Tuesday, 27 September 2016

STME Wins ‘SMB Client Security Implementation of the Year’ Award

Channel Middle East holds inaugural SMB Innovation Awards

Dubai, 27th September, 2016- STME, the Middle East’s leading IT solutions provider and systems integrator (SI), headquartered in Dubai, won the ‘SMB Client Security Implementation of the Year’ award at the recently concluded inaugural SMB Innovation Awards.

STME received its award for the comprehensive solution utilizing Symantec Endpoint protection for Saudi Arabia’s King Saud University’s (KSU) security issues. During the implementation process, STME had to comply with a policy document which recommended guidelines, industry standards, and the utilization of available best practices to cover approximately 21,000 Endpoints. “The KSU project required a lot of consultation, coordination, and evaluation of choices, finally deciding and implementing the Symantec solution as it best fit the requirements. We are proud of our achievements in that project, and honoured with our award,’’ enthused Mr. Ayman Al Bayaa, CEO, STME.

The Symantec solution installed had a centralized management system equipped with a strong anti-virus, anti-spyware, and firewall protection known to eradicate mass malware. The solution was also inbuilt with a SONAR behavioural analysis that stops malicious files designed to appear legitimate, and insight reputation scoring which accurately detects rapidly mutating malware and zero-day threats. The solution’s network protection was successful in stopping most threats before they endangered any machine. In this manner STME built a robust and proactive university security system.

The SMB Innovation Awards hosted by ITP’s Channel Middle East, attracted over 80 IT leaders from the vendor, distributor, reseller and retailer communities from the Small and Medium Business (SMB) sector across the Gulf. The awards ceremony was held at the Conrad Hotel, Dubai, August 2016. 

"اس تي ام اي" تحصد جائزة العام عن فئة "تطبيق الأمن المثالي للعميل"

مجلة "تشانل" الشرق الأوسط تنظم حفل الجوائز الأول (الابتكار في الشركات الصغيرة والمتوسطة) 
(دبي، 27 سبتمبر 2016) – حصلت شركة "اس تي ام اي" الرائدة في مجال تكنولوجيا المعلومات والانظمة المتكاملة في الشرق الاوسط، على جائزة العام عن فئة "تطبيق الأمن المثالي للعميل" خلال حفل جوائز (الابتكار في الشركات الصغيرة والمتوسطة) في عامه الاول والذي اقيم مؤخرا.
"اس تي ام اي" نالت جائزتها لتقديمها حلا شاملا لحماية بيانات جامعة الملك سعود في الرياض، والذي استخدم نظام"سينامتيك ايندبوينت" لحماية البيانات. فخلال عملية تطبيق النظام، قدمت "اس تي ام اي" وثيقة توصي بالمبادئ الرئيسية ومعايير الصناعة والاستفادة من أفضل الممارسات المتاحة لتأمين الحماية الامنية الشاملة للجامعة، خاصة أن الحل يحتاج إلى تغطية ما يقرب من 21 الف نقطة نهاية. وتعليقا على هذا المشروع، قال السيد ايمن البياع الرئيس التنفيذي لـ"اس تي ام اي"، "ان تنفيذ مشروع جامعة الملك سعود تطلب الكثير من التشاور والتنسيق وتقييم عدة خيارات قبل ان يقع اختيارنا على نظام"سينامتيك ايندبوينت" لأنه يتناسب مع متطلبات الجامعة تماما، لذا نحن فخورون جدا بإنجازاتنا في هذا المشروع كما نفخر بالحصول على هذه الجائزة".
ان حل " سيناميتيك" يتميز بكونه يحتوي على جهاز كشف وتحليل للبيانات يعمل على ايقاف الملفات الخبيثة المصممة لتبدو طبيعية وغير ضارة، اضافة على قدرته على الكشف الدقيق والسريع على البرمجيات المتغيرة والخبيثة تاركا النظام بدون اي تهديد امني يذكر. كما تقوم شبكة حل "سيناميتيك ايندبوينت" لحماية البيانات بايقاف معظم التهديدات قبل ان تتمكن من الوصول الى اية الة، وبالتالي فهي تقوم بحماية نظام الجامعة حتى من الفايروسات التي تحاول الهجوم على النظام الامني. وبالتالي تكون "اس تي ام اي" قد قدمت حلا مبتكرا وقويا لحماية امن بيانات الجامعة.
حفل جوائز (الابتكار في الشركات الصغيرة والمتوسطة) الأول، والذي نظمته مجلة "تشانل" الشرق الأوسط الصادرة عن دار "اي تي بي" للنشر، كان قد استقطب أكثر من 80 شخصا وشركة من قادة قطاع تكنولوجيا المعلومات سواء من شركات البائعين والموزعين وشركات اعادة البيع والبيع بالتجزئة من الشركات الصغيرة والمتوسطة من مختلف دول الخليج العربي.

No comments:

Post a Comment

=