Tuesday, 24 May 2016

Gianni Versace S.p.A. Names Jonathan Akeroyd CEO

MILAN--(BUSINESS WIRE/ME NewsWire)-- Gianni Versace S.p.A. announced today that Jonathan Akeroyd has been appointed Chief Executive Officer.
Mr. Akeroyd served as CEO of Alexander McQueen from 2004 until May 2016.
“We are delighted to welcome Jonathan Akeroyd as our new CEO,” said Donatella Versace, Vice President and Artistic Director. “Jonathan brings a proven track record in building global brands, steering growth and driving strategic development. Jonathan Akeroyd’s industry expertise and vision will be key to advancing the next phase of Versace’s development."
“It is an honor to be joining such a dynamic and innovative organization. Versace is an iconic lifestyle brand recognized globally as a premier name in luxury. I look forward to implementing a long-term business strategy that supports the visionary and creative direction of Donatella Versace and her team. This is an exciting opportunity to take Versace to even greater success,” said Jonathan Akeroyd.
While at Alexander McQueen, Jonathan successfully oversaw the growth and the international expansion of the brand, working with the creative and leadership teams during one of the Company’s most robust periods.
He succeeds Gian Giacomo Ferraris, who joined Versace in 2009 and led the Company during an important period of strong growth. “We are proud of our ability to attract visionary leaders," said Donatella Versace. “Mr. Ferraris has done a superb job of securing Versace’s status as one of the world’s leading luxury brands. We thank him for his efforts and wish him all the best for the future.”
Founded in 1978, Gianni Versace S.p.A. is one of the world’s leading fashion design houses. Under the Artistic Direction of Donatella Versace since 1997, Versace designs, manufactures, distributes and retails fashion and lifestyle products including haute couture, women’s and men’s ready-to-wear, jewelry, watches, accessories, fragrances and furniture. Versace products are available globally through prominent retailers and the Company’s growing network of over 180 Versace retail stores. Please visitwww.versace.com for additional information.
This Smart News Release features multimedia. View the full release here: http://www.businesswire.com/news/home/20160523005779/en/

جياني فيرساتشي تعين جوناثان أكرويد في منصب الرئيس التنفيذي

ميلان – (بزنيس واير/"إم إي" نيوز واير): أعلنت شركة "جياني فيرساتشي" اليوم عن تعيين جوناثان أكرويد رئيساً تنفيذياً للشركة.

وشغل السيد أكرويد منصب الرئيس التنفيذي لشركة "ألكسندر ماكوين" منذ عام 2004 لغاية مايو 2016.

وقالت دوناتيلا فيرساتشي، نائب الرئيس والمدير الفني: "يسرنا أن نرحب بجوناثان أكرويد في منصب الرئيس التنفيذي الجديد للشركة. ويقدّم جوناثان سجلاً حافلاً في بناء العلامات التجارية العالمية، وتوجيه النمو ودفع التطور الاستراتيجي. وستكون خبرات جوناثان أكرويد في القطاع ورؤيته عوامل أساسية في تقدّم المرحلة المقبلة في تطور شركة ’فيرساتشي‘".

في حين قال جوناثان أكرويد، معلقاً: "يشرفني الانضمام إلى مؤسسة بهذه الديناميكية والابتكار. حيث تعتبر ’فيرساتشي‘ علامة لأسلوب الحياة معروفة في جميع أرجاء العالم كاسم رائد في الرفاهية. وأنا أتطلع إلى تطبيق استراتيجية عمل طويلة الأمد والتي ستدعم التوجه الثوري والإبداعي لدوناتيلا فيرساتشي وفريقها. هذه فرصة مثيرة لنقل شركة ’فيرساتشي‘ إلى نجاحات أكبر".

وكان جوناثان قد أشرف بنجاح، أثناء عمله في "ألكسندر ماكوين"، على النمو والتوسع الدولي للعلامة التجارية، حيث عمل مع الفرق الإبداعية وفرق القيادة خلال واحدة من أقوى الفترات التي مرت بالشركة.

ويأتي جوناثان خلفاً لجيان جياكومو فيراريس، الذي انضم إلى "فيرساتشي" في عام 2009، وقاد الشركة خلال فترة مهمة من النمو القوي. وأضافت دوناتيلا فيرساتشي: "نحن نفخر بقدرتنا على استقطاب قادة ذوي نظرة مستقبلية. وقد قام السيد فيراريس بعمل رائع في تأمين موقع ’فيرساتشي‘ كواحدة من علامات الرفاهية الرائدة في العالم. ونحن نشكر له جهوده ونتمنى له التوفيق والنجاح في المستقبل".

وتعتبر شركة "جياني فيرساتشي"، التي تأسست عام 1978، واحدة من أكبر دور تصميم الأزياء الرائدة عالمياً. وتقوم "فيرساتشي" تحت الإدارة الفنية لدوناتيلا فيرساتشي، بتصميم وتصنيع وتوزيع والبيع بالتجزئة للأزياء ومنتجات أسلوب الحياة بما في ذلك الأزياء الراقية، والملابس النسائية والرجالية الجاهزة، والمجوهرات، والساعات، والأكسسوارات، والعطور، والمفروشات. وتتوافر منتجات "فيرساتشي" عالمياً من خلال محلات تجزئة بارزة وشبكة الشركة المتنامية التي تضم أكثر من 180 محلاً للبيع بالتجزئة. لمزيد من المعلومات يرجى زيارة الموقع الإلكتروني التالي: www.versace.com.

يحتوي هذا البيان الصحفي الذكي على وسائط متعددة. يمكن الاطلاع على البيان الصحفي الكامل على الرابط التالي: http://www.businesswire.com/news/home/20160523005779/en/

يمكنكم الاطلاع على النسخة الأصلية من هذا البيان الصحفي على موقع (businesswire.com) على الرابط الإلكتروني التالي: http://www.businesswire.com/news/home/20160523005779/en/

إن نص اللغة الأصلية لهذا البيان هو النسخة الرسمية المعتمدة. أما الترجمة فقد قدمت للمساعدة فقط، ويجب الرجوع لنص اللغة الأصلية الذي يمثل النسخة الوحيدة ذات التأثير القانوني.
يمكنكم الاطلاع على هذا المصدر الصحفي من خلال الربط


No comments:

Post a Comment

=