Monday, 23 May 2016

Alpha Data double-winner at Citrix Partner Accelerator 2016 summit

Systems integrator wins awards for MENA enterprise networking & mobility

UAE, May 23, 2016 - Alpha Data, the UAE’s leading systems integrator and one of the longest-standing IT companies in the country, has won two awards during the 2016 Citrix Partner Accelerator Awards that recently took place in Dubai. The two awards Alpha Data received was the ‘Highest Product Attainment in 2015 for Networking – MENA,’ while Deepak M.S., Product Manager of Alpha Data’s Enterprise Division, was named ‘Citrix Partner Champion MENA 2015.’
Citrix Partner Accelerator is an annual event for all partners of one of the world’s leading multinational software company providers, Citrix. During the event, Citrix held an awards ceremony that recognized partner excellence in deploying Citrix-developed server, application and desktop virtualization, networking, software-as-a-service, and cloud computing solutions.
Over the past few years, Alpha Data has won numerous Citrix Channel Partner Accelerator Awards. For this year’s award ceremony, Alpha Data was honored for its outstanding integration of Citrix Application Delivery Controller (ADC) technology for its customers as well as generating the highest ADC-related sales in the MENA region. Deepak was individually recognized as a Citrix end-to-end solution architect for the mobility workspace and for engineering strategic account acquisitions from competitive technology as well as maintaining a strong customer retention rate.
Amar Singh, Sales Director at Alpha Data, said: “Citrix has more than 25 years of experience in delivering the highest levels of enterprise security, reliability and productivity, so we rely on several of its solutions to maximize the IT infrastructure of our clients. It has been named a leader in the Gartner Magic Quadrant for ADCs for nine consecutive years so we regularly use its systems to ensure a robust application delivery network for many of our serviced organizations. We thank Citrix for recognizing our exceptional ability to drive its ADC deployments and sales. We also congratulate Deepak M.S. for effectively harnessing Citrix solutions to help enhance enterprise mobility. These latest recognitions will serve as further motivation for us to provide the best integrated solutions backed by cutting-edge Citrix technologies to MENA enterprises.”
Eyad Al Shami, Senior Manager, Channels – Middle East Turkey and Africa, Citrix, added: “Citrix selects partners that can deliver on our company’s promise to advance the digital transformation of enterprises across key markets such as the MENA region. Time and time again, Alpha Data has proven its expertise and efficiency in incorporating our solutions to develop some of the region’s most robust enterprise IT infrastructures. Alpha Data deserves the appreciation and recognition as a proven Citrix partner backed by highly talented individuals such as Deepak.”

Alpha Data, a Gold Citrix Solution Advisor for the Middle East, is a multi-awarded systems integrator offering complete solutions and services ranging from Enterprise Computing and Telecommunications to ELV and Security. It maintains strategic partnerships with Citrix, Veeam Software, Microsoft, Cisco, Extreme Networks, VMware, HP and other IT leaders.

"ألفا داتا" تفوز بجائزتين خلال حفل تسليم جوائز "قمة شركاء سيتركس 2016"
شركة الأنظمة المتكاملة تحصد جائزتي الربط الشبكي المؤسسي والتقنية النقالة في الشرق الأوسط وشمال أفريقيا

الإمارات، 23 مايو  2016 - فازت "ألفا داتا" (Alpha Data)، الشركة الرائدة في مجال الأنظمة المتكاملة في دولة الإمارات وواحدة من أقدم شركات تكنولوجيا المعلومات في الدولة، بجائزتين خلال حفل تسليم جوائز "قمة شركاء سيتركس 2016" (2016 Citrix Partner Accelerator Awards)، الذي أقيم مؤخراً في دبي. وحصلت الشركة على الجائزتين ضمن فئة "أعلى إنتاجية لمنتجات الربط الشبكي خلال العام 2015 في الشرق الأوسط وشمال أفريقيا" (Highest Product Attainment in 2015 for Networking-MENA)، فيما حصد ديباك أم. أس، مدير المنتجات في القسم المؤسسي لدى "ألفا داتا، جائزة "أفضل شريك لسيتركس في الشرق الأوسط وشمال أفريقيا للعام 2015" (Citrix Partner Champion MENA 2015).

