Sunday, 6 March 2016

Dubai Seminar To Home In On Rising Teenage Angst and Stress Management Short Falls

 
Ebdaah Moves To Spread Awareness of Risks and Remedies


Dubai UAE, March 6 2016: Though recent international and local research points to a rise in the number of teenagers suffering from stress, many of them are not aware of the impact it can have on their long-term mental wellbeing, according to Dubai-based multi-disciplinary consultancy Ebdaah.


A recent American Psychological Association (APA) survey says teenagers are now reporting higher stress levels than adults and year-round, teens are experiencing extreme stress at least once-a-month with most not knowing where to turn for help. Meanwhile, a 2013 Dubai Health Authority study diagnosed 17.5% of 1,289 teenagers between 14- 18 years in 16 private schools and four public schools as suffering from depression.


“The APA survey reveals that more and more teens appear to be adopting unhealthy stress management habits, including over eating,” said Jim Boylan, Ebdaah consultant and the child & adolescent psychiatrist who manages the training of registrars and students in the UK’s Northern Health Region For Training & Psychiatry.


“The real problem is that these unhealthy stress management techniques often lead to long-term health issues, including depression, anxiety, exhaustion and more frequent illnesses due to a weakened immune system.”


Yet Boylan says fully informed and aware parents, teachers and health workers could identify those teens really at risk and take steps to alleviate the stress.


“There is a common misconception that poor behaviour or lifestyles among teens is simply young people’s angst or a growing up phase – and while this can be true in many cases, this attitude can put those already on the path to mental illness further at risk.”


“There are stress management skills, including balanced nutrition and healthy lifestyle habits, which can help teens make the transition to adulthood safely and ready for the years ahead.”


On April 16, Boylan, Dr Madeleine Portwood, Ebdaah advisor and the British Psychological Society’s spokesperson on child development and neurodevelopmental disorders and Dr. Thoraiya Kanafani a clinical psychologist at Dubai’s Human Relations Institute and Clinics and adjunct professor of psychology at the Middlesex University in Dubai, will conduct a ground-breaking seminar – Ensuring Teenagers Live Life To The Full – in Dubai.


Through four probing modules, the full-day seminar, at Dubai’s Media Rotana Hotel, attendees will learn how to identify who’s most at risk and why, and better understand the knock-on social impact to teenage sufferers.


“We will be discussing how to spot the warning signs and where teenagers, parents and teachers can turn to for help,” said Dr. Madeleine. “We will also share knowledge on how adults can ease teenagers’ strain and all attendees will leave with training tools designed specifically to address this teen dilemma.”






ندوة للتركيز على ارتفاع معدلات القلق بين المراهقين
وضعف الوعي بسبل إدارة التوتر
"إبداع" تنشط في دبي لرفع الوعي بالمخاطر وسبل العلاج


دبي، الإمارات العربية المتحدة، 6 مارس 2016: على الرغم من أن الأبحاث الدولية والمحلية الأخيرة تشير إلى زيادة عدد المراهقين الذين يعانون من التوتر، فإن كثير منهم ليسوا على دراية بالأثر الذي يمكن أن يسببه ذلك على الصحة النفسية على المدى البعيد، وذلك وفقًا لما أشارت إليه شركة "إبداع"، المعنية بتقديم الاستشارات والتدريب المتخصص في مجال بناء القدرات في دبي.


وتشير الدراسة التي أجرتها جمعية علم النفس الأمريكية مؤخرًا إلى أن مستويات التوتر بين صفوف المراهقين أعلى منها عند الكبار على مدار العام، وأن المراهقين يعانون من التوتر الشديد على الأقل مرة واحدة خلال الشهر، مع العلم بأن معظمهم لا يعرف أين يمكنه أن يتوجه للحصول على المساعدة اللازمة. وفي الوقت نفسه، أشارت دراسة أجرتها هيئة الصحة في دبي عام 2013 إلى أن 17% من شريحة شملت 1289 مراهقًا في المرحلة العمرية بين 14 و18 عامًا، اشتركوا في الدراسة من 16 مدرسة خاصة وأربع مدارس عامة، يعانون من الاكتئاب.


