Thursday, 29 September 2016

Your handbag can be dirtier than toilet seats

According to a study, 33% of women admitted to having never cleaned their purse! No wonder they can have more bacteria on it than a toilet seat, as toilets are frequently seen as the dirtier place in house and as you pay attention to their hygiene, you tend to clean them more often.

The cleaning experts of Helpling (http://helpling.ae), the leading online marketplace for household services in Middle East, unveils the hidden threats in your handbag and gives you quick tips to keep it clean and free from germs!
Yes, your handbag is way dirtier than you imagined!Imagine where you handbag has been in just one day: desks, floors, bathrooms, chairs … All dirty contaminated places you will never touch, but your bag does! Now try to think how many times did you actually cleaned it properly and try to imagine how many bacteria and germs your handbag could have accumulated during the years. 
If you are already feeling a bit guilty, well, you should! According to the Hygiene factbook, 10,000 bacteria can be found on just a few square centimeters of your handbag. From this amount, 30% of the bacteria are faecal ones! Also, a Science World Report interviewed specialists that stated that handbags can have 10 times more microbial activity than a toilet seat, inside, outside and especially in the handles! 
Now think beyond all the places you carry your bag and focus on how many times you touch your bag. Now try to imagine how dirty your hands can be!  To help you to have a full picture, The University of Colorado at Boulder published a study that pointed out 4,700 different bacteria species on the human hand!
Invisible threats can make you illAmong these millions of bacterias you everyday handbag has, there is harmless ones but also dangerous ones. And when we say handbag, is not only your purse but also grocery bags!
A study from 2013, found dangerous bacteria in handbags, which are also present in grocery bags according to a study of University of Arizona. According to CDC (Center for Disease Control and Prevention), these types found can cause diarrhea, urinary tract infections, respiratory illness or meningitis and pneumonia. So think twice before neglecting the hygiene of your bag!
4 easy tips to keep your handbag cleanAfter all facts about bacteria, you should think how to prevent it, right? It’s easier than you think. If you pay attention to 4 simple hygiene tips you can really decrease your chances to have a contaminated handbag!
1. To make sure your handbags are clean, first wash your hands, then wipe the handbags with alcohol free wipes that can be easily found at any pharmacy. From time to time, empty your purse and shake it to get the larger pieces of dirt, after use a brush or lint roller to grab the most resistant crumbs.  
2. Careful where you place your bag! Avoid contaminating it by leaving it on the floor (specially bathroom floors!). And when storing the bag, make sure you place them in the dust bag they came or in a pillowcase, so you can protect the bag and avoid cross contamination.
3. Pay extra attention to clean your hand before grab things on your handbag, wash or disinfect your hands and then touch the interior, specially if you been touching different surfaces or coming from public places like trains, buses and so.
4. If you want to make it extra tidy, you can make baking soda sachets and keep in your handbag to get rid of any unpleasant odour.

