Sunday, 10 April 2016

Cyprus Visa Application Centre launched in Abu Dhabi

UAE residents can now apply for visas to Cyprus in two cities of Abu Dhabi & Dubai


ABU DHABI: Residents in the United Arab Emirates can now apply for visas to Cyprus at a new visa application centre launched in Abu Dhabi. The centre was inaugurated by HE Mr Vasilis Polemitis, Ambassador of the Republic of Cyprus to the United Arab Emirates, on 06 April 2016.


Abu Dhabi is the second city in the United Arab Emirates, after Dubai, from where applicants can apply for a visa to Cyprus.


Both centres serve the growing needs of outbound travellers from the UAE. With Cyprus emerging as a popular travel destination, applicants will find the modern and professionally-staffed centres that have been set up in prime locations, as an added convenience when applying for their Cyprus visas.


The new centre in Abu Dhabi is located at the Joint Visa Application Centre, Level 25, Shining Tower, King Khalid Bin Abdel Aziz, 26th Street, Abu Dhabi. Services at this location commenced from 06 April 2016.


VFS Global offers visa services for 24 client governments in the UAE, since commencing operations in the country in 2004. VFS Global currently serves the Government of the Republic of Cyprus in 4 countries from 17 visa application centres globally.


Speaking about the launch, HE Mr Vasilis Polemitis, Ambassador of the Republic of Cyprus to the United Arab Emirates, said, “This new Visa Application Centre in Abu Dhabi will offer another service option to travellers in the United Arab Emirates, in addition to our Visa Application Centre in Dubai.  Our aim is to offer a substantially better service-level for Cyprus visa applicants throughout the UAE, by offering increased accessibility and shorter handling times. We are hopeful that extending this service to Abu Dhabi, a crucial economic and travel hub, will further increase our exchange with this very important country”.
Added Mr Srinarayan Sankaran, COO – Middle East, VFS Global, “We are honoured to partner with the Government of the Republic of Cyprus to set up these centres that are aimed at providing added convenience and accessibility to UAE residents applying for a visa to Cyprus. We are confident these centres will help us achieve our common goal of making the visa procedure convenient and smooth, and will significantly contribute to the advancement of travel between Cyprus and the United Arab Emirates.”
The key features of the centre include:
  • Convenient and centrally-accessed location
  • Professional staff with local language capability to handle queries and applications
  • Well-appointed centre for enhanced comfort of applicants
  • Automated queue governance for smooth flow of applicants
  • Dedicated website for easy access to information including visa categories, requirements, check-list and applicable fees
  • 100% secure handling of passports, documents and personal information
  • Door-step delivery of passports
  • Premium Lounge for personalised and comfortable service



Cyprus Visa Application Centre
Abu Dhabi Address: Joint Visa Application Centre, Level 25, Shining Tower, King Khalid Bin Abdel Aziz, 26th Street, Adjacent to Khalidyah Mall, Abu Dhabi, UAE.
Dubai Address: Wafi Mall, Level 2, Falcon Phase 2, Umm Hurair 2, P.O. Box 114100 Dubai.



Helpline: +971-04-2055660 Email: info.cypdxb@vfshelpline.com


Business hours: 09:00hrs to 17:00hrs (Sunday to Thursday)


Submission Timings: 09:00hrs – 15:00hrs | Sunday - Thursday (except holidays as declared by the Embassy)
Passport Collection: 09:00hrs – 17:00hrs | Sunday - Thursday (except holidays as declared by the Embassy)




*VFS Global will be responsible only for accepting applications for the Embassy of the Republic of Cyprus. All applications submitted will continue to be assessed and processed by the Embassy of the Republic of Cyprus. Timelines for turnaround of visas are as per the discretion of the authorities.



افتتاح مركز تقديم طلبات تأشيرة قبرص في أبو ظبي
المقيمون في الإمارات العربية المتحدة يمكنهم تقديم طلبات تأشيرة قبرص في مدينتي أبو ظبي ودبي


أبو ظبي: يستطيع المقيمون في الإمارات العربية المتحدة الآن أن يتقدموا بطلبات تأشيرة الدخول إلى قبرص في المركز الجديد لطلبات تأشيرات الدخول الذي افتتح في أبو ظبي. افتتح سعادة السفير فاسيليس بوليميتيس، سفير جمهورية قبرص لدى دولة الإمارات العربية المتحدة، المركز يوم 6 أبريل 2016.


أبو ظبي هي ثاني مدينة في الإمارات العربية المتحدة، بعد دبي، يمكن منها لطالبي السفر إلى قبرص التقدم بطلبات تأشيرة دخول إليها.


