Tuesday, 23 August 2016

North Africa’s largest Crystal Lagoons’ project to be built in Egypt

Crystal Lagoons, the global developer of sustainable crystal-clear lagoon technology expands its North Africa portfolio with 38-hectare lagoon; Egypt a key market for its world-leading leisure amenity with 10 projects
  • Low construction and maintenance costs supporting sustainability goals in challenging economic environment
  • Crystal Lagoons to create Idyllic beach lifestyle with a wide variety of water sports, such as swimming, kayaking, paddle boarding at new Egypt projects

Crystal Lagoons, the multinational innovation company and developer of the world’s top amenity patented technology that makes giant crystal-clear lagoons a reality, has announced two new project wins in Egypt, bringing its total portfolio of active and under development projects in the Middle East and India to 15.

Showcasing a range of projects at this year’s Cityscape Global real estate showcase, which will take place at Dubai International Convention & Exhibition Centre from 6-8 September 2016, the company will highlight its latest project in Egypt located within the US$400 million phase two of the 210-hectare Stella Di Mare project in the increasingly popular western Red Sea coastal resort of Ain Sokhna.

A flagship development for Cairo-headquartered REMCO Group, the second phase of this upscale community is designed around a clutch of private islands surrounded by crystalline lagoons and connected by bridges.

“Once completed, the 38-hectare lagoon will be the largest in North Africa and will also encircle the entire development, thus creating a truly unique residential and leisure environment and further underscoring our ability to bring waterfront living to anywhere in the world, even the desert,” said Carlos Salas, Middle East Regional Director, Crystal Lagoons.

The company has also partnered with Misr Italia Group, one of Egypt’s most prominent real estate developers, to deliver two lagoons with a total size of 2.7-hectares within its US$1 billion second home Mousa Coast community located on the Red Sea, just 90 minutes from Cairo.

“Misr Italia’s reputation for developing highly attractive communities with a broad range of leisure amenities, brought us together; and now the two lagoons will be the focal point of this exciting new Red Sea development,” said Carlos Salas,

“With 2,500 units delivered and plans for 16,000 chalets and five luxury hotels, Mousa Coast is positioning itself as a secure, attractive and versatile location, and Crystal Lagoons’ expertise will add further value and a major USP for prospective investors,” he added.

Crystal Lagoons’ technology can use any type of water. When using fresh water up to 30 time less water is used. Crystal Lagoons can also use salt and brackish water, the latter has no alternative use and it can be obtained from underground aquifers, creating a crystal-clear oasis in the middle of the desert.

“Both of these projects will enjoy an idyllic beach lifestyle enabling residents to practice a wide variety of water sports - such as swimming, kayaking, paddle boarding and to enjoy luxurious resort facilities like chalets and standalone villa homes with their own private stretch of beach accessible by boat as well as car,” added Salas.

Crystal Lagoons’ sustainable technology and proven green credentials provide a low cost, low maintenance leisure amenity solution with its ultrasonic filtration system using just 2% of the energy required by conventional filtration systems, positively impacting running costs and dramatically reducing consumption.

The company will be exhibiting at Cityscape Global in Hall 3 on stand 3A05.

مشروع جديد في مصر لإنشاء أكبر بحيرة كريستالية في منطقة شمال أفريقيا

  • شركة "كريستال لاغونز" تساهم في تطوير مشروعين سياحيين جديدين في مصر
  • بحيرة كريستالية عملاقة تبلغ مساحتها 38 هكتاراً ضمن المرحلة الثانية من مشروع ستيلا دي ماري
  • المشروع الثاني للشركة يتضمن بحيرتين تبلغ مساحتهما الإجمالية 2.7 هكتار ضمن مشروع عيون موسى على البحر الأحمر

أعلنت شركة "كريستال لاغونز" العالمية والرائدة في مجال الابتكار والتقنيات المتقدمة وتطوير البحيرات الكريستالية العملاقة عن فوزها بعقدين لمشروعين جديدين في مصر ليصل إجمالي محفظة الشركة إلى 15 مشروعاً قيد التطوير في منطقة الشرق الأوسط والهند.

