Thursday, 9 June 2016

Hilton Worldwide in Egypt Participates in the Company’s Largest Annual Global Career Initiative

Careers@Hilton Live Showcases the Diverse and Rewarding Career Opportunities in Hospitality for Job Seekers Around the World


Cairo, Egypt, 9 June 2016– Hilton Worldwide’s Egypt regional office and hotels have taken part in Careers@Hilton Live: Youth in Hospitality Month, Hilton Worldwide’s annual global career event showcasing the many opportunities available in the hospitality industry for young people. Throughout the month of May, Hilton Worldwide hotels and corporate offices around the globe are hosting hundreds of events to inform those looking for employment about the exciting and diverse career opportunities in the hospitality industry. This initiative is a part of Hilton Worldwide’s Open Doors commitment, which aims to positively impact at least one million young people by 2019 and better prepare them to reach their full potential.

From 22-26 May, Hilton Worldwide’s regional office in Egypt partnered with Ana El Masry Association, one of Egypt’s leading NGOs, to offer training to seven of the association’s most promising students. For five days, the said students, aged from 12-15, each received a one-day training at five different functions at Hilton’s Egypt regional office, namely; Human Resources, Finance, Procurement, IT, Banqueting and Customer Service. During the training students were taught the fundamentals of every function and how to use them in starting up a small project. This is expected to contribute in preparing the students to be the future managers of Ana El Masry’s latest project launched under the name “Mini Club”– a sporting club for the underprivileged that is run by young adults under the supervision of professionals from Ana El Masry Association.
Moreover, throughout the month of May, Hilton Hotels & Resorts in Egypt have also collaborated with local partners to inspire job seekers about careers in the hospitality industry, and to support them by providing guidance on the skills that are vital to succeed in the workplace and beyond. The Careers@Hilton Live: Youth in Hospitalityactivities included partnerships with local NGOs, schools, universities and tourism entities, where participants have been joining Hilton Worldwide Team Members for events ranging from soft skills training to practical workshops, as well as presentations from Team Members on their career paths in the hospitality industry.
Participating Hilton hotels included:

“The hospitality industry is a diverse one that includes a wide spectrum of professions. We believe that giving youth a chance to explore the dynamic world of hospitalityand engage in Hilton Worldwide’s operations is vital,” said Christian Muhr, Vice President of Operations for Egypt & Levant, Hilton Worldwide. “Careers@HiltonLive highlights our success in being asought after employer. Our Team Members are our most valuable asset, with most of them enjoying long standing careers that started and continue to flourish at Hilton Worldwide.”

For more information about Careers@Hilton Live: Youth in Hospitality Month, please visitwww.hiltonwordwide.com/youth. For information on job opportunities with Hilton Worldwide, visit http://jobs.hiltonworldwide.com/.  

فنادق ومنتجعات هيلتون في مصر تشارك في المبادرة السنوية العالمية للوظائف التي تقيمها مجموعة هيلتون حول العالم


مبادرة  Careers@Hilton Liveتستعرض فرص العمل المتميزة والمتنوعة في قطاع الفنادق والضيافة لملايين الشباب الباحثين عن عمل في جميع أنحاء العالم  

القاهرة في 9 يونيو 2016- شاركت فنادق ومنتجعات مجموعة هيلتون العالمية ومكتبها الإقليمي في مصر في فعاليات مبادرة  Careers@Hilton Live: الشباب في شهر الضيافة، والتي تُعد المبادرة السنوية العالمية التي تقيمها مجموعة هيلتون في كل الدول والمناطق التي تعمل بها على مستوى العالم. وخلال تلك المبادرة تستعرض مجموعة هيلتون العالمية أمام ملايين الشباب الفرص المتنوعة للعمل في قطاع الضيافة. وعلى مدار شهر مايو، قامت فنادق ومنتجعات مجموعة هيلتون العالمية ومكاتبها الإقليمية والإدارية حول العالم بتنظيم مئات الأنشطة والفعاليات الهادفة لاستعراض فرص ومزايا العمل في قطاع الضيافة أمام ملايين الشباب الباحثين عن العمل حول العالم. تُعد هذه المبادرة جزءا من سياسة الباب المفتوح التي تلتزم بها مجموعة هيلتون العالمية والتي تستهدف تحقيق تأثير ايجابي على مليون شاب حول العالم على الأقل بحلول عام 2019، واعدادهم بشكل أفضل لاستغلال إمكانياتهم وتطوير مهاراتهم لأقصى مدى في المجال الوظيفي.