 أين تتراكم البكتيريا أكثر: على حقيبة يدك أو في المرحاض؟

أقرّت نسبة 33% من النساء، حسب دراسة تمت مؤخراً، بأنهن لم يقمن بتنظيف حقائب أيديهن أبداً! لا غرابة إذن أن معدّل البكتيريا المتراكمة على حقائبهن أكثر بكثير من البكتيريا الموجودة على مقاعد المرحاض. فرُغم أنه يُنظر للمراحيض على أنها أقذر الأماكن في المنزل، إلا أننا نوليها الاهتمام عادة ونقوم بتعقيمها وتنظيفها بطريقة منتظمة.
لهذا، قام خبراء التنظيف لدى Helpling.ae (http://helpling.ae)، المنصة الإلكترونية الرائدة أون لاين لتقديم خدمات تنظيف المنازل في الشرق الأوسط، بإماطة اللثام عن المخاطر المختبئة في حقيبة يدك وتقديم عدد من النصائح القيمة لك للحفاظ على نظافتها وخلوها من الجراثيم والبكتيريا.
نعم، حقيبة يدك أكثر قذارة مما تعتقدين!
تخيلي الأماكن التي تزورها حقيبة يدك في غضون يوم واحد فقط: المكتب، الأرض، الحمام، المقاعد...كلها أماكن مغطاة بالبكتيريا والجراثيم التي قد لا تلمسينها بيديك، ولكن حقيبتك بالتأكيد تلمسها. والآن، فكري قليلاً بعدد المرات التي قمت بتنظيف حقيبتك فيها بدقة ثم حاولي تخيل مقدار البكتيريا والجراثيم التي تراكمت عليها في غضون سنوات قليلة.
يجدر بك إذن أن تشعري بالذنب إن لم تقومي بتنظيف حقيبتك، فحسب منشور الصحة والنظافة، يتواجد 10,000 نوع من البكتيريا في بضع سنتيميترات مربعة من حقيبة يدك، من بينها 30% بكتيريا برازية! نعم، قد يصدمك ذلك، فقد ورد في مقابلات أجراها الخبراء للتقرير العالمي للعلوم أن معدل النشاطات الميكروبية التي تدور داخل وخارج حقائب اليد وعلى مقابضها يزيد بمقدار عشرة أضعاف عن المراحيض!
والآن، فكري بالأماكن التي تحملين فيها حقيبة يدك وركزي على عدد المرات التي تلمسينها فيها، ثم تخيلي مقدار الجراثيم والقاذورات الممكن تواجدها على يديك. لمساعدتك على تكوين صورة متكاملة، نشرت جامعة كولورادو في بولدر دراسة تشير إلى تواجد 4,700 نوع مختلف من البكتيريا على اليد البشرية.
مخاطر خفية تتسبب بالأمراض
من بينها ملايين البكتيريا المتجمعة على حقيبة يدك. هناك بكتيريا حميدة غير مضرة ولكن هناك بكتيريا خطرة ومميتة. وعندما نقول حقيبة، فنحن لا نشير فقط إلى حقيبة يدك، بل إلى كيس التسوق أيضاً.
وجدت دراسة قامت بها جامعة أريزونا عام 2013 إلى وجود بكتيريا شديدة الخطر في حقائب اليد، وهي ذات البكتيريا المتواجدة في أكياس التسوق. وحسب معلومات صادرة عن مركز مكافحة الأمراض واتقائها (CDC)، تتسبب هذه البكتيريا بالإسهال، التهاب المجاري البولية، الأمراض التنفسية، التهاب السحايا والالتهاب الرئوي. لهذا فكري مرتين قبل أن تهملي العناية بحقيبة يدك.
4 خطوات بسيطة للحفاظ على نظافة حقيبة يدك
بعد الاطلاع على جميع الحقائق السابقة عن البكتيريا، عليك التفكير بمنعها من التواجد، أليس كذلك؟ الأمر أكثر بساطة مما تعتقدين. متى ما أعرت انتباهك لأربع نصائح بسيطة ستستطيعين خفض نسبة تراكم البكتيريا على حقيبتك والتخلص منها قدر المستطاع.
1. للتأكد من نظافة حقيبتك، قومي بغسل يديك أولاً، ثم امسحي حقيبتك بمناديل مرطبة خالية من الكحول (تستطيعين شراء على هذه المناديل من أي سوبرماركت أو صيدلية). من وقت لآخر، أفرغي محتويات حقيبتك وهزيها للتخلص من الغبار والأوساخ العالقة، ثم استخدمي فرشاة للتخلص من الوبر والقاذورات الملتصقة بها.
2. كوني حذرة وانتبهي أين تضعين حقيبتك. تجنبي تعريضها للتلوث بتركها على الأرض (خاصة أرض الحمام!). وعند تخزين حقائبك، تأكدي من وضعها في الأكياس الواقية من الغبار التي جاءت معها عندما قمت بشرائها، أو في غطاء مخدة، لحمايتها من التلوث.
3. انتبهي إلى تنظيف يديك جيداً قبل أن تلمسي حقيبتك أو أي شيء داخلها. اغسلي يديك وعقميهما، خاصة إذا كنت قد قمت بلمس سطوح مختلفة أو إذا كنت عائدة من أماكن عامة مثل محطة القطار، الباص، وغيرها.
4. لمزيد من التنظيف والتعقيم، املئي أكياس قماشية صغيرة بكربونات الصوديوم واتركيها في حقيبتك لامتصاص الروائح الكريهة.

No comments:

Post a Comment

=