Monday, 31 October 2016

ABCC hosts economic forum in Sao Paulo to attract more Brazilian investors to Arab region

Authorities, specialists & businesses from Brazil & Arab countries came together to address economics, trade, transportation, finance & halal market

UAE, October 29, 2016 – In line with their diligent efforts to build stronger economic ties between Brazil and the Arab World, the Arab-Brazilian Chamber of Commerce (ABCC) recently organised the Brazil-Arab Countries Economic Forum in Sao Paulo. The exciting one-day symposium witnessed the participation of leading local and foreign specialists who had gathered to discuss current issues such as the world economy, logistics and transportation, innovation in the Arab World, finance, and halal products and services as well as the Arab market. In addition, participants also reviewed success stories of leading businesses from Brazil and Arab countries.

According to the ABCC, the event served as a strategic platform for local businesses who are planning to explore opportunities in the Arab markets to get a greater insight about the region. It enabled them to learn about the Arabian economy, the markets, the consumption habits, and the transportation logistics -- which was discussed extensively across the Forum's four scheduled panels.

Dr. Michel Alaby, Secretary General and CEO, ABCC said: “These are exciting times for both Brazil and the Arab countries with region currently opening up potential opportunities for local Brazilian investors to invest in. We had organized the seminar to help them become more familiar with the process of setting up businesses in the Arab region as well as provide them an insight about key market segments that have high potential. Leading experts from various industry verticals had joined us in the symposium to share their knowledge and experience with the participants.”  


The Brazil-Arab Countries Economic Forum featured leading Arab personalities, including H.E. Dr. Mohammed Bin Ibrahim Al Tuwaijri, Assistant Secretary-General, Head of the Economic Affairs, The League of Arab States; Mohamed Hany Khodair, Egypt Vice Minister of Investment, and President of the General ABCC hosts economic forum in Sao Paulo to attract more Brazilian investors to Arab region.

"الغرفة التجارية العربية البرازيلية" تنظم منتدى إقتصادي في ساو باولو لاستقطاب المزيد من المستثمرين البرازيليين إلى المنطقة العربية
هيئات ومختصون ومدراء تنفيذييون من البرازيل والدول العربية يجتمعون لمناقشة القضايا الاقتصادية والتجارية

الإمارات، 29 أكتوبر، 2016 في إطار جهودها المستمرة لتعزيز الروابط الاقتصادية بين البرازيل والعالم العربي، نظمت "الغرفة التجارية العربية البرازيلية" المنتدى الاقتصادي البرازيلي العربي في مدينة ساو باولو البرازيلية. وشهد المنتدى، الذي أقيم على مدى يوم واحد، مشاركة أبرز المختصين المحليين والأجانب الذين ناقشوا قضايا مثل الاقتصاد العالمي، والخدمات اللوجستية والنقل، والابتكار في العالم العربي، والتمويل، والخدمات والمنتجات الحلال والسوق العربي بشكل عام، بالإضافة إلى استعراض قصص النجاح في مجال الأعمال في كل من البرازيل والدول العربية.

ووفقاً للغرفة التجارية العربية البرازيلية، شكل المنتدى منصة استراتيجية للشركات الراغبة في استكشاف الفرص المحتملة في الأسواق العربية، مشيرة إلى أن أفضل طريقة لإقامة الأعمال مع الدول العربية هو من خلال معرفة حالة الاقتصاد والأسواق والعادات الاستهلاكية والخدمات اللوجستية للنقل في هذه الدول، وهو ما تمت مناقشته بشكل موسع الجلسات الأربع المقررة في هذا المنتدى.

وقال الدكتور ميشيل حلبي، الأمين العام والرئيس التنفيذي للغرفة التجارية العربية البرازيلية: "تمر العلاقات البرازيلية العربية بفترة من الازدهار، وتقدم الدول العربية نفسها حالياً كبيئة مليئة بالفرص المحتملة بالنسبة للمستثمرين البرازيليين. ولمساعدة هؤلاء المستثمرين على أن يصبحوا أكثر دراية بكيفية إقامة الأعمال في الدول العربية، قمنا بتنظيم هذا المنتدى اليوم لاطلاعهم على كيفية القيام بهذا الأمر وما هي أهم قطاعات السوق التي يمكن الاستثمار فيها. وانضم إلينا في هذا المنتدى مجموعة من أبرز الخبراء من مختلف القطاعات الذين قدموا خبراتهم ومعارفهم للمشاركين".

وشارك في المنتدى الاقتصادي البرازيلي العربي مجموعة من الشخصيات العربية الرائدة بمن فيهم محمد التويجري، الأمين العام المساعد للشؤون الاقتصادية في جامعة الدول العربية؛ ومحمد هاني خضير، نائب وزير الاستثمار في جمهورية مصر العربية ورئيس الهيئة العامة للاستثمار؛ وتمارا القباني، مصممة الأزياء ومالكة العلامة التجارية "تمارا القباني" ومقرها دولة الإمارات.

 وقام التويجري خلال المنتدى بإلقاء محاضرة حول الابتكار في العالم العربي، فيما ترأس خضير جلسة النقاشات حول الاقتصاد العالمي، وقامت قباني من جانبها بترأس الجلسة الخاصة بالحديث عن قصص النجاح.

كما تم التطرق إلى السفر الجوي والتصديق الإلكتروني لنظام المنشأ والذي تم تطويره من قبل الغرفة التجارية العربية البرازيلية. كما شهد المنتدى عروضاً تقديمية ومحادثات حول سوق المنتجات الحلال والأسواق العربية ككل، وكيف يمكن للمستثمرين إيجاد الموارد لتطوير مجمع للصناعات الزراعية. وأشارت الغرفة التجارية العربية البرازيلية أن سوق المنتجات الحلال يعد واحداً من أسرع الأسواق نمواً في العالم اليوم.

=