وسيتم تسليط الضوء على هذه المشاريع خلال مشاركة شركة "كريستال لاغونز" في معرض "سيتي سكيب" الذي يقام في دبي خلال الفترة 6-8 سبتمبر 2016. ومن أبرزها البحيرة الكريستالية العملاقة التي تبلغ مساحتها 38 هكتاراً ضمن المرحلة الثانية من مشروع ستيلا دي ماري الذي تبلغ مساحته 201 هكتاراً بتكلفة إجمالية تبلغ 400 مليون دولار أمريكي في منطقة العين السخنة على ساحل البحر الأحمر.

ويتم تطوير هذا المشروع من قبل مجموعة ريمكو (REMCO) التي يقع مقرها الرئيسي في القاهرة لتشكل وجهة جذابة وراقية تضم العديد من الجزر الخاصة التي تحيط بها البحيرات الكريستالية الرائعة وتتصل ببعضها بواسطة جسور جميلة وذلك بهدف توفير تجربة متكاملة للمقيمين والضيوف، كما تتميز الشاليهات والفلل بإطلالتها على ساحل بحري خاص يمكن الوصول إليه بالقوارب أو السيارات.

وقال كارلوس سالاس، المدير الإقليمي لشركة "كريستال لاغونز" في منطقة الشرق الأوسط: "ستكون هذه البحيرة الكريستالية الأكبر على الإطلاق في منطقة شمال أفريقيا، وتمثل هذه الشراكة إضافة قيمة لمحفظة شركة ’كريستال لاغونز‘ وستسهم بالارتقاء بهذا المشروع بأكمله وتوفير وجهة بيئة سكنية وترفيهية فريدة من نوعها". وأضاف بالقول: "تؤكد مثل هذه المشاريع الرائدة قدرتنا على إنشاء أجمل وأكبر البحيرات وإضفاء المزيد من الحياة في أي مكان في العالم وحتى في الصحراء".

كما أعلنت شركة "كريستال لاغونز" عن توقيع اتفاقية أخرى مع مجموعة "مصر إيطاليا" والتي تعد واحدة من أبرز شركات التطوير العقاري في مصر، لإنشاء بحيرتين تبلغ مساحتهما الإجمالية 2.7 هكتار ضمن مشروع عيون موسى على البحر الأحمر الذي تُقدر قيمة تكلفته الإجمالية بنحو 1 مليار دولار أمريكي، ويقع على بعد فقط 90 دقيقة من مدينة القاهرة. ويضم هذا المشروع الجذاب والمتنوع 2500 وحدة سكنية جرى تسليمها بالإضافة إلى 16000 شاليه وفندق فاخر من فئة الخمس نجوم.

وبهذا السياق قال كارلوس سالاس: "تتميز مجموعة ’مصر إيطاليا‘ بسمعتها الرائدة في مجال تطوير المشاريع الجذابة التي تضم مجموعة واسعة من المرافق الترفيهية. ويسرنا أن نعمل على إنشاء هاتين البحيرتين لتكونا من أبرز الوجهات داخل مشروع عيون موسى الفريد من نوعه على ساحل البحر الأحمر".

ويمكن للتكنولوجيا المتطورة التي طورتها شركة "كريستال لاغونز" استخدام أي نوع من المياه. وعند استخدام المياه العذبة يمكن تقليل حجم المياه المستخدمة بنحو 30 مرة. كما يمكن استخدام المياه المالحة التي لا توجد لها استخدامات بديلة ويمكن الحصول عليه من طبقات المياه الجوفية تحت الأرض من أجل إنشاء واحة كريستالية في وسط الصحراء.

وتساهم التقنيات المستدامة والمتطورة لدى شركة "كريستال لاغونز" في توفير حلول ترفيهية متكاملة منخفضة التكلفة بدون الحاجة لإجراء الكثير من الإصلاحات، والمزودة بنظام الترشيح بالموجات فوق الصوتية وذلك باستخدام 2٪ فقط من الطاقة التي تستهلكها أنظمة الترشيح التقليدية، مما يؤثر بشكل إيجابي على تكاليف التشغيل ويحد بشكل كبير من حجم الاستهلاك.

ويمكن لزوار معرض "سيتي سكيب" الاطلاع على هذه المشاريع من خلال زيارة جناح الشركة (3A05 – القاعة 3).

No comments:

Post a Comment

=