Thursday, 26 May 2016

GROHE and AUD celebrate their official partnership at the American University in Dubai

 


Last night, GROHE, the world leading German manufacturer in sanitary fittings, and The American University in Dubai (AUD) celebrated the official signing of their memorandum of understanding (MOU) at an exclusive event at AUD’s campus.


This year saw GROHE and AUD partner together on the University’s 2016 Spring Semester Wellness and Spa Course– an advanced Interior Design course focusing on wellness centers analysis, planning and design.


The event also celebrated the culmination and winner of the “WATER & SAND” Design Atelier - a collaboration between GROHE, AUD, and ALSERKAL Cultural Foundation. During the unique design atelier, also part of the Wellness and Spa course, students developed a wellness project located in a wind tower house in the cultural area of Al Fahidi District- Dubai using a GROHE Spa range. Prof. Albert S. Fakhoury and Interior Design Professors Annamaria Lambri and Jasmine Shahin led students through this challenging and exciting journey alongside Ms. Lina Varytimidou, Director PR and Head of GROHE SPA in the East Mediterranean, Middle East & Africa who played an instrumental role in this collaboration.


The official event was attended by Mr. Simon G. Shaya, the General Manager and President for East Mediterranean, Middle East, and Africa for GROHE. From AUD, in attendance were AUD senior spokespeople including the President Dr. Lance De Masi, AUD’s Provost Dr. Jihad S. Nader, the School of Architecture, Art and Design Dean, Dr. Nabyl Chenaf, the Chair of the Interior Design Department, Prof. Albert Fakhoury, and the Director of External Relations, Mrs. Peggy Awad.


Students from the Wellness and Spa Course attended the MOU signing event and were awarded certificates for their work and efforts during the course. The overall winner of the final assignment was announced, and Maha Boulfelfel was given the grand prize of a highly competitive internship at the GROHE office in Dubai.


President de Masi opened the event with a welcome speech where he emphasized the successes of the relationship with GROHE, and the importance of the signing of the Memorandum of Understanding (MOU) between GROHE and AUD. He continued to highlight the strong value exchange for both partners and most importantly, the students.


During the event, guests were given the opportunity to view the students’ work which was displayed alongside GROHE’s latest and flagship products.


Mr. Simon G. Shaya commented on the occasion saying, ‘‘This strategic partnership with AUD showcases our dedication to education. The nurtured relationship with this prestigious institution has paved the way for future opportunities between both parties. GROHE is very happy with the exceptional work produced by the students and we are looking forward to welcoming Maha Boulfelfel to intern at the Dubai office as well as to future collaborations on the Wellness and Spa course.’’


President de Masi of AUD also spoke about the partnership saying, “The Interior Design Program at the American University in Dubai, the only independent one outside of north America to hold accreditation by the Council for Interior Design Accreditation (CIDA), aims to propel students who are driven, skilled and capable of combining design and technology to enhance the lives of consumers. By partnering with GROHE, we believe our students are more future-ready and inspired to take on the design industry.’’


Interior design companies and institutions as well as faculty members and the AUD community were also in attendance at the event.
 

"جروهى " (GROHE) والجامعة الأمريكية في دبي يوقعان رسمياً مذكرة تفاهم


 
احتفلت ليلة أمس شركة "جروﻫﻲ" (GROHE) الألمانيّة الرائدة عالميًّا في تصنيع التجهيزات الصحيّة، والجامعة الأمريكية في دبي (AUD) رسمياً بتوقيع مذكرة تفاهم، وذلك في حفل خاص أُقيم في حرم الجامعة الأمريكية في دبي.

 
وشهد هذا العام شراكة بين "جروﻫﻲ" (GROHE) والجامعة الأمريكية بدبي خلال فصل الربيع للعام 2016 تحت عنوان "الرفاهية والمنتجعات الصحّية (Wellness & Spa)؛ وهي دورة متقدّمة في التصميم الداخلي ترتكز على تحليل مراكز الرفاهية، ووضع الخطط والتصاميم له.

