Thursday, 22 September 2016

Koenig named ‘Top EC-Council Training Center’ for the Middle East


Award given in recognition of company's commitment towards providing high quality training to help develop more cyber security professionals in the region

September 22, 2016

Koenig Solutions, a leading IT training provider and the world’s number one offshore training company, has been named as the International Council of Electronic Commerce Consultants (EC-Council) Accredited Training Center (ATC) of the Year 2016 for the Middle East region. The award, which was presented to the company in a special ceremony held recently in the United States, was given in recognition of the company’s continuing commitment towards providing high quality training to help improve skills and create a new generation of cyber security professionals for the region.

According to the company’s senior executives, being named ‘ATC of the Year’ can be attributed to Koenig’s training success, training session frequency, student evaluation and testimonials. The company has made distinguished contributions that have impacted the rapidly evolving information security and ethical hacking domain. In fact, it has trained over 300 students in the field of cyber security across its training centers in the region--delivering EC-Council's Certified Ethical Hacker courses that cover the latest ethical hacking techniques and helps students prepare for the Certified Ethical Hacker (CEH) certification exam.

“We are very humbled and delighted with this distinction--an award that truly recognizes our continuing efforts towards helping create a new generation of IT security experts for the region,” said Subodh Chaudhary, General Manager, Koenig. “Recent industry reports have shown that cyber security threats in the Middle East have increased. In line with this, the region has demonstrated a demand for security professionals that can help address these concerns. EC-Council Programs are tailor made and fit for corporate cybersecurity requirements, like Certified Ethical hacking (CEH) and EC-council Certified Security Analyst (ECSA), Computer Hacking Forensic Investigator Certification (CHFI). Rest assured, Koenig remains steadfast in its commitment to provide world class quality trainings that can greatly enhance the skills of these new breed of professionals for the region.”

Koenig has a pool of certified and award winning instructors that follow training of high standards and professionalism, in compliance with criteria set by international vendor, EC-Council. Corporates are served with high quality training in the field of Information Security and Ethical Hacking. Security enthusiasts can opt for a career in information security in the region, which will in turn, result in promising career growth.

تقديراً لالتزام الشركة بتوفير خدمات التدريب عالي الجودة لإعداد جيل جديد من مختصي الحماية السيبرانية في المنطقة

"كوينج" تحصل على جائزة "أفضل مركز تدريب معتمد في الشرق الأوسط"

22 سبتمبر 2016

فازت "كوينج سوليوشنز"، إحدى الشركات الرائدة في مجال توفير التدريب على تكنولوجيا المعلومات والشركة العالمية الأولى في مجال التدريب الخارجي، بجائزة "أفضل مركز تدريب معتمد في منطقة الشرق الأوسط 2016" من قبل المجلس العالمي لمستشاري التجارة الإلكترونية. وتأتي هذه الجائزة، التي تم منحها للشركة في حفل خاص أقيم مؤخراً في الولايات المتحدة، تقديراً لالتزام الشركة المستمر بتوفير خدمات التدريب عالي الجودة للمساهمة في تطوير المهارات وإعداد جيل جديد من مختصي الأمن السيبراني في الشرق الأوسط.

ووفقاً لكبار المسؤولين التنفيذيين في الشركة، فإن الفوز بجائزة "أفضل مركز تدريب معتمد لهذا العام" يعزى إلى نجاح "كوينج" في مجال التدريب وتقديمها للدورات التدريبية المنتظمة ومعاييرها العالية في تقييم الطلاب ومنحهم الشهادات. وحققت الشركة إنجازات لافتة ساهمت في التطور السريع الذي يشهده مجال أمن المعلومات والهاكر الأخلاقي، حيث دربت "كوينج" أكثر من 300 طالب في مجال الأمن السيبراني في مراكزها التدريبية المنتشرة في المنطقة. وتقدم الشركة دورات الهاكر الأخلاقي المعتمد من المجلس العالمي لمستشاري التجارة الإلكترونية والتي تغطي أحدث التقنيات المتبعة في مجال الاختراق الأخلاقي لأجهزة الكمبيوتر وتساعد الطلبة في التحضير لامتحان شهادة الهاكر الأخلاقي المعتمد.

وعبر سوبود تشودري، مدير عام شركة "كوينج"، عن سعادته وفخره بالحصول على هذه الجائزة التي تأتي تكريماً لجهود الشركة المتواصلة في المساعدة على إعداد جيل جديد من خبراء ومختصي أمن تكنولوجيا المعلومات في المنطقة، وقال: "أظهرت التقارير المتخصصة الأخيرة ارتفاع معدل تهديدات الأمن السيبراني في منطقة الشرق الأوسط، حيث برزت حاجة المنطقة إلى مختصي أمن المعلومات الذي يمكنهم المساعدة في مواجهة هذه المخاوف. وتم تصميم برامج المجلس العالمي لمستشاري التجارة الإلكترونية مثل شهادة "الهاكر الأخلاقي المعتمد و"المحلل الأمني المعتمد من المجلس العالمي لمستشاري التجارة الإلكترونية" وشهادة "المحقق الجنائي في جرائم اختراق أجهزة الكمبيوتر"، لتلائم احتياجات الأمن السيبراني في قطاع الأعمال والشركات. وسنبقى محافظين على التزامنا في توفير برامج التدريب رفيعة المستوى والتي تساهم في تطوير مهارات الجيل الجديد من مختصي أمن المعلومات في المنطقة".

وتضم "كوينج" مجموعة من المدربين المعتمدين والحاصلين على عدة جوائز في مجال التدريب ممن يتبعون أعلى المعايير والاحترافية في هذا المجال وبما يتماشى مع المعايير التي وضعها المجلس العالمي لمستشاري التجارة الإلكترونية. وتقدم "كوينج" خدماتها عالية الجودة للشركات في مجالي أمن المعلومات والاختراق الأخلاقي. ومن خلال الدورات التي تقدمها، يمكن لهواة أمن المعلومات الحصول على مهنة في هذا المجال في المنطقة، ما سيتيح لهم الفرصة لمستقبل وظيفي واعد.

No comments:

Post a Comment

=