Tuesday, 24 May 2016

Sharjah Tatweer Forum and SAP win ‘Best Public / Private Partnership Project’ category of 2nd .GOV Awards for Dubai & the Northern Emirates


Award given in recognition of successful ‘Sharjah as a Smart City’ initiative

May 24, 2016

The Sharjah Tatweer Forum (STF) and leading multinational software corporation, SAP, won the ‘Best Public / Private Partnership Project’ category of the 2nd edition of the .GOV Awards for Dubai and the Northern Emirates 2016 an annual event that seeks to honor organisations and IT professionals that are leading the digital transformation of government in the UAE, which was held earlier in Dubai. The award was given in recognition of the successful partnership between STF and SAP for their collaborative efforts on the 'Sharjah as a Smart City' initiative, which aims to bolster the emirate's sustainable growth through business innovation, economic growth and youth development.

Commenting on the award, Jassem Mohammed Al Beloushi, Chairman, STF said: “We are truly honored to be selected as this year’s ‘Best Public / Private Partnership Project’ at the annual .GOV Awards for Dubai and the Northern Emirates 2016. This recognition demonstrates the strong partnership that we have maintained with SAP and our mutual commitment to drive in sustainable growth for Sharjah while also supporting its efforts to become a premier Smart City. This is a first time win for us, which inspires us further to continue with our commitment to empower today’s youth and train them to be catalysts of the future.”

The .GOV Awards was established in 2015 to recognise the achievements of the public sector in the field of ICT in the UAE and to honor outstanding efforts by the public sector in the GCC to use the power of technology to deliver innovative and engaging government services.

“Winning this award demonstrates the power of the public sector vision combining with the private sector technology experience to support youth development and the entrepreneur-led economy in Sharjah and the UAE. SAP is committed to supporting the next generation of Millennials in the UAE with Design Thinking, enabling them to gain Digital Economy skills, exchange knowledge with leading technologists, and experience on-site innovations at global technology hubs such as Silicon Valley,” said Tayfun Topkoc, Managing Director, SAP UAE.
تقديراً لتميّز المبادرة المشتركة "الشارقة مدينة ذكية"

"منتدى الشارقة للتطوير" و"إس إيه بي" يحصدان جائزة "أفضل مشروع شراكة بين القطاعين العام والخاص" خلال حفل توزيع "الجوائز الحكومية على مستوى دبي والإمارات الشمالية"

24 مايو 2016

حاز كل من "منتدى الشارقة للتطوير" و"إس.إيه بي"، الشركة العالمية الرائدة في مجال البرمجيات، مؤخّراً على جائزة "أفضل مشروع شراكة بين القطاعين العام والخاص"، وذلك خلال فعاليات الدورة الثانية من حفل توزيع "الجوائز الحكومية على مستوى دبي والإمارات الشمالية" الذي يهدف إلى تكريم المؤسّسات والخبراء في قطاع تكنولوجيا المعلومات على مساهماتهم في دعم مسيرة التحوّل الرقمي التي تنتهجها دولة الإمارات. وجاء هذا الفوز تقديراً للجهود المشتركة التي قام بها الطرفان في إطار مبادرة "الشارقة مدينة ذكية" المتمثّلة في دفع عجلة التنمية المستدامة للإمارة من خلال تحفيز الإبتكار وريادة الأعمال والنمو الإقتصادي وتطوير الكفاءات الشابة.

وفي معرض تعليقه على الأمر، قال جاسم محمد البلوشي، رئيس مجلس إدارة "منتدى الشارقة للتطوير": "يشرّفنا الحصول على جائزة "أفضل مشروع شراكة بين القطاعين العام والخاص" التي تجسّد متانة الشراكة الإستراتيجية التي تجمعنا مع "إس إيه بي" والتزامنا المشترك بتحقيق التنمية المستدامة في الشارقة ودعم الرؤية الطموحة بتحويل الإمارة إلى مدينة ذكية من الطراز الأوّل. ويشكّل هذا الفوز مصدر إلهام كبير ودفعة قوية لنا لمواصلة المضي قدماً بخطى ثابتة نحو تمكين الكفاءات الشابة وتأهيلهم بالشكل الأمثل لتولي دفة القيادة في المستقبل".

وتم إطلاق "الجوائز الحكومية على مستوى دبي والإمارات الشمالية" في العام 2015 لتسليط الضوء على الإنجازات المحلية للقطاع الحكومي في مجالات تكنولوجيا المعلومات والإتصالات وتكريم الجهود والمساهمات القيّمة التي تقوم بها الجهات الحكومية على مستوى الخليج العربي في إستخدام أحدث التكنولوجيا الذكية للإرتقاء بالخدمات الحكومية إلى أعلى مستويات الجودة والإبتكار.

ومن جانبه، قال طيفون توبكوش، المدير التنفيذي لشركة "إس إيه بي" في الإمارات: "تكريمنا بهذه الجائزة المرموقة يدل على أهمية المواءمة ما بين رؤية الحكومة وتجارب المؤسّسات الخاصة في تنمية الكفاءات الشابة ودفع عجلة نمو الاقتصاد القائم على ريادة الأعمال في الشارقة خصوصاً ودولة الإمارات عموماً. وبدورها، تلتزم إس إيه بي بمواصلة دعم جيل الألفية القادم في دولة الإمارات ورفده بأفضل مهارات التفكير التصميمي والإمكانات اللازمة لمواكبة متطلّبات الاقتصاد الرقمي، بالإضافة إلى إتاحة الفرصة أمامهم لتبادل الخبرات مع روّاد التقنية في المنطقة والعالم والاطلاع عن كثب على آخر الابتكارات الناشئة لدى كبرى وجهات شركات التقنية في العالم مثل منطقة “سيليكون فالي”".

No comments:

Post a Comment

=