Wednesday, 9 March 2016

Coral Beach Resort – Sharjah Heads to Berlin for ITB 2016

 


Aiming to grow its share of the European markets, the Coral Beach Resort Sharjah will be present at ITB Berlin from 9 to 13 March, 2016 to promote its superb facilities and tailor-made packages.


According to Haytham Aziz, Hotel Manager, Coral Beach Resort Sharjah “12 per cent of guests at the hotel originate from Germany. There is an enormous potential to increase this while also tapping into other European countries”.


“The Coral Beach Resort Sharjah enjoyed extremely healthy occupancy rates last year, averaging 82 per cent, and has begun 2016 with very positive guest arrivals. However, we know that long-term sustainability of profit is dependent on generating a mix of business. We are looking to broaden our customer base in Europe through participation at ITB – which remains the biggest and most influential of any travel trade events,” he said.


The 156-room hotel features extensive recreation facilities and the management will be promoting it this summer as an ideal family resort. “With festivals in both Sharjah and Dubai during the summer months, it is an ideal time to visit the emirates with plenty to amuse children and adults,” added Haytham.  “Our prices are extremely competitive, and we are hopeful that our new packages will appeal to travellers in Europe who want to try out a new destination.”


ITB Berlin is the global travel industry’s leading trade show and is celebrating this year 50 years of success. In 2015 a total of 10,096 companies and organisations from 186 countries exhibited their products and services to 175,000 visitors, who included 115,000 trade visitors.




منتجع كورال بيتش – الشارقة
يتوجه إلى بورصة السياحة العالمية في برلين 2016


    من أجل زيادة حصته في الأسواق الأوروبية، سوف يشارك منتجع كورال بيتش الشارقة في بورصة السياحة العالمية خلال الفترة من 9 إلى 13 مارس 2016 للترويج لمرافقه الرائعة وعروضه المعدة بشكل يناسب العملاء.


    يوضح هيثم عزيز، مدير الفندق، منتجع كورال بيتش الشارقة، أن: "12% من الضيوف في الفندق قادمون من ألمانيا. هناك إمكانية هائلة لزيادة هذه النسبة بينما نطرق في الوقت نفسه أبواب دول أوروبية أخرى".


    وقال إن: "منتجع كورال بيتش الشارقة تتمتع بمعدلات إشغال متميزة للغاية في العام الماضي، تتراوح حول 82%، وبدأ عام 2016 بوصول الضيوف بشكل ايجابي للغاية. ومع ذلك، نعرف أن استدامة الأرباح على المدى الطويل تعتمد على توليد مزيج من الأعمال. نحن نسعى لتوسيع قاعدة عملائنا في أوروبا من خلال المشاركة في بورصة السياحة العالمية في برلين – التي تظل أكبر أحداث السفر التجاري وأكثرها تأثيرا".


    يضم الفندق 156 غرفة وبه مرافق ترفيه ممتدة وسوف تقوم الإدارة بالترويج لها هذا الصيف باعتبارها منتجعا مثاليا للعائلات. وأضاف هيثم: "ومع المهرجانات في كل من الشارقة ودبي طوال شهور الصيف، إنه وقت مثالي لزيارة الإمارات مع الكثير مما يسعد الأطفال والكبار. أسعارنا تنافسية إلى أقصى حد، ونحن يحدونا الأمل أن عروضنا الجديدة سوف تجتذب المسافرين في أوروبا الذين يرغبون في تجربة وجهة جديدة".


بورصة السياحة العالمية في برلين هي أكبر معرض تجاري لصناعة السفر الدولية وتحتفل هذا العام بخمسين عاما من النجاح. في عام 2015، شاركت 10096 مؤسسة من 186 دولة في المعرض لتقدم منتجاتها وخدماتها إلى 175000 زائر بينهم 115000 زائر تجاري.




No comments:

Post a Comment

=