وتعتبر "قمة شركاء سيتركس" حدثاً سنوياً يجمع كافة شركاء "ستركس"، التي تعد واحدة من أبرز الشركات الرائدة متعددة الجنسيات في مجال توفير البرمجيات. وأقامت الشركة خلال الحدث حفل توزيع جوائز لتكريم الشركاء المتميزين في مجال نشر الأنظمة الخادمة والتطبيقات والوسائط الافتراضية والحلول الشبكية والبرمجيات كخدمة وحلول الحوسبة السحابية التي تطورها "سيتركس".

وحصلت "ألفا داتا" خلال السنوات القليلة الماضية على عدد من جوائز "قمة شركاء سيتركس". وفي حفل تسليم جوائز هذا العام، تم تكريم الشركة على إنجازها في تحقيق التكامل المتميز مع تقنية التحكم بأداء التطبيقات من سيتركس (Citrix Application Delivery Controller) لعملائها، بالإضافة إلى تحقيقها أعلى معدل مبيعات لهذه التكنولوجيا في منطقة الشرق الأوسط وشمال أفريقيا. كما تم تكريم ديباك بشكل منفصل كمنفذ للحلول المتكاملة من "سيتركس"، وذلك عن مساحة العمل المتنقل وعمليات الاستحواذ على حسابات استراتيجية في مجال الهندسة، بالإضافة إلى تحقيقه معدل عال في الحفاظ على العملاء.

وقال عمار سينغ، مدير قسم المبيعات، في شركة "ألفا داتا": "تمتد خبرة "سيتركس" لأكثر من 25 عاماً في مجال توفير المنتجات ذات المستويات العالية من الأمن والموثوقية والإنتاجية للمؤسسات، ولذلك نحن نعتمد على الكثير من حلول الشركة من أجل تعزيز البنية التحتية لتكنولوجيا المعلومات لدى عملائنا. كما تمت تسمية "سيتركس" كشركة رائدة في تقرير "غارتنر ماجيك كوادرانت للتحكم بأداء التطبيقات" وذلك للسنة التاسعة على التوالي، لذا نحن حريصون على استخدام أنظمتها باستمرار من أجل ضمان نشر تقنيات أداء التطبيقات للعديد من الشركات التي تستفيد من خدماتنا. ونود أن نشكر "سيتركس" على تكريمها لأدائنا العالي في تعزيز نشر حلول التحكم بأداء التطبيقات وزيادة مبيعاتها. كما نهنئ ديباك على استفادته بشكل فعال من حلول "سيتركس" للمساعدة في تطوير الحلول النقالة المؤسسية. وسيحفزنا هذا الاعتراف على تقديم أفضل الحلول المتكاملة المدعومة بأحدث تقنيات "سيتركس" للشركات في الشرق الأوسط وشمال أفريقيا".

من جانبه، قال إياد الشامي، مدير أول في قسم قنوات التوزيع - الشرق الأوسط وتركيا وأفريقيا، في شركة "سيتركس": "نقوم باختيار الشركاء الذين يمكنهم الإيفاء بوعد شركتنا في تطوير عملية التحول الرقمي للشركات في الأسواق الرئيسية مثل الشرق الأوسط وشمال أفريقيا. وأثبتت "ألفا داتا" مراراً وتكراراً خبرتها وكفاءتها العالية في دمج حلولنا لتطوير بعض من أقوى البنى التحتية لتكنولوجيا المعلومات على مستوى المنطقة. وتستحق "ألفا داتا" بلا أدنى شك هذا التقدير والتكريم كشريك أثبت جدارته مدعوماً بأفراد موهوبين مثل ديباك".

وتعد "ألفا داتا"، الحائزة على عدة جوائز وأحد مستشاري حلول سيتركس الذهبيين، شركة للأنظمة المتكاملة تقوم بتوفير مجموعة متكاملة من الحلول والخدمات التي تتراوح من الحوسبة المؤسسية والاتصالات إلى حلول الجهد المنخفض والأمن. وتوفر الشركة أفضل الحلول وأكثرها تطوراً من خلال شراكاتها الاستراتيجية مع أبرز شركات التكنولوجيا مثل "ستركس" (Citrix) و"فيام سوفت وير" (Veeam Software) و"مايكروسوفت (Microsoft)  و"سيسكو" (Cisco) و"إكستريم نتوركس" (Extreme Networks) و"في. أم. وير" (VMware) و"إتش. بي" (HP) والعديد من الشركات الأخرى البارزة في مجال التكنولوجيا.

No comments:

Post a Comment

=