وخلال الفترة من 22 حتى 26 مايو، قام المكتب الإقليمي لمجموعة هيلتون العالمية في القاهرة بتدريب سبعة من أبرز المواهب من الطلبة الدارسين في مؤسسة أنا المصري، التي تُعد من أهم  الجمعيات الأهلية الرائدة في مصر. وخلال فترة التدريب التي استمرت على مدار 5 أيام، تلقى الطلبة الذين تتراوح أعمارهم من 12 إلى 15 سنة، تدريباً لمدة يوم واحد في خمس إدارات داخل المكتب الإقليمي لمجموعة هيلتون بالقاهرة، وهي بالتحديد إدارات الموارد البشرية والتمويل والمشتريات وتكنولوجيا المعلومات، والحفلات وخدمة العملاء. وخلال التدريب، تلقى الطلبة المعلومات الأساسية عن كل وظيفة من وظائف المكتب الإقليمي، وكيفية الاعتماد على تلك الوظائف لإقامة المشروعات الصغيرة والناشئة. ومن المتوقع أن يساهم هذا التدريب في إعداد الطلبة ليصبحوا مديري المستقبل في أحدث المشروعات التي اطلقتها مؤسسة أنا المصري مؤخراً تحت اسم "ميني كلوب"- وهو عبارة عن نادي رياضي للفئات الأكثر احتياجاً في المجتمع يقوم بإدارته شباب صغير تحت إشراف عدد من المتخصصين في المؤسسة.

بالإضافة لذلك وعلى مدار شهر مايو بأكمله، قامت فنادق ومنتجعات هيلتون في مصر بالتعاون مع شركائها المحليين بتقديم فكرة متكاملة عن العمل في قطاع الفنادق والضيافة للشباب المصري الباحث عن عمل، وتوجيههم وتعريفهم بأهم المهارات التي يجب أن يكتسبوها ويقوموا بتنميتها لتحقيق النجاح في عملهم. وقد تضمنت  مبادرة  Careers@Hilton Live: الشباب في شهر الضيافة، عددا كبيرا من الشراكات مع مؤسسات المجتمع المدني المصري والمدارس والجامعات والمؤسسات السياحية، حيث شارك الشباب وفريق العاملين في مجموعة هيلتون العالمية في عدد من الأنشطة المتنوعة مثل تنمية المهارات الشخصية وورش العمل، بالإضافة للعروض التقديمية التي استعرض خلالها العاملون في المكتب الإقليمي مسيرتهم الوظيفية في مجموعة هيلتون العالمية وأهم مهامهم في كل وظيفة من الوظائف.

تتضمن فنادق ومنتجعات هيلتون المشاركة في المبادرة:

يُعلق السيد/ كريستيان مور- نائب الرئيس للعمليات لمصر ومنطقة الشام- مجموعة هيلتون العالمية: "يتميز قطاع الفنادق والضيافةبتنوعه حيث يضم العديد من الأنشطة والتخصصات، لذا أؤمن بأن اعطاء الشباب فرصة لاكتشاف عالم الضيافة الرائع وتعريفه بالعمليات التشغيلية لمجموعة هيلتون العالمية عن طريق تلك المبادرة، يُعد من الأمور الهامة للغاية لتشكيل رؤية ومستقبل هذا الشباب. إنّ مبادرة  Careers@Hilton Live تبرز أحد أوجه نجاحنا في أن نصبح الشركة التي يسعى الجميع للعمل بها. إننا نعتبر العاملين في مجموعة هيلتون العالمية أهم الأصول التي نمتلكها، كما يتمتع أغلبهم بمسيرة مهنية ممتدة بدأت ومازالت مستمرة في مجموعة هيلتون العالمية."

لمزيد من المعلومات عن مبادرة Careers@Hilton Live: الشباب في شهر الضيافة، يرجى زيارة www.hiltonwordwide.com/youth ولمزيد من المعلومات عن فرص العمل المتاحة في مجموعة هيلتون العالمية، يرجى زيارة http://jobs.hiltonworldwide.com/

No comments:

Post a Comment

=