 
كما اشتمل الحفل على تكريم الفائز في ورشة تصميم تحت عنوان "المياه والرمال" (WATER & SAND)  والتي جاءت بالتعاون بين "جروﻫﻲ" (GROHE) والجامعة الأمريكية بدبي مع مؤسسة "السركال" الثقافية. وخلال ورشة التصميم الفريدة، التي جاءت أيضاً كجزء من دورة الرفاهية والمنتجعات الصحّي(Wellness & Spa) ، قام الطلاب بتطوير مشروع يتمحور حول الرفاهية باستخدام مجموعة "جروﻫﻲ" GROHE SPA™ في أبراج الرياح التقليدية ضمن منازل حي البستكية الحيوي في دبي حيث تتعانق الفنون والثقافة. وقاد الطلاب في مشروعهم كل من البروفيسور ألبرت فاخوري، والأستاذة أنا-ماريا لامبري، وياسمين شاهين الأستاذة المساعدة في قسم التصميم الداخلي، حيث أسهموا بتغلب الطلاب على التحديات ومساعدتهم في هذه التجربة المثيرة إلى جانب المساعدة التي قدمتها ﻟﯾﻧﺎ ﻓﺎرﯾﺗﯾﻣﯾدو، مديرة العلاقات العامة ورئيسة قسم GROHE SPA™ في الشرق الأوسط وأفريقيا في ﺷرﻛﺔ "جروﻫﻲ" (GROHE) والتي لعبت دوراً هاماً في هذا المشروع.
حضر الحفل كبار المسؤولين من شركة "جروﻫﻲ" (GROHE)، بما فيهم السيد سيمون ج. شعيا المدير العام ورئيس "جروهي" في منطقة الشرق الأوسط وأفريقيا، وأنطوان خليفة، نائب رئيس الشركة في منطقة المشرق العربي والخليج، ولينا ﻓﺎرﯾﺗﯾﻣﯾدو  مديرة العلاقات العامة ورئيسة قسم GROHE SPA™ في الشرق الأوسط وأفريقيا في ﺷرﻛﺔ "جروﻫﻲ" (GROHE)، وفراس ابراهيم، مدير مبيعات المشاريع في منطقة الخليج.

 
وحضر الحفل من الجامعة الامريكية في دبي كبار المسؤولين بما فيهم، الدكتور لانس دي ماسي رئيس الجامعة، والدكتور جهاد نادر عميد الشؤون الأكاديمي وعميد كلية هندسة العمارة والفنون والتصميم، والدكتور نبيل شناف، رئيس قسم التصميم الداخلي، والبرفسور ألبرت خوري، مدير العلاقات الخارجية، والسيدة بيجي عواد.

 
كما شهد الحفل توقيع مذكرة التفاهم الطلاب المشاركين في دورة الرفاهية والمنتجعات الصحّي  (Wellness & Spa) وتم منحهم شهادات تقدير مقابل عملهم والجهود التي بذلوها خلال الدورة. كما تم الإعلان عن الفائز بالتقييم النهائي وهو الطالب مها بوفلفل حيث تم منحه الجائزة الكبرى وهي فترة تدريب عالية التنافسية في مكتب شركة "جروﻫﻲ" (GROHE) في دبي.

 
وافتتح الفعالية دي ماسي رئيس الجامعة بكلمة ترحيبية أشاد فيها بالعلاقة التي تجمع الجامعة الأمريكية في دبي مع "جروﻫﻲ" (GROHE وأهمية توقيع مذكرة التفاهم بين الجانبين. كما سلط الضوء على القيم القوية التي تجمع ما بين الطرفين وأكثرها أهمية الطلاب.

 
وخلال الحفل، اطلع الضيوف على عمل الطلاب حيث تم عرض أعمالهم إلى جانب أحدث المنتجات المتطورة  في "جروهي" ((GROHE.

 
وبهذه المناسبة، قال سيمون ج. شعيا: "تعكس الشراكة الاستراتيجية مع الجامعة الأمريكية في دبي اهتمامنا الكبير في قطاع التعليم. إن العلاقة التي تجمعنا مع هذه المؤسسة الأكاديمية المرموقة مهدت الطريق للاستفادة من فرص المستقبل بين الطرفين. نحن في "جروهي" مسرورون للغاية بهذا العمل الاستثنائي الذي قام به الطلاب، ونتطلع إلى الترحيب بالطالب مها بوفلفل خلال الفترة التدريبية التي سيقضيها معنا في مكتب الشركة في دبي فضلاً عن فرص التشارك في دورة الرفاهية والمنتجعات الصحية."

 
وفي معرض تعليقه على الشراكة، قال الدكتور دي ماسي رئيس الجامعة الأمريكية في دبي: "إن برنامج التصميم الداخلي في الجامعة الأمريكية في دبي، وهو البرنامج الوحيد المستقل خارج أمريكا الذي يمنح اعتماداً من قبل مجلس اعتماد التصميم الداخلي، يهدف إلى تشجيع الطلاب وجعلهم قادرين على الجمع بين التصميم والتكنولوجيا لتعزيز حياة المستهلكين. ومن خلال شراكتنا مع "جروهي"، نعتقد بأن طلبتنا سيكونون أكثر استعداداً للمستقبل وأكثر إلهاماً بما يتعلق بقطاع التصميم."

 
كما شهد الحفل أيضاً حضور مجموعة من شركات التصميم الداخلي فضلاً عن أعضاء الهيئة التدريسية ومجتمع الجامعة الأمريكية في دبي.


 
 
 



No comments:

Post a Comment

=