Wednesday, 20 April 2016

Sharjah Tatweer Forum organizes interactive seminar titled ‘Women and Entrepreneurship: What’s holding Women Back?’

 


20 April 2016


Sharjah Tatweer Forum recently organized an interactive seminar titled ‘Women and Entrepreneurship: What’s holding women back?’ in collaboration with SAP which attracted several entities that support SME and entrepreneurship projects in Sharjah like Ruwad Establishment, Sharjah Chamber of Commerce and Industry, Sheraa, and Sharjah Business Women Council. Women entrepreneurs and leaders from the business and investment sectors also attended the session. Held at the Sharjah Golf and Shooting Club, the attendees outlined key strategies in promoting women’s role in entrepreneurship to boost economic growth by focusing on creativity and reinforcing small and medium enterprises (SMEs).

The interactive session is one of the initiatives of Sharjah Tatweer Forum to facilitate Sharjah’s sustainable development by supporting youths and empowering women through leading projects that strengthen social communication and create a future enriched by the Sharjah’s and UAE’s heritage and culture. According to the forum’s work strategy 2016, entrepreneur’s economic empowerment towards an innovative society, modern technology, and smart cities and their role in the community building will help produce a responsible generation capable of carrying forward the socio-economic development of Sharjah and the rest of the UAE.


Jassem Mohammed Al Beloushi, Chairman of Sharjah Tatweer Forum, said that the conference on women’s role in entrepreneurship comes in line with the Forum’s keenness to enhance the participation and contribution of distinctive and competent women to the UAE’s economic and investment boom, in addition, to offering new discussions between all entrepreneurs and sectors interfering in this domain. He also emphasized on the Forum’s commitment to uphold the achievements of UAE women in various vital fields and its continuous support to the UAE’s rulers, who support women by offering the necessary assistance to enhance their role in the economic development process.


“Sharjah Tatweer Forum holds responsibility in offering new opportunities to women in achieving excellence and leadership and creating a positive impact in terms of enhancing the competitiveness of Sharjah within the international economy, complementing the vision and directives of H.H. Sheikh Dr. Sultan bin Mohammed Al Qasimi, Supreme Council Member and Ruler of Sharjah. We are continuing with our investment in the human resources by enhancing women's capabilities and empowering young leaders to attain success within the business world, which will ultimately contribute to the development of the economy, human resources, industry, technology, and environment,” added Reem Bin Karam , Member of Board Directors, Sharjah Tatweer Forum.


Maggie Chan Jones, Chief Marketing Officer, SAP, said: "We are honored to cooperate with Sharjah Tatweer Forum in organizing this interactive session. This is a perfect opportunity to discuss effective strategies to support women entrepreneurs and understand their contribution to the economic progress and development of UAE. I am passionate about supporting women in leadership and am impressed by the women I met at Sharjah who are identifying and executing on many business opportunities that will energize the local economy. "


Sharjah Tatweer Forum was founded in 2005 by an Emiri Decree issued by H.H. Dr. Sheikh Sultan Bin Mohammed Al Qasimi, Supreme Council Member and Ruler of Sharjah. The forum aims to raise awareness on key global and local trends, strengthen the role of the young, and tighten ties between the economic sectors in order to enhance the UAE’s competitiveness. The forum’s work is based on several frameworks, such as innovation, knowledge-based economy, and entrepreneurship. It supports construction projects that serve the emirate’s overall development as well as initiates community outreach programs, volunteer works, and Corporate Social Responsibility (CSR) activities. The forum also seeks to promote fruitful cooperation with major consulting firms, research centers, and international and local universities to enhance the leadership and management skills of the younger generations.
 
تمكين المرأة وتحفيز الابتكار ودعم النهضة الاقتصادية والاستثمارية في مقدمة الأولويات الاستراتيجية

 
"منتدى الشارقة للتطوير" ينظم جلسة تفاعلية بعنوان "النساء وريادة الأعمال: ما الذي يعيق المرأة في هذا المجال؟"

 
20 أبريل 2016

 
نظّم "منتدى الشارقة للتطوير" جلسة تفاعلية تحت عنوان "النساء وريادة الأعمال: ما الذي يعيق المرأة في هذا المجال؟"، وذلك وسط مشاركة واسعة من نخبة الشخصيات من المؤسسات الداعمة للمشاريع الصغيرة والمتوسطة وريادة الأعمال في الشارقة ومنها مؤسسة رواد لدعم مشاريع الشباب ومجلس سيدات الأعمال بالشارقة و"غرفة التجارة والصناعة بالشارقة " و"شراع"، إلى جانب عدد من المؤسسات من دبي و مجموعة من سيدات الأعمال والرائدات ضمن قطاع الأعمال والاستثمار. وتخللت الجلسة، التي أقيمت في "نادي الشارقة للجولف والرماية" بالتعاون مع شركة "إس إيه بي" (SAP)، استعراض السبل المثلى لتعزيز دور المرأة في ريادة الأعمال وتفعيل مشاركتها في دفع عجلة النمو الاقتصادي، وذلك من خلال التركيز على احتضان الإبداع وتشجيع المشاريع الصغيرة والمتوسطة.

