Wednesday, 18 May 2016

Evaporative Coolers Gain Share Over Traditional Coolers in the GCC


With global temperatures expected to reach an all-time high in the Middle East, demand for energy efficient evaporative coolers is increasing


Dubai, United Arab Emirates – May 18, 2016 - Portacool, LLC, the Texas-based global leader in evaporative cooling solutions, predicts double digit growth in the UAE and other parts of the Middle East and North Africa markets, which are expected to experience hotter climates as a result of forecasted weather patterns.

Scientists at the Max Planck Institute for Chemistry in Germany and the Cyprus Institute in Nicosia report that summer temperatures are forecast to increase more than twofold, reaching 50 degrees Celsius during the day and not lower than 30 degrees Celsius at night.  For the 500 million inhabitants in the wider region, this means that public and private organizations have an obligation to residents to keep them out of harm’s way especially in certain industries such as construction.  

“There is an emerging consciousness when it comes to the well-being and productivity of workers on construction sites and those that work in hotter industrial environments. As a result, the deployment of evaporative cooling solutions in these spaces is increasing across the region,” said Bob Mangiaforte, Vice President, Sales, Portacool, LLC.

According to experts, countries in the region will have to invest $100 billion in total by 2030 for new cooling capacity, and more than $120 billion for new power capacity. A few years ago, the UAE HVAC market stood at around $850 million and it is forecasted to cross the $1 billion mark in 2018 . In Saudi Arabia, recent economic reforms to create a more diverse and sustainable economy, applying efficient and responsibility at all levels, will lead to greater synergies between private and public sectors. Similarly in Qatar with World Cup 2020, new construction in the sporting, tourism, and hospitality infrastructure is at an unprecedented pace. Consequently, evaporative cooling deployments in the GCC are expected to grow as an alternative to high electricity and energy-consuming traditional cooling methods.  

Additionally, heat stress remains a major challenge for workers who are engaged in outdoor activities in the Middle East and will remain so if innovations in cooling are not brought to the forefront. Sectors such as construction and those that require employees to spend long hours in temperatures exceeding 40 degrees Celsius can lead to exhaustion, heat stress, stroke and cramps, and even death if not properly identified and treated.

“There are clear benefits of our products in places where air conditioners are cost prohibitive or ineffective. Additionally, Portacool evaporative coolers provide comfort and safety to workforces that need to remain cool in order to work safely and effectively, while reducing costs and potential liability and downtime for the organizations employing them,” commented Bob.

In additional to industrial applications, Portacool, LLC also offers a variety of portable evaporative products ideal for residential applications, including cooling for pool areas, decks and patios for garden parties, barbeques and other outdoor pursuits. Portacool portable evaporative coolers are sold via distributors and retailers across the UAE and in 56 countries globally. Portacool portable evaporative coolers can be purchased or rented from Ace Hardware in Dubai. For more information on Portacool, LLC please visit: http://www.portacool.ae/ or Facebook.com/Portacool ME

أجهزة التبريد التبخيري تحقق انتشاراً متزايداً في دول الخليج

ارتفاع الطلب على أجهزة التبريد التبخيري في ظل التوقعات العالمية التي تشير إلى ارتفاع درجات الحرارة إلى مستويات غير مسبوقة في الشرق الأوسط

دبي، الإمارات العربية المتحدة، 18 مايو 2016: تشير توقعات شركة بورتاكول، الرائدة عالمياً في مجال تصنيع حلول التبريد التبخيري ومقرها ولاية تكساس الأمريكية، إلى ارتفاع الطلب على حلول التبريد التبخيري وتحقيق نمو كبير في أسواق الإمارات العربية المتحدة وأجزاء أخرى من منطقة الشرق الأوسط وشمال أفريقيا، والتي يتوقع أن تشهد ارتفاع غير مسبوق في درجات الحرارة.

يشير الخبراء والعلماء العاملين في معهد ماكس بلانك علوم الكيمياء في ألمانيا، ومعهد قبرص في نيقوسيا، إلى احتمال ارتفاع معدل درجات الحرارة خلال فصل الصيف هذا العام إلى أكثر من الضعف، لتسجل 50 درجة مئوية خلال ساعات النهار، و30 درجة مئوية خلال ساعات الليل. الأمر الذي سينعكس على 500 مليون نسمة يقيمون في كافة أنحاء المنطقة، وهو ما سيلقي بظلال المسؤولية على المؤسسات العامة والخاصة، التي تسعى إلى توفير أجواء ملائمة للسكان والعاملين وخاصةً في بعض القطاعات والصناعات، مثل قطاع البناء والتعمير.

