Tuesday, 22 March 2016

GROHE and Philips Sound bring the joy of music to your shower experience

 


Immerse yourself with the Aquatunes waterproof Bluetooth speaker


GROHE and Philips Sound now unveiled the Aquatunes waterproof Bluetooth speaker, bringing a high-quality, immersive musical experience to your shower or bathroom. Just pair the speaker with your smartphone or tablet and enjoy your favourite music, radio station or any other source of audio. Aquatunes has been designed from the ground up to be a great-sounding, good-looking addition to your bathroom.


Whether it’s singing along to your favourite song in the shower, starting your day by catching up with the news on the radio, or relaxing in the bath, Aquatunes enhances your experience. The speaker is the result of collaboration between two brands with a strong track record of innovation: GROHE, the bathroom and shower experts, and Philips, a leading brand in audio systems.


Aquatunes is as simple as it is ingenious. With its form designed by the GROHE Design Studio, the loudspeaker does not take up any shelf space – just attach its holder directly to the shower rail, lock it in place and turn it on to enjoy the music. The organic, round shape of the speaker is reminiscent of the brand’s most popular hand showers.


It’s easy to connect the speaker by pairing it with any smartphone, tablet or Bluetooth-enabled device. And with a range of up to 10 metres, it’s simple to keep the playing device safe and dry. CE-certified and 100 percent waterproof, the loudspeaker easily withstands not only the jets of water but can also handle falls from a height of up to 1.5 metres.


Thanks to its anti-slip holder, the wireless loudspeaker can be used on all shower rails with a diameter between 20 and 25 millimetres. This means it will sit securely on 70 percent of all shower rails and is also suitable for other places. To recharge Aquatunes, just remove it from the shower rail and place it in its handy charging station. The multifunctional dock also serves as a holder for the loudspeaker, which means that the battery can be recharged while still listening to music.  


Easy fingertip control


Keeping things simple under the shower, Aquatunes has clearly marked buttons – on/off, volume up/down, previous/next track and for Bluetooth pairing. Two LEDs show the status of the Bluetooth connection, whether the loudspeaker is on as well as the battery status – all the information you need at first glance.


GROHE premium design meets Philips Sound engineering. Two global brands have teamed up to make a big splash: Aquatunes.


غروهي وصوت فيليبس تضفيان فرح الموسيقى على تجربة الاستحمام
دللّ نفسك مع مكبرات الصوت المضادة للماء المزوّدة بتقنية بلوتوث Aquatunes

كشفت شركتا "غروهي" و"صوت فيليبس" عن مكبّرات الصوت المضادّة للماء المزوّدة بتقنية بلوتوث  طراز Aquatunes، مضيفة لمسة موسيقية غامرة على حمّامك تغني تجربة الاستحمام ككل. ويكفي شبك السماعة بهاتفك الذكي أو جهاز الكمبيوتر لتستمتع بموسيقاك المفضلة، أو تنصت إلى قناة الراديو المختارة أو تذهب في رحلة تطرب لها الأذن على متن أي مصدر صوتي بجودة عالية . فقد تم تصميم Aquatunes من الألف إلى الياء ليكون جذاباً بمظهره وأدائه الصوتي فيضفي قيمة عالية لحمامك.

فسواء كنت تدندن في الحمام على أنغم أغنيتك المفضلة، أو تبدأ يومك بالاستماع إلى نشرة أخبار الراديو، أو تسترخي في حوض الاستحمام، لا شك أن Aquatunes سيعزّز تجربتك. فمكبّر الصوت هو ثمرة التعاون بين أبرز علامتين تجاريتين رائدتين في الإبتكار هما "غروهي" التي تجمع  أمهر خبراء الحمامات والاستحمام و"صوت فيليبس" الرائدة في الأنظمة الصوتية.

تجدر الإشارة إلى أن مكبّرات الصوت طراز Aquatunes بسيطة بقدر ما هي مبتكرة. وبفضل شكلها المصمم داخل استوديوهات "غروهي"، لا تتطلب إشغال مساحات على الرفوف، بل يكفي إرفاقها بسكة رشاش الاستحمام وتثبيتها في مكانها للاستمتاع بالموسيقى. كما يذكرنا شكلها الدائري برشاشات الاستحمام اليدوية الأكثر شعبية. ومن ناحية أخرى، يسهل توصيل مكبر صوت من خلال شبكه مع أي هاتف ذكي، أو جهاز لوحي أو جهاز مزوّد بتقنية بلوتوث. كما تسهل المحافظة على المكبّر في مأمن من أي خطر ناجم عن الماء ضمن منطقة يصل قطرها إلى عشرة أمتار، فهو مضاد للماء 100% ويحمل شهادة CE ، ما يخوّله مقاومة تدفّق الماء وانهمارها من علو يصل إلى مترٍ ونصف المتر.

وبفضل حمّالاته المضادة للانرلاق، يمكن استخدام مكبّر الصوت اللاسلكي على مختلف سكك رشاشات الاستحمام بقطر يتراوح بين 20 و 25 ملليمتراً، مما يعني أنه  يجوز تثبيتها بأمان بنسبة 70% على جميع سكك رشاشات الاستحمام  كما ستتناسب مع سائر الأماكن. لإعادة شحن مكبّر الصوت طراز Aquatunes، يكفي نزعه عن سكة رشاش الاستحمام وشبكه على الشاحن. كما يمكن الاستفادة من  القفص متعدد الوظائف كحامل لمكبّر الصوت مما يعني أنه يمكن إعادة شحن البطارية والاستماع إلى الموسيقى في آن واحد.


تحكّم سهل بلمسة واحدة
ولتبسيط الأمور أثناء الاستحمام، تبرز مكبّرات الصوت طراز Aquatunes بوضوح أزرار التحكّم بدءً من زر الإغلاق/التشغيل، وزرّ رفع/خفض الصوت، وزرّ الأغنية السابقة/ اللاحقة وزر تشغيل تقنية البلوتوث. كما تظهر شاشتان وضعية الاتصال بشبكة بلوتوث، ووضعية مكبّر الصوت وحالة البطارية – أي كل ما تحتاج إليه من معلومات بنظرة خاطفة.
تصميم "غروهي" الفاخر يلتقي مع عبقرية هندسة "صوت فيليبس". عملاقان يتعانقان في عالم العلامات التجارية العالمية لإطلاق ابتكار صارخ هو Aquatunes .

No comments:

Post a Comment

=