Thursday, 29 September 2016

TECNO MOBILE LAUNCHES ALL NEW PHANTOM 6 AND 6 PLUS IN THE MIDDLE EAST


Flagship series to ‘drive your world forward’ with iris scanning and
professional camera features
Dubai acts as first global launch for the leading Chinese manufacturer of smartphones
Dubai, United Arab Emirates; September 28, 2016 – Today marks the official Middle East entry of Tecno Mobile, a leading Chinese manufacturer of high-end smartphones and feature phones. Introducing the newest variants of its flagship phone series, Android operated Phantom 6 and 6 Plus are specifically customised based on the needs and habits of young consumers in the region.

“The Middle East is still one of the fastest growing mobile markets worldwide, and our entry to the region is a milestone for the company,” said Arif Chowdbury, Transsion Vice President at Tecno Mobile. “We see huge potential for our business in this part of the globe, and the launch here of our newest products coincides nicely with our tenth anniversary celebrations. After growth in Africa, we are now ready to expand and serve consumers in the Middle East market.”

According to Google’s Consumer Barometer, 90% of millennials go online daily while 75% go online via smartphone. Pew Research Center’s Global Attitudes & Trends report states that smartphone ownership rates in emerging and developing nations are rising at an extraordinary rate, with the Middle East ranking as the top internet users of social networks with 86% compared with the US and Europe.

Chowdbury continued: “The trends we identified across the region allowed us to see that there is room for Tecno Mobile’s offering in the Middle East where we are targeting young consumers to provide innovative phones and tailor-made services that meet their needs.”

Tecno Mobile is the first phone brand aiming to create an entertainment ecosystem tailor-made based on the needs and habits of young consumers in emerging markets on an Android platform. This customisation differs for each market and target audience.

Tecno Mobile’s Phantom 6 and 6 Plus are touchscreen-featured smartphones promising to ease the recharging process - use 124 minutes of talk time with only ten minutes of charge, and is priced at 899 AED for the Phantom 6 and 1399 AED for the Phantom 6 Plus.

Phantom 6’s ultra slim design with minimal aesthetics and subtly curved back perfectly fits into the palm. In addition to providing smooth multitasking with 3GB random-access memory (RAM), the new smartphone can also store up to 5,120 pieces of songs in mp3 format or 20 HD movies with its 32GB read-only memory (ROM), and is even expandable up to 128GB. Its functions are in parallel to a professional camera, capturing great moments in fine details, but packed in one of the thinnest designs in dual-back-camera category.

Phantom 6 Plus’ superior performance and outstanding look has resulted from painstakingly treating 32 processes and handcrafting in 2,880 minutes. A total of 32 apps can run in the back end without interference with its 4GB RAM; and its 64GB ROM enables one to store up to 12,000 songs in mp3 format, or at least 25 HD movies. For enhanced security, one of the highlight features of Phantom 6 Plus is its eye scanner to create a second password beyond fingerprint. In addition, complimentary anti-virus software Trustlook is pre-installed on the device.

For more information about Tecno Mobile, please visit: https://www.tecno-mobile.com/index.php?m=Home&c=Index&a=index
"تكنو موبايل" تطلق هاتفها الذكي الجديد بإصدار فانتوم 6 و6 بلس في الشرق الأوسط

السلسلة الرائدة من الهواتف الذكية تدفع التقنيات الحديثة العالمية خطوة أمامية مع ميزة القراءة الضوئية لقزحية العين والعديد من الخصائص الاحترافية للكاميرا  
الانطلاقة في منطقة الشرق الأوسط تبدأ من دبي لكونها السوق الرئيسية للشركة الصينية الرائدة في صناعة الأجهزة الذكية الحديثة في المنطقة

دبي، الإمارات العربية المتحدة – 28 سبتمبر 2016: أعلنت شركة "تكنو موبايل" الصينية الرائدة في مجال تصنيع أجهزة الهواتف الذكية من الفئة المتميزة عن إطلاقها سلسلة الهواتف الذكية الراقية بإصدار فانتوم 6 و6 بلس المجهزة خصيصاً بناءً على احتياجات وعادات المستهلكين الشباب في منطقة الشرق الأوسط.

بهذه المناسبة، قال عارف شودري، نائب رئيس عملية التوسع لدى "تكنو موبايل": "لا تزال منطقة الشرق الأوسط واحدة من المناطق الأسرع نمواً على المستوى العالمي، ويعد دخولنا فيها نقطة تحول كبيرة وعلامة فارقة للشركة/، خاصة أننا نرى الإمكانات الكبيرة والهائلة في هذا الجزء من العالم، ويأتي إطلاق أحدث منتجاتنا في المنطقة بالتزامن مع احتفالنا بالذكرى العاشرة لانطلاقة الشركة الأولى والتي حققت نمواً لافتاً في الأسواق الأفريقية، أما الآن فإننا على أتم الاستعداد لتوسيع خدماتنا وحضورنا وتقديم الأفضل للمستهلكين في منطقة الشرق الأوسط".