 
وتندرج الجلسة التفاعلية في إطار المبادرات النوعية المنضوية تحت مظلة "منتدى الشارقة للتطوير"، والتي تهدف إلى المساهمة في دعم مسيرة التنمية المستدامة في إمارة الشارقة من خلال تأهيل القيادات الشابة وتمكين المرأة ودعم المشاريع الرائدة وتعزيز التواصل المجتمعي لبناء مستقبل أفضل يواكب التطورات المتلاحقة ويحافظ في الوقت ذاته على الموروث الثقافي والحضاري لإمارة الشارقة ودولة الإمارات. ويولي المنتدى اهتماماً كبيراً بالتمكين الاقتصادي لرواد الأعمال، انسجاماً مع خطة عمله للعام 2016 والتي تستند في مضمونها إلى مجموعة من البرامج الهادفة إلى ترسيخ ثقافة الابتكار ونشر التكنولوجيا الحديثة والتحول نحو نموذج المدن الذكية والارتقاء بدور الشباب والمرأة في المجتمع، وصولاً إلى جيل قادر على حمل لواء النمو والنهضة في الشارقة ودولة الإمارات.

 
وأوضح جاسم محمد البلوشي، رئيس مجلس إدارة "منتدى الشارقة للتطوير"، بأنّ تنظيم الجلسة التفاعلية حول دور المرأة في ريادة الأعمال يأتي انطلاقاً من حرص "منتدى الشارقة للتطوير" على تعزيز مشاركة ومساهمة الكفاءات النسائية المتميزة في النهضة الاقتصادية والاستثمارية التي تشهدها دولة الإمارات إضافة إلى توفير فرصة لقاءات ومناقشات بين كافة الجهات المعنية بريادة الأعمال في الإمارة إلى جانب رواد الأعمال أنفسهم. وأكد جاسم البلوشي على الالتزام المستمر بالحفاظ على الإنجازات والمكتسبات التي حققتها المرأة الإماراتية في مختلف الميادين الحيوية، في ظل الدعم اللامحدود من القيادة الرشيدة التي آمنت بأنّ دور المرأة لا يقل عن دور الرجل، مقدمةً بذلك كافة الممكنات اللازمة لجعلها شريكاً فاعلاً في المسيرة التنموية.

 
وأضافت ريم بن كرم عضو مجلس الإدارة لمنتدى الشارقة للتطوير: "نضع في "منتدى الشارقة للتطوير" على عاتقنا إتاحة الفرصة أمام الكوادر الشابة من الجنسين لتحقيق التميز والريادة وإحداث بصمة إيجابية على صعيد تعزيز تنافسية إمارة الشارقة ضمن المشهد الاقتصادي الدولي، ترجمة لرؤية وتوجيهات صاحب السمو الشيخ الدكتور سلطان بن محمد القاسمي عضو المجلس الأعلى حاكم الشارقة. ونواصل من جانبنا الاستثمار على نطاق واسع في العنصر البشري عبر تأهيل الكفاءات وتمكين القيادات الشابة من الوصول إلى النجاح ضمن عالم الأعمال والابتكار، بما يصب في خدمة رسالتنا المتمحورة حول المساهمة في تطوير إقتصاد تتفاعل فيه الطاقات البشرية والصناعة والتكنولوجيا مع المحافظة على البيئة."

 
وقالت ماغي تشان جونز، الرئيس التنفيذي للتسويق في شركة "إس إيه بي": "يسعدنا للغاية التعاون مع منتدى الشارقة للتطوير والمشاركة في تنظيم هذه الجلسة التفاعلية التي تعتبر فرصة مثالية لمناقشة استراتيجيات دعم رائدات الأعمال وتشجيعهن على المساهمة الفعالة في عملية التقدم والتطور الاقتصادي التي تشهدها دولة الإمارات العربية المتحدة. وأنا شخصياً لدي حماس كبير لدعم المرأة في المراكز القيادية، وقد اعجبت بشدة بتلك النساء اللواتي التقيت بهن في الشارقة، فلديهن العديد من الفرص التجارية التي يقمن بتطويرها وتنفيذها والتي من شأنها تنشيط الاقتصاد المحلي."

 
ويجدر الذكر بأنّ "منتدى الشارقة للتطوير" تأسس في العام 2005 بموجب مرسوم أميري صادر عن صاحب السمو الشيخ الدكتور سلطان بن محمد القاسمي، عضو المجلس الأعلى حاكم الشارقة. ويهدف المنتدى إلى التعريف بأهم الاتجاهات العالمية والمحلية وتعزيز دور الكوادر الشابة المواطنة، فضلاً عن توثيق العلاقات بين القطاعات الاقتصادية من أجل الارتقاء بالصفة التنافسية لإمارات. ويستند إطار عمل المنتدى إلى محاور عدة، أبرزها الابتكار واقتصاد المعرفة وريادة الأعمال ودعم المشاريع البناءة التي تخدم التنمية الشاملة، إلى جانب تحفيز التواصل المجتمعي والعمل التطوعي والمسؤولية المجتمعية للشركات. ويسعى المنتدى أيضاً لتعزيز التعاون المثمر مع كبرى بيوت الخبرة والمراكز البحثية والجامعات العالمية والمحلية في سبيل ضمان تأهيل الأجيال المقبلة في مجال القيادة والإدارة.

 
 
 



No comments:

Post a Comment

=