Monday, 17 October 2016

BATELCO, ERICSSON AND NET4THINGS DEMONSTRATE SMART LIVING SOLUTIONS AT GITEX 2016

Visit Batelco’s stand at GITEX 2016 between October 16th to 20th
  • Companies will showcase a variety of its futuristic solutions, such as connected print or smart home services, in light of the theme ’Re-imagining realities’

Batelco, Ericsson and Net4Things are demonstrating a range of Smart Solutions at the Batelco Stand which is part of the Bahrain Pavilion, at GITEX 2016. The five-day event is taking place at the Dubai World Trade Centre from 16th to 20th October.
The three leading companies are partnering to demonstrate a variety of Cloud and Sustainability solutions in line with the topic of the event; Re-imagining realities. The range of advanced technologies, designed to enable the development of the Networked Society’s smart cities, will showcase how life experiences in a smart city are enhanced through more connectivity, with a particular focus on working life, city life and home life, allowing citizens to live and work in more sustainable societies. Among the solutions being showcased are Connected Print along with smart solutions for homes and hospitals.
Batelco Bahrain CEO Eng. Muna Al Hashemi said that Batelco was very pleased to be working alongside Ericsson and Net4Things to demonstrate Batelco’s and Bahrain’s capabilities in front of ICT experts attending the prestigious GITEX event.
“Batelco’s strategy is aligned with the Kingdom of Bahrain’s vision for a networked society and accordingly is focused on the growth of digitisation and its crucial place in the development of smart city living,” Eng. Al Hashemi noted.
Rafiah Ibrahim, Head of Ericsson Region Middle East and East Africa said: “We are proud to collaborate with our partner Batelco to promote smart living and demonstrate the power of connectivity. Smart and connected products provide us with information and data that can be analyzed to make better decisions and improve the customer experience.  Together with Batelco we will showcase, at this year’s Gitex, the power of Internet of Things IoT and smart living.”


Net4Things CEO Joaquín García-Baquero says: “We at Net4Things are really excited by this opportunity. The fact that a renowned world class leader and a top worldwide telecommunications company have chosen us confirms that our products, our technology and our team can meet the highest expectations.”
“We acknowledge that the business potential of this alliance is exceptional, but what we are really proud of is to contribute to the well-being of our customers through technology that makes their lives simpler and better,” added Mr. García-Baquero.
Visit Batelco’s stand at GITEX 2016 at Dubai World Trade Center from October 16 to 20, 2016.

"بتلكوو"إريكسونو"نت فور ثينغزيستعرضون حلولاً مبتكرة في "جيتكس" 2016
  • في جناح بتلكو تعرض الشركات مجموعة متنوعة من الحلول المستقبلية مثل تقنية الطباعة المتصلة وخدمات المنزل الذكية، وذلك ضمن شعار " تخيل الحقائق"

سيتناول ماركو لي فيجيني، المدير الدولي للمرافق التابعة لشركة "أريكسون" التحول الرقمي و"انترنت الأشياء" في قطاع المرافق العامة.

القاهره  17اكتوبر 2016 

تتعاون إريكسون مع "بتلكو" و"نت فور ثينغز" (Net4things) للمشاركة في فعاليات جيتكس 2016 ، وذلك من 16 وحتي  20 أكتوبر في مركز دبي التجاري العالمي.
ستعرض الشركات مجموعة متنوعة  من حلول الخدمات السحابية والاستدامة" تماشيا مع شعار الحدث : "تخيل الحقائق"خلال هذا الحدث، ستعرض كل من "إريكسون"و"بتلكو" و"نت فور ثينغز" (Net4things) سلسلة حلول من شأنها تطوير المجتمعات الشبكية للمدن الذكية، وتعرض هذه التقنيات الحديثة حيثيات تعزيز تجارب الحياة في المدن الذكية من خلال المزيد من التواصل، مع التركيز بصورة خاصة على الحياة العملية وحياة المدن والحياة المنزلية ، بهدف تمكين الأفراد من العيش والعمل في مجتمعات أكثر استدامة.
وستقوم كل من هذه الشركات الدولية خلال الفعالية بتسليط الضوء على تقنية الطباعة المتصلة بجانب الحلول الذكية للمنازل والمستشفيات التي من شأنها أن تبني أحدث التكنولوجيات العصرية
قم بزيارة جناح بتلكو في جيتكس 2016 في مركز دبي التجاري العالمي وذلك ابتداءاً من 15 أكتوبر ولغاية 20 أكتوبر 2016
عبّرت المهندسة منى الهاشمي، المدير التنفيذي في بتلكو البحرين، عن سعادتها بالعمل إلى جانب إريكسون وNet4things لاستعراض قدرات بتلكو والبحرين أمام خبراء قطاع تكنولوجيا المعلومات والاتصالات المشاركين في معرض جيتكس المرموق.
وقالت الهاشمي: "تعمل بتلكو بتناغم استراتيجي مع رؤية مملكة البحرين تجاه تحقيق المجتمع المتصل شبكياً، وبذلك فإنها تركز على تنمية الرقمنة ومركزها المحوري في تطوير الحياة في المدينة الذكية".
وقالت رافية إبراهيم، رئيسة إريكسون الشرق الأوسط و شرق أفريقيا : " نفخر بهذا التعاون الاستراتيجي مع شركينا بتلكو، حيث بلا شك سيسهم في تعزيز الحياة الذكية في المجتمعات فضلاً عن أنه سيوضح بشكل جلي الدور الكبير الذي يلعبه تعزيز التواصل بين الناس والأشياء في المجتمع. ويمكن للمنتجات والخدمات الذكية المتصلة مع بعضها أن تزودنا بالمعلومات والبيانات التي نحتاج إليها في كل وقت ما يسهم في اتخاذنا للقرارات الصحيحة ويثري تجربة المستخدمين سنستعرض في جايتكس 2016 بالتعاون مع بتلكو أهمية تقنية إنترنت الأشياء في تعزيز المدن الذكية".
ومن جانبه قال جواكين جارسيا-باكويرو، المدير التنفيذي في Net4Things: "نحن في Net4Things متحمسون للغاية لهذه الفرصة. إن اختيار هذا الاسم الرائد عالمياً وإحدى شركات الاتصالات الأبرز في العالم لنا، يؤكد على أن منتجاتنا، والتكنولجيات التي نقدمها، وفرقنا، قادرة على تلبية أعلى التوقعات".
وأضافت جارسيا-باكويرو: "نحن ندرك أن فرص الأعمال التي يفتحها هذا التحالف، استثنائية للغاية، ولكن ما يدفعنا إلى الفخر حقاً هو المساهمة في تحقيق رفاعية عملائنا من خلال التكنولوجيا التي تجعل حياتهم أكثر راحة وبساطة، وأفضل". 

No comments:

Post a Comment

=