Tuesday, 22 March 2016

GETEX Dubai 2016 to provide learners of all ages with global access to education experts and university delegates

 
Student-focused expo to feature over 2,500 programs from top universities & academic institutions
March 20, 2016 - The upcoming edition of the prestigious Gulf Education and Training Exhibition (GETEX) in Dubai will provide students of all ages with easy global access to representatives from the leading universities and academic institutions from over 40 countries around the world. Education experts will be available during the region’s leading student-oriented event to guide learners towards making an informed decision in their pursuit of higher studies.    
To be held under the patronage of the Ministry of Education, GETEX 2016 will showcase more than 2,500 international academic, training and vocational programs from April 13 to 15, 2016 at the Dubai International Convention and Exhibition Center. It will serve as an interactive platform for both incoming university students and professionals seeking to reinforce their careers by enrolling in relevant post-graduate and training programs.  
Anselm Godinho, Managing Director of International Conferences & Exhibitions, the organizer of GETEX, said: “Since its inception in 1988, the annual expo has served as an important networking and learning platform for regional and international learners, teachers, trainers and professionals. We have been attracting key industry leaders and stakeholders over the past years, offering students with extensive course choices on one hand, and educational providers with opportunities to meet their enrollment targets and engage with their next batch of learners, on the other. We are confident that GETEX will continue to be the Middle East’s top student recruitment platform ensuring a high rate of conversion from enquiry to student enrollment, thus making the event a very viable investment for exhibiting universities.”    
The face-to-face interaction at GETEX enables students and parents to get answers to their questions leading to on-the-spot decisions and submission of student applications. The pioneering event also lays the groundwork for successful student conversions and increased marketing visibility.  Similarly, it addresses the needs of learners who are eager for information on further academic and industry-ready education or training opportunities.
طلبة الدولة والمنطقة محل إهتمام "جيتكس دبي 2016" للوصول إلى أبرز الخبراء والمتخصصين العالميين

الحدث سيستعرض أكثر من 2500 برنامج دراسي لكبرى الجامعات والمؤسّسات الأكاديمية حول العالم


20 مارس 2016 - تستعد دبي لإستضافة فعاليات دورة العام من معرض الخليج للتعليم والتدريب "جيتكس" الذي سيتيح للطلبة من جميع الفئات العمرية الفرصة للوصول المباشر إلى كبرى الجامعات والمؤسّسات الأكاديمية من مختلف أنحاء العالم، بمشاركة نخبة من أبرز الخبراء الأكاديميين والممثلين الجامعيين من أكثر من 45 دولة للمساهمة في توجيه الطلبة ومساعدتهم على إتّخاذ القرارات المناسبة فيما يتعلّق بمواصلة دراساتهم العليا.

ومن المقرّر أن يستعرض "جيتكس 2016"، الذي سيقام في الفترة من 13 إلى 15 أبريل/نيسان المقبل في مركز دبي الدولي للمؤتمرات والمعارض تحت رعاية وزارة التربية التعليم، أكثر من 2500 برنامج أكاديمي وتدريبي ومهني، بالإضافة إلى سلسلة من البرامج التدريبية المخصّصة للطلبة الجامعيين والموظفين الراغبين بتعزيز مهاراتهم الوظيفية وكفاءاتهم المهنية.

وتعليقاً على الأمر، قال أنسيلم غودينهو، مدير عام شركة "إنترناشيونال كونفرنسز آند إكزيبيشنز"، الجهة المنظّمة للحدث: "يكتسب معرض الخليج للتعليم والتدريب السنوي، منذ انطلاقه لأوّل مرّة في العام 1988، أهمية كبيرة كونه يوفّر منصةً تفاعليةً وتثقيفيةً ممتازة لكافة أفراد المجتمع الأكاديمي من طلبة وأساتذة ومدربين ومتخصّصين. ولقد حرصنا على مدار هذه السنوات الطويلة على إستقطاب روّاد القطاع والمساهمين من مختلف أنحاء العالم لضمان حصول الطلبة على خيارات دراسية متنوّعة وفي الوقت نفسه مساعدة مزوّدي الخدمات التعليمية على الوصول إلى معدّلات التسجيل المرجوة والتواصل المباشر مع الدارسين المحتملين. ونحن على ثقة تامة بأن هذا المعرض السنوي سيبقى الحدث التعليمي والتدريبي الأبرز في منطقة الشرق الأوسط والوجهة المثلى للجامعات للإستثمار والمشاركة، وذلك بالنظر إلى سجله الحافل في تحقيق نتائج ملموسة من حيث تسهيل آليات التسجيل والقبول".

ويوفّر "جيتكس" منصة تسويقية فعّالة لمزوّدي الخدمات التعليمية للوصول إلى أهدافهم المرجوة من حيث زيادة معدّلات التسجيل والقبول، إذ يتيح للطلبة وأولياء الأمور الفرصة للإستفسار وإتخاذ القرارات المناسبة وتقديم طلبات الإلتحاق خلال المعرض، الأمر الذي يسهم في تسهيل عمليات إنتقال الطلبة من جامعة إلى أخرى. وفي المقابل، يشكّل "جيتكس" أيضاً منصة ممتازة للدارسين الراغبين بالحصول على مزيد من المعلومات والتفاصيل عن الفرص التعليمية والتدريبية والأكاديمية المتاحة.
 
 


No comments:

Post a Comment

=