في هذا السياق قال بوب مانغيافورت، نائب رئيس قسم المبيعات لدى شركة بورتاكول: "هناك موجة وعي صاعدة ومتنامية حول موضوع سلامة وإنتاجية القوى العاملة في مواقع البناء والتعمير، وجميع من يعمل في بيئات صناعية عالية الحرارة. ونتيجةً لذلك، ينتشر استخدام حلول التبريد التبخيري بوتيرة متسارعة ضمن هذه البيئات في جميع أنحاء المنطقة".

واستناداً لتوقعات الخبراء، ستلجأ دول المنطقة إلى استثمار ما قيمته 100 مليار دولار بشكل إجمالي في أجهزة التبريد الجديدة بحلول العام 2030، وأكثر من 120 مليار دولار في قدرات الطاقة الجديدة. كما بلغت قيمة تداولات سوق أجهزة التدفئة والتهوية والتكييف قبل بضع سنوات في دولة الإمارات حوالي 850 مليون دولار، ومن المتوقع أن يتخطى عتبة الـ 1 مليار دولار خلال العام 2018. أما على صعيد المملكة العربية السعودية، فقد أدت حركة الإصلاحات الاقتصادية الأخيرة الرامية إلى إيجاد اقتصاد أكثر تنوعاً واستدامةً، إلى تحقيق المزيد من الكفاءة وإرساء المسؤولية على كافة المستويات، بشكل منسجم ما بين القطاعين العام والخاص. وهو نفس التوجع الذي تشهده قطر خلال فترة التحضيرات لاستضافة نهائيات بطولة كأس العالم لكرة القدم خلال العام 2020، حيث يسعى قطاع البناء والتعمير حالياً إلى تشييد البنى التحتية الجديدة لخدمة المنشآت الرياضية والسياحية والخدمات الفندقية، وذلك بوتيرة غير مسبوقة. ونتيجةً لذلك، من المتوقع نمو وانتشار استخدام أجهزة التبريد التبخيري على مستوى دول الخليج كبديل عملي عن أجهزة التبريد التقليدية، التي تستهلك الكهرباء والطاقة بمستويات عالية.

بالإضافة إلى ذلك، لا يزال الإجهاد الحراري يشكل تحدياً كبيراً بالنسبة للقوى العاملة، الذين يشاركون بإنجاز الأعمال في الهواء الطلق على امتداد منطقة الشرق الأوسط، وستبقى هذه المشكلة قائمة إذا لم يتم استثمار الابتكارات الجديدة في مجال التبريد. ويؤدي العمل لصالح مختلف القطاعات، مثل قطاع البناء والتعمير، التي تتطلب قضاء الموظفين فيها لساعات عمل طويلة تحت درجات حرارة تتجاوز الـ 40م، إلى الإرهاق والإجهاد الحراري والسكتة الدماغية والتشنجات، إذا لم يتم تحديد ومعالجة هذه المشكلة بشكل صحيح.

وتابع السيد بوب مانغيافورت حديثه قائلاً: "هناك الكثير من الفوائد لمنتجاتنا عند استثمارها في الأماكن التي تعجز أجهزة التكييف التقليدية عن تأدية واجبها فيها، أو يكون استثمارها باهظ التكاليف. إلى جانب ذلك، توفر أجهزة التبريد التبخيري من شركة بورتاكول أجواء مريحة وصحية للقوى العاملة التي تحتاج إلى العمل ضمن بيئة معتدلة الحرارة، وذلك من أجل أداء مهامها بشكل آمن وفعال، وفي نفس الوقت، تعمل على خفض التكاليف، والمسؤولية المحتملة، وفترات التوقف عن العمل في جميع المؤسسات التي تستثمرها".

بالإضافة إلى الاستخدامات الصناعية، توفر شركة بورتاكول مجموعة متنوعة من منتجات أجهزة التبريد التبخيري المثالية للاستخدامات المنزلية، بما فيها تبريد المساحات الخارجية قرب أحواض السباحة، والشرفات، وباحات الحدائق لاستضافة حفلات الشواء وغيرها من الأنشطة التي تنظم في الهواء الطلق. ويشار إلى أن أجهزة التبريد التبخيري من شركة بورتاكول تباع عن طريق شبكة من قنوات التوزيع وتجار البيع بالتجزئة في جميع أنحاء دولة الإمارات العربية المتحدة، وضمن 56 دولة حول العالم. أما أجهزة التبريد التبخيري المتنقلة من شركة بورتاكول فبالإمكان شراؤها أو استئجارها من مراكز إيس للعدد الصناعية Ace Hardware المنتشرة في مدينة دبي. للمزيد من المعلومات حول شركة بورتاكول، يرجى زيارة الموقع الالكتروني: http://www.portacool.ae، أو صفحة الشركة على موقع الفيسبوك: Facebook.com/PortacoolME.


No comments:

Post a Comment

=