من دون سائق سواء منفردة أو بصورة متصلة لتشكّل ما يشبه الحافلة، متيحةً للركاب إمكانية التنقل بحرية بين المركبات. وقد صُممت هذه المركبات لتشكّل وسيلةً جديدةً للنقل العام، حيث يمكن للمستخدمين طلبها للمرور بهم وتوصيلهم إلى مواقع مختلفة، كما يمكن لهذه المركبات أن تتّصل وتنفصل عن بعضها البعض وفقاً للمسار، مشكّلةً بذلك وسيلة تنقّلٍ فعّالة وآمنة وصديقةً للبيئة في الوقت ذاته.
وقال باسل النحلاوي، نائب رئيس تطوير الأعمال والعلاقات الحكومية في كريم: "كواحدة من أسرع الشركات التكنولوجية الناشئة نمواً في منطقة الشرق الأوسط وشمال إفريقيا، تفخر كريم أن تواصل توفير حلولها المبتكرة من خلال عقد هذه الشراكة الاستراتيجية مع شركة رائدة مثل ’نيكست‘، كما سيساعدنا ذلك على المساهمة في النمو المستقبلي لقطاع النقل والتكنولوجيا في المنطقة بشكل فعال من خلال توفير وسائل نقل ذاتية القيادة أكثر كفاءة. لا تزال المركبات في مرحلة البحث والتّطوير، وخلال عام سنقوم بإطلاق الخدمة لفترة تجريبية في دبي يتم خلالها اختبار كفاءتها في مناطق محدّدة، قبل إطلاقها في أسواق المنطقة".
وقد نجحت كريم في تقديم وسيلة نقلٍ مميّزة لملايين العملاء منذ تأسيسها في عام 2012. وعقدت مؤخّراً شراكة مع هيئة الطرق والمواصلات في دبي لتسهيل استخدام سيارات الأجرة من خلال التطبيق الإلكتروني.
وقال إيمانويل سبيرا، المؤسس والرئيس التنفيذي لشركة "نيكست فيوتشر ترانسبورتيشن":"تقوم الشركة بابتكار أفضل حلول النقل الجماعي في العالم. وتُعد ’كريم‘ الشريك الأمثل لنا نظراً لما تتمتع به من رؤية عميقة ومصداقية وقدرة على إحداث ثورةٍ في عالم النقل والمواصلات في منطقة الشرق الأوسط وشمال إفريقيا. ونحن نتطلع إلى مواصلة جهودنا لتوفير أفضل التقنيات والممارسات المتعلقة بوسائل المواصلات في المنطقة".
  


=