Monday, 19 September 2016

HMH CEO Laurent A. Voivenel Addresses TECSEC Summit at The Hotel Show in Dubai


CEO of HMH - Hospitality Management Holdings Laurent A. Voivenel took part today in a panel discussion at the Technology and Security (TECSEC) Summit 2016 being organised as part of The Hotel Show in Dubai. Mr Voivenel, engaged in discussion with other industry experts, to shed light on how some of today’s biggest challenges for small hotels are being solved with technology. The session was Moderated Mr Salwan Finj, Executive Director of Renno & Finj Consultants.

In the rapidly evolving online environment, owing to new algorithms, dynamic ad options and hyper-competitive social platforms, building a brand’s web presence with limited resources can be an overwhelming task.

Mr Voivenel stressed, “The all-in-one business solution is ideal for small hotels that integrates direct booking technology, channel management technology, and property management technology all into one system, thus empowering small accommodation providers with the technology they need to run more profitably. Also, with a channel manager, small hotels can partner with as many OTAs as possible without fear of overbooking, because channel managers push a hotel’s live availability, rates, and inventory simultaneously across all of their online distribution channels – including the brand’s own website. This allows hotels to take advantage of direct channels like metasearch sites, which minimizes the cost to acquire additional guests”.

When it comes to delivering the latest trends in in-room entertainment, Mr Voivenel believes smart connectivity capabilities that can access and display content without adding additional hardware can reduce costs while enhancing user experience. Integrated services is the way to go. He said, “A one-stop-shop for a property's network, phone and television systems, etc., while reducing the need for additional one-use devices will allow for bundled pricing to the hotel, which can translate to competitive prices for guests. It is important to find a vendor that provides, and is capable of supporting, more than just one component of in-room entertainment”.

With the demand for guests to stay in entry to mid-scale hotels growing over the coming 3-5 years, more and more 3-4 star hotels are being built, which means competition is growing heavily. Mr Voivenel stated, “Finding an all-in-one-integrated solution that is reliable, efficient and cost-effective is both easy and difficult. When it comes to technology all of us want more bang for our buck and therefore we need a perfect fit to meet our needs and that may require some tailoring. Investing in a great system helps to reduce operation costs as well as increases efficiency. Hotel technology suppliers are condensing, collaborating with each other and partnering with major brands to streamline technology-buying solutions for franchisees. A roster of partners is the way forward for solving such issues as data security, network bandwidth and cloud computing”.



About HMH
Founded in 2003 in Dubai, HMH – Hospitality Management Holdings is a fully integrated hotel management company that prides itself for being one of the pioneers among local groups that are specialized in the dry segment. Being the largest operator in the sector within the region, HMH provides hotel owners and developers a broad spectrum of world-class management solutions with five distinct, yet complementary, hotel brands catering to varied market segments from luxury to budget. These include The Ajman Palace Hotel, Coral Hotels & Resorts, Corp Hotels, EWA Hotel Apartments and ECOS Hotels.

HMH’s strategic expansion in the Middle East and North Africa has been successful in unlocking a world of opportunities while creating value for its stakeholders, associates, staff members and customers. The existing portfolio is located in some of the most desirable destinations across the MENA region, with a pipeline of hotels under development to grow HMH’s regional footprint even further.

For more information about HMH please visit http://www.hmhhotelgroup.com


الرئيس التنفيذي لشركة أتش أم أتش لوران أ. فوافنيل
يخاطب قمة "تك سك" بمعرض الفنادق في دبي

شارك السيد لوران أ. فوافنيل الرئيس التنفيذي لشركة أتش أم أتش - إدارة الضيافة القابضة اليوم في حلقة نقاش في قمة التكنولوجيا والأمن "تك سك" 2016 التي يجري تنظيمها كجزء من معرض الفنادق في دبي. تداخل السيد فوافنيل في نقاش مع عدد من خبراء صناعة الفنادق الآخرين لتسليط الضوء على الكيفية التي يتم بها حل بعض من أكبر التحديات التي تواجه الفنادق الصغيرة اليوم عن طريق التكنولوجيا. وقد أدار الجلسة السيد سلوان فينج، المدير التنفيذي لرنو آند فينج الاستشاريين.

في بيئة الإنترنت سريعة التطور، و نظراً للخوارزميات الجديدة، فإن خيارات الإعلانات الديناميكية والمنصات الاجتماعية شديدة التنافسية ، وبناء وجود قوي للعلامة التجارية على الإنترنت مع الموارد المحدودة ستكون ذات أهمية قصوى.

