Monday, 20 June 2016

The seven YouTube channels to watch out for this Ramadan


Between the mega productions gracing the Middle East and North Africa’s television screens and the YouTube stars creating content especially for Ramadan, there is a lot of great shows to keep up with, which could be difficult.

Since curiosity drives many of our decisions on which show to watch, we want to help you satisfy that curiosity. In addition to original YouTube videos being uploaded by creators throughout the Middle East just for Ramadan, some of the region’s most anticipated series have found a home on the platform as well.  You can watch these shows wherever and whenever you want, from the comfort of your sofa using Chromecast or during the commute to work on the metro.

So here are seven YouTube channels, in no particular order, to help you keep up with all the great shows this Ramadan.


Marvel at Yehia El-Fakharany’s latest work or learn how to make a classic Ramadan dish with Chef Sherbini, all uploaded to the CBC Egypt YouTube channel in HD.

Description: YouTube1.png


The TV station’s YouTube channel is the online home of “Khatoun”, a period drama bringing together some of Syria’s and the Arab world’s best actresses and actors.  

Description: WatanNetwork SS.png


YouTube Change Ambassador Hayla Ghazal has been making her viewers laugh for years. This Ramadan, “The Diary of a Teenage Girl” tells the story of the every-day life of a Middle Eastern teenager and her family. Watch out for Hayla in a fake mustache.  

Description: Hayla SS.png


Al Hayah TV is one of the many broadcasters uploading the shows being aired on its channel to YouTube. One of the shows, “The Singer,” tells the story of one of Egypt’s most popular artists, and  joins a number of other acclaimed Ramadan TV series you can find on the Al Hayah YouTube channel.
Description: Al Hayag SS.png


Ramadan tents usually bring family, friends, and scrumptious iftars together in one place. Through her show, “Juju’s Ramadan Tent,”  Saudi YouTube creator Juhara Al Sajer is bringing her hundreds of thousands of followers tips and tricks to help them enjoy the best of the holy month.
Description: JaySajer.png

In their first Ramadan-special, brothers Abdulaziz and Abdullah, the Saudi Reporters duo, take on the challenging task of running Ramadan-related errands. The two have been making their more than one million subscribers laugh since 2010 and they are not hitting the breaks this Ramadan.
Description: Saudi Reporters SS.png


ONTV’s YouTube channel boasts some of the most anticipated Ramadan series this year, from Khaled El Nabawy’s “Seven Souls” to Youssef El Sherif’s action thriller “The Caesar.”
Description: ONTV SS.png
Posted by Diana Baddar, Head of YouTube Partnerships in the Middle East and North Africa

قد يكون من الصعب علينا مواكبة جميع البرامج الخاصة بشهر رمضان المبارك، ولا سيما من كثرة العروض والإنتاجات الضخمة التي تعرضها شاشات التلفزيون في منطقة الشرق الأوسط وشمال أفريقيا، ناهيك عن المحتوى المتميز الذي يرفعه نجوم YouTube يومياً خلال الشهر الكريم.
ولأن الفضول وحب الاستطلاع يحكم قرارات الكثيرين فيما قد يشاهدونه، قررنا مساعدتكم على تلبية هذا الفضول. بالإضافة إلى المسلسلات والبرامج التي يرفعها منشئي محتوى YouTube من منطقة الشرق الأوسط خلال الشهر الفضيل، تحظى بعض المسلسلات والبرامج الأكثر ترقباً في المنطقة بمتابعة لافتة من جمهور YouTube. يمكنكم مشاهدة هذه المسلسلات و البرامج على هواتفكم
ومن دون ترتيب معين، إليكم أبرز 7 قنوات تقدّم محتوى مميزاً خلال الشهر الفضيل على YouTube:
تابع الأحداث المشوقة لأحدث أعمال الفنان المصري الكبير يحيى الفخراني، أو تعرف على أشهى أطباق رمضان الكلاسيكية في برنامج الشيف شربيني، وغيرها العديد من البرامج بالدقة العالية على قناة CBC Egypt.
YouTube1.png

إنتظر الكثير مسلسل "خاتون"، من أكبر الأعمال على الشاشة الفضية هذا العام الذي جمع أكبر الممثلين السوريين و العرب. ووجد مسلسل "خاتون" بيته في شبكة الإنترنت في قناة الوطن على منصة YouTube، بجانب أعمال درامية أخرى مثل مسلسل "دومينو" و مسلسل "العراب".
WatanNetwork SS.png

لطالما رسمت هيلا غزال الضحكة على وجوه متابعيها عبر YouTube لسنوات طويلة. وتسرد غزال في مسلسلها الجديد "مذكرات مراهقة" الأحداث اليومية لفتاة من منطقة الشرق الأوسط مراهقة وعائلتها. ترقبوا هيلا أثناء تنكرها بشارب مزيف!Hayla SS.png

يعد "تلفزيون الحياة"Al Hayah TV  أحد أشهر القنوات التي ترفع محتوىً مميزاً على YouTube. وتعرض القناة مسلسل "المغني" الذي يروي قصة الفنان محمد منير،  أحد أكثر الفنانين شعبية في مصر، وغيرها الكثير من المسلسلات والبرامج الرمضانية المميزة.
Al Hayag SS.png
عادة ما تجمع الخيام الرمضانية أفـراد الأسرة والأصدقاء على حفـلات الإفطار الشهي وسط أجواء هانئة. ومن خلال برنامجها "الخيمة الرمضانية مع جوجو"، تقدّم منشأة المحتوى السعودية الجوهرة ساجر على YouTube نصائح لمئات الآلاف من متابعيها لتمكين المشاهدين من الاستمتاع بأفضل أيام  رمضان.
JaySajer.png
في أولى حلقاتهم الرمضانية، يحاول الشقيقان السعوديان عبدالله وعبدالعزيز في برنامجهما استكشاف تحديات التسوق لمقاضي رمضان.  ويساهـم الأخوان منذ عام 2010 في رسم البسمة على وجوه أكثر من مليون متابع لقناتهما، وهما يعتزمان مواصلة هذا الترفيه خلال رمضان.
Saudi Reporters SS.png
شاهدوا مسلسل خالد النبوي الجديد "٧ أرواح" أو مسلسل يوسف الشريف "القيصر" على قناة ONTV على منصة YouTube، حيث تحمل القناة حلقات المسلسلات يوم إذاعتها.  
ONTV SS.png
الناشر: ديانا بدار، مسؤولة قسم شراكات YouTube في منطقة الشرق الأوسط وشمال إفريقيا.   

No comments:

Post a Comment

=