يخدم المركزان الاحتياجات المتزايدة من المسافرين من الإمارات العربية المتحدة. ومع بروز قبرص كوجهة ناجحة للسفر، سوف يجد طالبو التأشيرة مراكز عصرية بها موظفون محترفون تم افتتاحها في مواقع متميزة، لتكون مناسبة بشكل أكبر عند تقديم طلباتهم لتأشيرة دخول قبرص.


يقع المركز الجديد في أبو ظبي في مركز طلبات تأشيرات الدخول المشترك، الطابق 25، برج شاينينج، في الملك خالد بن عبد العزيز، الشارع 26، أبو ظبي. الخدمات في هذا المركز تبدأ يوم 6 أبريل 2016.


تقدم في أف أس جلوبال خدمات تأشيرة الدخول إلى 24 حكومة من عملائها في الإمارات العربية المتحدة، منذ بدأت عملياتها في الإمارات عام 2004. وتخدم في أف أس جلوبال في الوقت الحالي حكومة جمهورية قبرص في 4 دول من خلال 17 مركزا لطلبات تأشيرة الدخول على مستوى العالم.


متحدثا في الافتتاح، قال سعادة السفير فاسيليس بوليميتيس، سفير جمهورية قبرص لدى الإمارات العربية المتحدة، إن: "هذا المركز الجديد لطلبات تأشيرة الدخول في أبو ظبي سوف يقدم اختياراً إضافياً للخدمة إلى المسافرين في الإمارات العربية المتحدة، فضلاً عن مركزنا لطلبات تأشيرة الدخول الموجود في دبي. هدفنا أن نقدم مستوى خدمة أفضل بكثير لطالبي تأشيرة قبرص في كافة أنحاء الإمارات العربية المتحدة، من خلال منحهم قدرا أكبر من اليسر والسهولة في الوصول إلى خدماتنا ووقتا أقل في التعامل مع الطلبات. نأمل أن تقديم هذه الخدمة في أبو ظبي، المركز المهم للإقتصاد والسفر، سوف يزيد من حجم التبادل مع هذه الدولة شديدة الأهمية".


    وأضاف سرينارايان سانكاران، مدير العمليات الشرق الأوسط، في أف أس جلوبال،: "يشرفنا أن نكون شركاء لحكومة جمهورية قبرص من أجل إقامة هذه المراكز بهدف توفير المزيد من الملائمة وسهولة الوصول إلى المقيمين في الإمارات العربية المتحدة المتقدمين بطلبات تأشيرة دخول قبرص. نحن على ثقة من أن هذه المراكز سوف تساعدنا على تحقيق هدفنا المشترك بجعل إجراءات طلبات تأشيرة الدخول ملائمة وسهلة وسوف تساهم إلى حد كبير في زيادة حركة السفر بين قبرص والإمارات العربية المتحدة".


أهم مزايا المركز تشمل:


  • موقع ملائم وفي مكان يسهل الوصول إليه
  • عاملون محترفون يمكنهم التحدث باللغة المحلية لتولي مسئولية الاستفسارات وطلب التأشيرات
  • مركز مجهز بشكل جيد من أجل راحة طالبي التأشيرة
  • التحكم الآلي في طوابير المتقدمين لسهولة حركتهم
  • موقع مخصص لسهولة الوصول للمعلومات بما في ذلك فئات التأشيرة، الأوراق المطلوبة، قائمة الاختيار والرسوم المطبقة
  • معالجة آمنة 100% لجوازات السفر، الوثائق والمعلومات الشخصية
  • توصيل جوازات السفر حتى المنزل
  • قاعة فاخرة لخدمة شخصية ومريحة


مركز طلب تأشيرة دخول قبرص
العنوان في أبو ظبي: مركز طلبات التأشيرات المشترك، الطابق 25، برج شاينينج، الملك خالد بن عبد  العزيز، شارع 26، بجوار مول الخالدية، أبو ظبي، الإمارات العربية المتحدة.
العنوان في دبي: مول وافي، الطابق 2، فالكون المرحلة الثانية، أم هرير 2، ص.ب. 114100، دبي



خط المساعدة: 2055660-04-971+  البريد الإليكتروني: info.cypdxb@vfshelpline.com
الموقع على الإنترنت: www.vfsglobal.com/cyprus/uae


ساعات العمل: 09:00 –17:00| الأحد إلى الخميس (ما عدا العطلات الرسمية التي تعلنها السفارة)


مواعيد تقديم الطلب: 09:00 –15:00| الأحد إلى الخميس (ما عدا العطلات الرسمية التي تعلنها السفارة)
مواعيد جمع جوازات السفر: 09:00 – 17:00| الأحد إلى الخميس (ما عدا العطلات الرسمية التي تعلنها السفارة)



No comments:

Post a Comment

=