ووفقاً لتقرير مقياس المستهلك من "غوغل" فإن 90 بالمئة من جيل الألفية يسجلون دخولاً يومياً على الانترنت، في حين 75 بالمئة منهم يدخلون الانترنت من خلال أجهزة الهاتف الذكية التي يحملونها، كما أشار تقرير صادر عن مركز "بيو" للأبحاث والسلوكيات العالمية وتوجهات التقارير، بأن نسب امتلاك الأجهزة الذكية في الأسواق الناشئة والدول النامية ترتفع بمعدلات استثنائية، وقد تم تصنيف منطقة الشرق الأوسط بأنها من أكبر المناطق التي تضم مستخدمين على اتصال بالإنترنت على شبكات التواصل الاجتماعي بنسبة 86 بالمئة مقارنة بعدد المستخدمين في الولايات المتحدة الأمريكية وأوروبا.

في هذا السياق، أضاف شودري: "تعتبر توجهات الأسواق التي قمنا بتحديدها في المنطقة بأنها المفتاح الذي سمح لنا برؤية المجال الكبير لعرض منتجاتنا الرائدة في منطقة الشرق الأوسط، حيث نقوم باستهداف المستخدمين الشباب من خلال تقديم أجهزة هواتف ذكية مبتكرة وتقنيات تتناسب ومتطلبات الجيل المتغيرة بالإضافة إلى خدمات مخصصة وتقنيات تعتبر الأحدث".

يذكر بأن "تكنو موبايل" هي من العلامات التجارية التي تهدف إلى خلق الترفيه المستدام والمصمم خصيصاً بحسب احتياجات المستهلكين والمستخدمين الشباب في الأسواق الناشئة على منصة أندرويد، ويختلف هذا التخصيص مع اختلاف الجمهور والأسواق والهدف فيها، حيث تقدم الشركة أجهزة هواتف ذكية مصممة خصيصاً لتلبية احتياجات المستهلك من ترفيه وإبداع بالإضافة إلى المميزات المعززة لإثراء التجربة الخاصة لا سيما في التقاط صور إبداعية.

إن أجهزة الإصدار الحديث من "تكنو موبايل" فانتوم 6 و6 بلس هي من الأجهزة الذكية التي تعمل باللمس والتي تضم خصائص متعددة وحديثة كلياً بالإضافة إلى خاصة الشحن السريع وقدرة الاستخدام من خلال مكالمات تصل مدتها إلى 128 دقيقة بعد عملية شحن لمدة 10 دقائق فقط، كما أن الأسعار تبدأ من 899 درهم إماراتي لجهاز فانتوم 6 و1399 درهم إماراتي لجهاز فانتوم 6 بلس.

ويتميز الجهاز الجديد "فانتوم 6" بالتصميم النحيف جداً والاحترافي بخلفية منحنية تتناسب مع كافة الوضعيات، بالإضافة إلى توفير الجهاز للعديد من المهام بسرعة متميزة مع ذاكرة الوصول العشوائي RAM والتي تصل إلى 3 غيغابايت، كما يمكن للجهاز من تخزين ما يزيد على 5120 أغنية من ملفات MP3 وقرابة 20 فيديو عالي الدقة HD مع الذاكرة الداخلية المقروءة ROM بسعة 32 غيغابايت مع قابلية الزيادة لتصل إلى 128 غيغابايت مع إضافة كرت الذاكرة الإضافي، وتأتي هذه الوظائف الرائعة مع الكاميرا الاحترافية والخصائص المتعددة لفئة الأجهزة التي تحمل كاميرتين خلفيتين لدقة احترافية حقيقية.

وفي الانتقال إلى جهاز "فانتوم 6 بلس" فإن هذا الجهاز يتألق بالتصميم الرائع من خلال 32 عملية تصنيع مرحلية وعمل يدوي ضمن عملية التصميم تصل مدتها في كل جهاز إلى 2880 دقيقة عمل، كما يتميز الجهاز بقدرة العمل على ما يزيد على 32 عملية معالجة للتطبيقات بدون أي تأخير أو بطء مع ذاكرة الوصول العشوائي RAM والتي تصل إلى 4 غيغابايت بالإضافة إلى قدرة التخزين العالية مع ذاكرة ROM بسعة 64 غيغابايت، أما عن التقنية الحصرية في هذا الجهاز ولتعزيز مستويات الأمن والأمان فيه فقد تم إضافة ميزة القراءة الضوئية لقزحية العين مع كلمة مرور إضافة لبصمة الأصابع، كما يضم الجهاز برنامجاً مجانياً لمكافحة الفيروسات والحماية الالكترونية من شركة Trustlook تم تثبيته مسبقاً.

لمزيد من المعلومات حول شركة "تكنو موبايل" يرجى التفضل بزيارة الموقع الالكتروني:


No comments:

Post a Comment

=