وشدد السيد فوافنيل "الحل المتكامل يعتبر مثالياً للفنادق صغيرة حيث يجمع بين تكنولوجيا الحجز المباشرة ، تكنولوجيا إدارة القناة، وتكنولوجيا إدارة الفندق في نظام واحد، وبالتالي يزود مشغلي الفنادق الصغير بالتكنولوجيا التي يحتاجونها لتشغيل أكثر ربحية. و مع تكنلوجيا نظام مدير القناة، يمكن للفنادق الصغيرة الدخول في شراكات مع العديد من وكالات السفر على الإنترنت من دون الخوف من الحجوزات الزائدة على طاقة الفندق الإستيعابية، لأن مديري القناة تضع أسعار الفندق و الغرف المتاحة على الهواء مباشرة في وقت واحد على جميع قنوات التوزيع الإلكترونية عبر الإنترنت الخاصة بهم - بما في ذلك موقع العلامة التجارية الخاصة بها. وهذا يمكن الفنادق من الاستفادة من القنوات المباشرة مثل مواقع البحث الفوقية، مما يقلل تكلفة الحصول على الضيوف إضافيين ".

عندما يتعلق الأمر بتقديم أحدث الاتجاهات في مجال الترفيه في الغرف، يعتقد فوافنيل أن قدرات الاتصال الذكية التي يمكنها الوصول وعرض المحتوى دون الحاجة لأجهزة إضافية يمكنها تخفيض التكاليف مع تحسين تجربة المستخدم. الخدمات المتكاملة هي الوسيلة للوصول لذلك. وقال: "مكان واحد للحصول على أنظمة الشبكات والهاتف والتلفزيون للفندق، وما إلى ذلك، مع الحد من الحاجة إلى الأجهزة الإضافية ذات الاستخدام الواحد سيمنح الفندق تسعيرة واحدة، والتي يمكن أن تترجم إلى أسعار تنافسية للضيوف . من المهم العثور على بائع أن يمكنه تقديم أكثر من مكون واحد من وسائل الترفيه في الغرفة، و لديه المقدرة على تقديم الدعم اللازم ".

مع الطلب المتزايد من الضيوف للإقامة في الفنادق الإقتصادية إلى المتوسط خلال 3-5 سنوات القادمة، يتم حاليا بناء المزيد من فنادق 3-4 نجوم، وهو ما يعني تزايد المنافسة بشكل كبير. وذكر السيد فوافنيل  "العثور على حل متكامل يمكن الاعتماد عليها و ذو كفاءة وفعالية من حيث التكلفة عملية سهلة وصعبة في نفس الوقت. عندما يتعلق الأمر بالتكنولوجيا كل منا يريد حلاً مثالياً لتلبية احتياجاتنه والذي قد يتطلب بعض التفصيل. الاستثمار في نظام ضخم يساعد على تقليل تكاليف التشغيل وكذلك يزيد من الكفاءة. موردي تكنولوجيا الفنادق يتجمعون ويتعاونون مع بعضهم البعض، ويدخلون في شراكات مع العلامات التجارية الكبرى لتبسيط حلول شراء التكنولوجيا من أجل الامتياز، و قائمة بأسماء بعض الشركاء هي الطريق الأمثل من أجل حل قضايا مثل أمن البيانات وعرض النطاق الترددي للشبكة والحوسبة السحابية ".


حول اتش ام اتش:
تأسست أتش أم أتش إدارة الضيافة القابضة عام 2003 في دبي. أتش أم أتش شركة إدارة فنادق متكاملة تفخر بأنها أولى الشركات المحلية المتخصصة والرائدة في قطاع الفنادق الخالية من الكحول. وبإعتبارها المشغل الأكبر بهذا القطاع في المنطقة، تقدم أتش أم أتش مجموعة واسعة من الحلول عالمية المستوى للإدارة الشاملة لمالكي الفنادق والمطورين العقاريين مع خمس أسماء فندقية متميزة و متكاملة تلبي احتياجات قطاعات متنوعة من متطلبات السوق الاقتصادية إلى الفاخرة. وتشمل فندق القصر عجمان، فنادق ومنتجعات كورال، فنادق كورب، شقق ايوا الفندقية وفنادق ايكوس.

نجحت أتش أم أتش بتوسعها الاستراتيجي في الشرق الأوسط وشمالي أفريقيا في فتح أبواب عالم من الفرص وفي الوقت نفسه خلق قيمة لحاملي أسهمها، شركائها، العاملين فيها وعملائها. قائمة أعمالها الحالية تشمل فنادق رائعة تقع في بعض من أكثر الوجهات المطلوبة في أرجاء الشرق الأوسط وشمالي أفريقيا، بالإضافة إلى مجموعة متميزة من الفنادق تحت التطوير لزيادة تواجد أتش أم أتش في المنطقة بصورة أوسع.

للمزيد من المعلومات حول أتش أم أتش, رجاء زيارة الموقع:  http://www.hmhhotelgroup.com أو https://www.hmhhotelgroup.com/subscribenow

No comments:

Post a Comment

=