Monday, 4 July 2016

Ghaly appointed CEO of Siemens Egypt


  • Emad Ghaly to lead Siemens’ business into strategic growth areas in Egypt
  • Maximilian Egger to retire after a 40-year career at Siemens
  • Supporting Egypt’s sustainable development remains a key priority

Siemens has appointed Emad Ghaly as Chief Executive Officer of Siemens S.A.E. in Egypt, effective July 1, 2016. Based in Cairo, Ghaly takes over from Maximilian Egger who will retire, end of September, after a distinguished 40-year career at Siemens.
Ghaly, an Egyptian national, is a 21-year veteran of the company, and was most recently the Senior Executive Vice President for Wind Power and Renewables in the Middle East, and for Power and Gas for Siemens in Egypt. His career at Siemens started in 1995, and since then has held several senior managerial positions across a wide range of businesses, including telecommunications, information technology, strategic planning, and corporate development and government affairs.
Ghaly brings a broad international experience. Prior to his role as Senior Vice President of Corporate Strategy and Government Affairs in Egypt, he served as the Director of Regional Sales for Northern and Western Europe where he has contributed to development of Siemens’ business in Germany, the UK, Ireland and The Netherlands
“Egypt is a highly dynamic market, and I am pleased to welcome Emad to this important role. His local and international experience across different business segments and markets, particularly in Egypt, is a valuable asset, as we continue to accelerate growth through our Vision 2020 and support Egypt’s economic development needs.” said Dietmar Siersdorfer, CEO of Siemens Middle East and UAE. “Maximilian has made numerous contributions to our company during his four decades at Siemens. I would like to take this opportunity to thank him for his commitment and dedication.”
“I joined Siemens 20 years ago because I wanted to be part of a company that is fiercely committed to catering for the local market, customers, and employees. Today, I am even more convinced that Siemens is that company,” said Ghaly. “I am honored to lead Siemens in Egypt. We will continue to do what we do best: supporting Egypt’s economic development with intelligent infrastructure, sustainable energy and advanced manufacturing solutions, alongside knowledge transfer.”

Ghaly received his Bachelor’s Degree in Engineering from Ain Shams University, and completed his MBA at the American University in Cairo in 2002. He became a Member of the Advisory Board of the Renewable Energy and Energy Efficiency for the Middle East and North Africa (Remena) in 2011, and served as a board member of the Egyptian Junior Business Association (EJB) from 2011 through 2015.


تعيين عماد غالي في منصب الرئيس التنفيذي لشركة سيمنس مصر

  • سيتولى غالي قيادة أعمال سيمنس في مصر لتحقيق النمو الاستراتيجي في قطاعات الأعمال المختلفة
  • تقاعُّد ماكسيميليان إجر بعد 40 عاماً قضاها في سيمنس
  • دعم عملية التنمية المُستدامة في مصر تظل أحد الأولويات الرئيسية للشركة

أعلنت شركة سيمنس عن تعيين المهندس عماد غالي في منصب الرئيس التنفيذي الجديد للشركة في مصر، بدءاً من الأول من يوليو 2016. هذا ويأتي تعيين غالي خلفاً للسيد ماكسيميليان إيجر الذي سيتقاعد، نهاية شهر سبتمبر المقبل، بعد سيرة مهنية حافلة امتدت لأكثر من 40 عاماً داخل سيمنس.  

هذا ويتمتع غالي، مصري الجنسية، بخبرة كبيرة امتدت لأكثر من 21 عاماً من العمل في سيمنس. فقبل أن يتقلد منصبه الحالي مباشرة، شغل منصب نائب الرئيس التنفيذي الأول لطاقة الرياح والطاقة المتجددة في سيمنس لمنطقة الشرق الأوسط، ونائب الرئيس التنفيذي الأول للطاقة والغاز لسيمنس في مصر. وكان غالي قد بدأ مسيرته المهنية في سيمنس خلال العام 1995، وتدرج بعد ذلك في عدد من المناصب الإدارية في قطاعات أعمال مختلفة داخل الشركة، بما في ذلك قطاعات: تكنولوجيا المعلومات والاتصالات، والتخطيط الاستراتيجي والتطوير المؤسسي والشئون الحكومية.

كما يتمتع غالي بخبرة دولية واسعة، فقبل أن يتقلد منصب نائب الرئيس التنفيذي الأول لقطاع الاستراتيجيات المؤسسية والشئون الحكومية لشركة سيمنس مصر، تم اختياره ليتولى منصب مدير عام المبيعات الإقليمية لمنطقة شمال وغرب أوروبا، حيث ساهم خلال فترة توليه هذا المنصب في تنمية أعمال الشركة في العديد من الدول الأوروبية ومن بينها: ألمانيا والمملكة المتحدة وإيرلندا وهولندا.   
وتعليقاً على  تعيين غالي في منصبه الجديد، صرح السيد ديتمار سيرسدورفر، الرئيس التنفيذي لشركة سيمنس في الشرق الأوسط: "إننا نرى السوق المصري كأحد أكثر الأسواق حركة وتطوراً، ولهذا يُسعدني أن أرحب بالسيد عماد غالي في هذا المنصب الهام. إنّ الخبرة المحلية والعالمية التي يتميز بها غالي في العديد من قطاعات وأسواق العمل، وخاصة في السوق المصري، تُعَّد أحد المقومات الهامة التي نحتاج إليها ولاسيما ونحن نعمل على الإسراع بعمليات التوسع وتنمية أعمال الشركة في مصر، وذلك في إطار الرؤية الاستراتيجية لشركة سيمنس Vision 2020، وفي إطار التزامنا بدعم متطلبات التنمية الاقتصادية لمصر". وأضاف: "في الوقت نفسه، فقد تمكّن السيد ماكسيميليان أيضاً من تقديم مساهمات بارزة لشركتنا طوال الأربعة عقود الماضية التي قضاها في سيمنس، وبهذه المناسبة، اتوجه إليه بجزيل الشكر لالتزامه وتفانيه في العمل طوال هذه الأعوام".

ومن جهته، صرح السيد عماد غالي عقب توليه المنصب الجديد: "لقد التحقت بالعمل في سيمنس منذ أكثر من 20 عاما، لأنني كنت أرغب في أن أصبح جزءا من هذا الكيان الكبير، خاصة مع التزام سيمنس القوي تجاه السوق المحلي وشركاء وموظفي الشركة. لذا يشرفني أن أتولى قيادة أعمال الشركة في مصر حتى نواصل دورنا الرئيسي في السوق المحلي، وهو الدور الذي تميزنا به طوال السنوات السابقة وساهمنا من خلاله في دعم التنمية الاقتصادية  في مصر، عن طريق توفير البنية التحتية الذكية والطاقة المُستدامة وحلول التصنيع المتقدمة جنباً إلى جنب مع التزامنا بنقل وتوطين الخبرات الدولية في مصر".
يُشار هنا أن غالي كان قد حصل على بكالوريوس الهندسة من جامعة عين شمس، كما حصل على ماجستير إدارة الأعمال من الجامعة الأمريكية بالقاهرة عام 2002. وفي العام 2011، تم اختياره عضواً في المجلس الاستشاري للطاقة المتجددة وكفاءة الطاقة لمنطقة الشرق الأوسط وشمال أفريقيا (REmena)، كما كان عضواً في مجلس إدارة الجمعية المصرية لشباب الأعمال في الفترة من 2011 حتى 2015.    

No comments:

Post a Comment

=