لقد أظهرت الدراسة التي أجرتها جمعية علم النفس الأمريكية أن هناك زيادة مطردة في أعداد المراهقين الذين يلجؤون إلى عادات غير صحيّة للسيطرة على التوتر الذي يعانون منه، بما في ذلك الإفراط في تناول الطعام، وذلك وفقًا لمستشار "إبداع"، الدكتور جيم بويلان، استشاري الطب النفسي للأطفال والمراهقين، مدير تدريب المسجلين والطلاب في قسم الصحة في المنطقة الشمالية للتدريب والطب النفسي بالمملكة المتحدة.


ويقول الدكتور بويلان، "تكمن المشكلة الحقيقية في الأساليب غير الصحية التي يتبعها البعض للتعامل مع التوتر، التي غالبًا ما تؤدي إلى ظهور بعض المشكلات الصحية على المدى الطويل، بما في ذلك الاكتئاب والقلق والإرهاق وبعض الأمراض الشائعة، وذلك نتيجة لضعف جهاز المناعة".


وأضاف بويلان أن ثقافة ودراية الآباء والأمهات والمعلمين والعاملين في مجال الصحة تجعلهم قادرين على اكتشاف المراهقين العرضة للخطر، واتخاذ الخطوات اللازمة لتخفيف من حدة التوتر.


وأشار إلى أن "هناك مفهوم خاطئ مفاده أن سوء السلوك أو اختلال أنماط الحياة بين المراهقين والشباب ما هو إلى توتر طبيعي يحدث في مرحلة النضج. وفي حين أن ذلك يمكن أن يكون صحيحًا في كثير من الأحيان، إلا أنه قد يجعل من أصبحوا بالفعل على الطريق المؤدي إلى المرض العقلي عرضه للخطر. هناك مهارات لإدارة التوتر، تتضمن تناول غذاء متوازن واتباع نمط حياة صحي، ما يساعد المراهقين على الانتقال إلى مرحلة النضج بأمان، ويمكنَّهم من الاستعداد لمواجهة السنوات المقبلة من عمرهم."


ويلقي كل من الدكتور بويلان مستشار "إبداع"، والدكتورة مادلين بورتوود، مستشارة "إبداع" والمتحدثة باسم جمعية علم النفس البريطانية لتنمية الطفل ومعالجة اضطرابات النمو العصبي ومخاطر سن المراهقة، والدكتور ثرية كنفاني، أخصائية علم النفس السريري في معهد وعيادات العلاقات الإنسانية في دبي، والأستاذ المساعد في قسم علم النفس بجامعة ميدلسكس في دبي، كلمة في المؤتمر الرائد المقام في دبي يوم 16 أبريل، ويتناول موضوع التأكيد على أن الشباب المراهق يعيش حياة مكتملة وهانئة.


ومن خلال الندوة التي ستعقد في دبي لمدة واحد وتنقسم إلى 4 وحدات، سيتعلم الحضور كيفية تحديد الأشخاص الأكثر عرضة للخطر والسبب الذي أدى إلى ذلك، كما ستتطرق الندوة إلى كيفية الوصول لفهم أفضل للأثر الاجتماعي على الأشخاص في سن المراهقة.


وتقول الدكتورة مادلين، "سوف نناقش كيفية اكتشاف علامات التحذير وأين يمكن للمراهقين والآباء والمعلمين أن يتوجهوا طلبًا للمساعدة، كما سنتبادل خبراتنا حول كيفية تخفيف الضغط عن المراهقين. وسيحصل جميع الحضور على أدوات تدريب مصممة خصيصًا لمعالجة هذه المشكلة التي تظهر في سن المراهقة".


لمزيد من المعلومات، يرجى زيارة الموقع التالي: http://ebdaah.com/mental_health_well_being



No comments:

Post a Comment

=