Tuesday, 12 April 2016

Gulf Sotheby’s International Realty Acquires ERE HOMES

 


More deals to follow as it looks to take advantage of soft market conditions in GCC



Dubai, United Arab Emirates – 12th April 2016 – Gulf Sotheby’s International Realty has acquired UAE real estate brokerage ERE HOMES in a full buy-out that closed on 10 April 2016. The deal will see the luxury real estate firm strengthen its resale and leasing divisions, as well as add property management to its offering. This move will also double Gulf Sotheby’s International Realty’s staff base and grow its salesforce to over 90 global property consultants.


With the GCC real estate market softening, Gulf Sotheby's International Realty has been in acquisition mode since last year; a strategy the company plans to continue in 2016.


Established in 2010, ERE HOMES has developed into one of the UAE’s leading real estate brokerage firms. Gulf Sotheby’s International Realty was attracted to the award-winning firm for its similar people-centric approach to management and operations, its robust data-backed sales processes and strong track record of success.


“This acquisition brings together two like-minded real estate companies that have built their success on the knowledge and capability of their people. It allows us to plug a gap in our respective service offerings to become a leading full-service real estate company in the Gulf region. ERE HOMES, headed by the talented and accomplished Chris Whitehead, will add great value to Gulf Sotheby's International Realty and assure us a major position in the market,” said George Azar, Chairman, Gulf Sotheby’s International Realty.


ERE HOMES’ Managing Partner and real estate industry veteran Chris Whitehead will continue to lead the new brokerage division at Gulf Sotheby’s International Realty as Managing Director in charge of the Sales & Leasing division.


“We are honored that our reputation, services, and processes have been recognized by one of the world’s leading real estate networks and are looking forward to improving our capabilities as part of the Gulf Sotheby’s International Realty team,” said Chris Whitehead.


The Sotheby's International Realty® network currently has more than 18,800 sales associates located in approximately 835 offices in 63 countries and territories worldwide. The network was designed to connect the finest properties to the most prestigious buyers and investors in the world.


“2015 was a record year for Sotheby’s International Realty transactions, and the brand continues to expand into key markets. With Gulf Sotheby’s International Realty having acquired the rights to deliver real estate services in Bahrain, Kuwait, Oman, Saudi Arabia and Qatar, the entire Gulf region is poised for significant growth," added George Azar.

غولف سوثبي إنترناشيونال ريالتي تستحوذ على ERE HOMES
تعتزم الشركة الدخول في مزيد من الصفقات للاستفادة من الأوضاع الهادئة التي تهيمن على الأسواق في دول مجلس التعاون الخليجي
دبي، الإمارات العربية المتحدة - 12 أبريل 2016: استحوذت غولف سوثبي إنترناشيونال ريالتي على شركة الوساطة العقارية بدولة الإمارات العربية المتحدة ERE HOMES، وذلك في صفقة شراء كاملة استُكملت يوم 10 أبريل 2016. ومن خلال هذه الصفقة، ستعمل الشركة العقارية المرموقة على ترسيخ وحداتها لإعادة البيع والتأجير، وأيضاً إضافة إدارة العقارات لطيف خدماتها. وستُضاعف هذه الخطوة أيضاً من قاعدة موظفي غولف سوثبي إنترناشيونال ريالتي، كما ستعزز من فريق مبيعاتها إلى أكثر من 90 مستشاراً عالمياً للعقارات.
وفي ظل الهدوء الذي يهيمن على السوق العقارية في دول مجلس التعاون الخليجي، كانت غولف سوثبي إنترناشيونال تدرس احتمالات الاستحواذ منذ السنة الماضية، وهي استراتيجية تعتزم الشركة الاستمرار بها في 2016.
وتأسست ERE HOMES في العام 2010، وسرعان ما نمت لتصبح واحدة من أبرز شركات الوساطة العقارية في دولة الإمارات العربية المتحدة. وقد انجذبت غولف سوثبي إنترناشيونال ريالتي إلى هذه الشركة الحائزة على جوائز نظراً لنهجها المشابه لها من حيث التركيز على العنصر البشري في جوانب الإدارة والعمليات التشغيلية، فضلاً عن إجراءات المبيعات التي تستند إلى البيانات، وسجلها الحافل والقوي من النجاحات.
ويقول جورج عازار، رئيس مجلس الإدارة لدى غولف سوثبي إنترناشيونال ريالتي: "تدمج صفقة الاستحواذ هذه بين شركتين عقاريتين تتقاسمان الفكر نفسه، حيث بنت كل منهما نجاحاتها استناداً إلى معرفة موظفيها وقدراتهم. كما أنها تتيح لنا تجاوز أي فجوات في الخدمات التي نقدمها لكي نصبح شركة عقارية متكاملة ورائدة في منطقة الخليج العربي. ولا شك في أن ERE HOMES التي يترأسها كريس وايتهيد بموهبته وحنكته، سوف تضيف قيمة جوهرية كبيرة لشركة سوثبي إنترناشيونال ريالتي، بما يضمن لنا مكانة رئيسية في السوق".
وسيستمر الشريك الإداري لشركة ERE HOMES والخبير المخضرم في قطاع العقارات، كريس وايتهيد في إدارة وحدة الوساطة الجديدة في غولف سوثبي إنترناشيونال كمدير عام مسؤول عن وحدة المبيعات والتأجير.
ويقول كريس وايتهيد: "نفتخر بأن سمعتنا وخدماتنا وإجراءاتنا قد نالت إعجاب واحدة من أهم شبكات العقارات في العالم، ونتطلع قدماً لتحسين قدراتنا كجزء من فريق غولف سوثبي إنترناشيونال ريالتي".
ولدى شبكة "سوثبي إنترناشيونال ريالتي" حالياً أكثر من 18,800 شريك للمبيعات في حوالي 835 مكتباً في 63 دولة ومنطقة حول العالم. وتهدف الشبكة إلى ربط أرقى العقارات بصفوة المشترين والمستثمرين في العالم.
ويضيف جورج عازار: "كانت 2015 سنة قياسية بالنسبة إلى صفقات سوثبي إنترناشيونال ريالتي، وتواصل العلامة التجارية توسّعها نحو أسواق جديدة. ومع حصول غولف سوثبي إنترناشيونال ريالتي على حقوق تقديم الخدمات العقارية في البحرين، والكويت، وعُمان، والمملكة العربية السعودية، وقطر، تتأهب منطقة الخليج بأكملها لتحقيق نمو كبير".


No comments:

Post a Comment

=