Tuesday, 12 July 2016

Air Arabia expands its European route network with the launch of new services to Batumi

Airline touches down in Batumi – which is rising fast as a tourism hotspot

Cairo, Egypt, 11th July 2016
Air Arabia, the Middle East and North Africa’s first and largest low-cost carrier, touched down in Batumi, the second largest city of Georgia.
The airline operates two weekly flights to the famed Black Sea port city from its primary Sharjah International Airport hub on Thursday and Saturdays at 13:15, arriving at Batumi at 16:40. The return flights are scheduled to leave Batumi International Airport at 17:30 to arrive in Sharjah at 20:50.
A fascinating seaside resort city steeped in history and blessed with abundant natural beauty, Batumi has built a reputation as a safe, affordable destination, helping it find a niche among travelers looking beyond traditional tourist spots. The city’s varied charms include a cluster of classical 19th century edifices dotting its historic Old Town, including museums, monuments, cultural centers, and mosques and cathedrals. Batumi is equally known for its stunning beaches, parks and squares, and the surge in tourism over the last decade has seen a number of modern buildings, including five-star hotels and resorts from international chains, take their place alongside the historical town that offers a window into Batumi’s rich past.
Adel A. Ali, Group Chief Executive Officer, Air Arabia, said, “We are glad to expand our connectivity in Georgia. Batumi is a growing tourism destination and is popular during the summer months. Air Arabia’s new flights to Batumi will allow people and businesses across the Arabian region to discover this beautiful city while positively impacting tourism and economic growth”.



Air Arabia already operates daily to Tbilsi, the capital and largest city of Georgia, which is rapidly emerging from the margins of Europe’s tourism landscape to become its fastest rising star, with a 2014 report by the World Tourism Organization (UNWTO) showing Georgia to have recorded the largest increase in international visitor numbers of any European country.
Air Arabia currently operates flights to over 120 destinations in 33 countries across the Middle East, Asia, Africa, Asia, and Europe.
About Air Arabia:

Air Arabia (PJSC), listed on the Dubai Financial Market, is the Middle East and North Africa’s leading low-cost carrier (LCC). Air Arabia commenced operations in October 2003 and currently operates a total fleet of 43 new Airbus A320 aircraft, serving some 120 routes from five hubs in the UAE, Morocco, Egypt and Jordan. Air Arabia is an award-winning airline that focuses on offering comfort, reliability and value-for-money air travel. For further information, please visit: www.airarabia.com.
رحلتان أسبوعياً انطلاقاً من مطار الشارقة الدولي
"العربية للطيران" توسع شبكتها في أوروبا وتطلق رحلاتها الجديدة إلى باتومي
القاهرة، مصر، 11 يوليو 2016
بدأت "العربية للطيران"، أول وأكبر شركة طيران اقتصادي في منطقة الشرق الأوسط وشمال إفريقيا، رحلاتها إلى مدينة باتومي، ثاني أكبر مدينة في جورجيا. وتسيّر "العربية للطيران" رحلاتها إلى المدينة مرتين في الأسبوع يومي الخميس والسبت انطلاقاً من مقرها الرئيسي في مطار الشارقة الدولي، حيث تقلع رحلات الذهاب عند الساعة 13:15 بتوقيت الشارقة، لتصل إلى مطار باتومي الدولي عند الساعة 16:40 بالتوقيت المحلي. أما رحلات العودة، فتنطلق من باتومي عند الساعة 17:30 لتصل إلى مطار الشارقة الدولي في الساعة 20:50.
وتقع باتومي على شواطئ البحر الأسود، وتتميز بتاريخها العريق وطبيعتها الأخّاذة. وقد اشتُهرت المدينة كوجهة آمنة ذات أسعار اقتصادية، ما يجعلها تستقطب المسافرين الباحثين عن ما هو أكثر من مجرد سياحة تقليدية. وتقدم باتومي لزوارها مجموعة من الصروح الكلاسيكية التي تعود إلى القرن التاسع عشر والتي تشكّل معالم المدينة التاريخية، مثل المتاحف والمواقع التاريخية والمراكز الثقافية. كما تُعرف مدينة باتومي بشواطئها الجميلة وحدائقها الخلابة وساحاتها الفسيحة. وقد ساهمت الزيادة في نسبة السياح الذين تستقبلهم المدينة خلال العقد الأخير في زيادة عدد المباني الحديثة مثل الفنادق الفخمة من فئة الخمس نجوم والمنتجعات العالمية، التي تتناغم بتصميمها مع هذه المدينة العريقة لتشكل نافذة تطل على تاريخ باتومي الغني.
وفي معرض تعليقه على الخدمة الجديدة، قال عادل العلي، الرئيس التنفيذي لمجموعة "العربية للطيران": تحظى باتومي بأهمية متنامية كوجهة سياحية متميزة وخاصة خلال أشهر الصيف. ونحن سعداء ببدء رحلاتنا الى هذه المدينو وتوسيع شبكة وجهاتنا ضمن جورجيا. ويسرنا من خلال اطلاق هذه الرحلات الجديدة منح المسافرين مع العربية للطيران، سواء بغرض الترفيه أو الأعمال، من أنحاء المنطقة العربية الفرصة لزيارة هذه الوجهة المميزة، بالاضافة الى المساهمة الفعَالة في نمو قطاع السياحة والاقتصاد المحلي."
وتقوم "العربية للطيران" بتسيير رحلات يومية إلى العاصمة تبليسي، أكبر مدن جورجيا التي برزت بسرعة في المشهد السياحي في أوروبا، حيث أظهر تقرير لمنظمة السياحة العالمية لعام 2014 أن جورجيا سجلت زيادة في أعداد الزائرين الدوليين بنسبة أكبر من أي بلد أوروبي آخر. وتسيّر العربية للطيران رحلاتها اليوم إلى أكثر من 120 وجهة في 33 بلداً في الشرق الأوسط وآسيا وإفريقيا وأوروبا.
نبذة عن "العربية للطيران":
العربية للطيران" (شركة مساهمة عامة مدرجة في سوق دبي المالي) هي شركة الطيران الاقتصادي الأولى والرائدة في منطقة الشرق الأوسط وشمال أفريقيا. ويتكون الأسطول الحالي للشركة، التي بدأت رحلاتها الجوية في أكتوبر 2003، من 43 طائرة حديثة من طراز "إيرباص A320" تخدم أكثر من 118 وجهة عالمية انطلاقاً من مراكز عمليات الشركة الخمسة في دولة الإمارات، والمغرب، ومصر، والأردن. وتهدف "العربية للطيران"، الحائزة على العديد من الجوائز مرموقة، إلى توفير خدمات سفر جوي مريحة، وموثوقة، ومنخفضة التكلفة. لمزيد من المعلومات، يرجى زيارة الموقع الإلكتروني: www.airarabia.com

No comments:

Post a Comment

=