Monday, 7 March 2016

BR Communications to Offer Affordable PR Packages to Micro Firms and Start-ups

 


70% of buying experiences are based on customer brand perception


Dubai,7thMarch, 2016 – BR Communications, a relatively young start-up company itself in PR Consultancy, understands the challenges new micro firms and start-ups face in the highly competitive business environment in Dubai. Yet, creating awareness and a brand identity while difficult is absolutely necessary to jump start the new business as 70% of buying experiences are based on customer brand perception.

The process of building brand awareness and grabbing potential customer’s attention is both a difficult and tricky process requiring a professional’s help and guidance. Generally, when a company thinks about marketing and advertising, the main concern is the cost of these services, which are usually can be expensive. “As a start-up ourselves, we know that financial pressures are a deciding factor, but we also know that marketing and building awareness for the business is the best route for growth. So, we have developed packages specially tailored for micro firms and start-ups on a project or yearly retainer basis that is affordable,’’ said Mr. Bahaa Fatairy, MD of BR Communications.

Dubai SME, an agency of Dubai’s Department of Economic Development, in 2014 report stated that there over 95% of business enterprises in Dubai are SMEs, of this 72% are micro firms. Using professional help to market and create a rapport with the public, will help micro firms and new start-ups distinguish themselves from the rest.
 

بي أر كوميونيكيشنز توفر استشارات متميزة في العلاقات العامة بتكلفة معتدلة للشركات الصغيرة والناشئة


70٪ من تجربة التسوق تعتمد على نظرة العميل للعلامة التجارية


دبي – 7 مارس 2016- تدرك بي أر كوميونيكيشنز، الشركة المتخصصة في استشارات العلاقات العامة، حجم التحديات التي تواجهها الشركات الصغيرة والناشئة في بيئة العمل التنافسية في دبي، نظراً لكونها هي نفسها من الشركات الناشئة نوعاً ما. ورغم صعوبة تعزيز حضور وهوية العلامة التجارية، إلا أنه يعتبر ضرورياً لانطلاق عمل أي مؤسسة، حيث تعتمد 70٪ من قرارات الشراء على نظرة العميل إلى العلامة التجارية.

وتتسم عملية بناء الوعي بالعلامة التجارية وجذب انتباه العملاء المحتملين بالصعوبة والتعقيد، وتستوجب الحصول على المساعدة والتوجيه من الخبراء في هذا المجال. فالشركات التي تنوي الاستعانة بخدمات التسويق والإعلان، تهتم في المقام الأول بالتكلفة المرتفعة لتلك الخدمات. وفي هذا الصدد قال بهاء فطايري، مدير عام شركة بي آر كوميونيكيشنز: "انطلاقاً من كوننا شركة ناشئة، نحن ندرك أن الضغوط المالية تشكل عاملاً حاسماً، ولكننا ندرك أيضاً أن التسويق وتعزيز الوعي بالمؤسسة يمثلان الطريقة الأفضل لتحقيق النمو. لذلك قمنا بتطوير عروض معدة خصيصاً للشركات الصغيرة والناشئة على أساس المشاريع أو الاتفاقات السنوية".

وقد أشارت مؤسسة محمد بن راشد لتنمية المشاريع الصغيرة والمتوسطة، وهي إحدى المؤسسات التابعة لدائرة التنمية الاقتصادية في دبي، في تقرير أعدته عام 2014، إلى أن أكثر من 95٪ من المؤسسات التجارية في دبي هي من فئة الشركات الصغيرة والمتوسطة، و72٪ منها مؤسسات صغيرة الحجم. وسوف تؤدي الاستعانة بالخبراء في مجال التسويق وتعزيز التواصل مع الجمهور إلى مساعدة الشركات الصغيرة والناشئة على الحفاظ على مزاياها التنافسية.
عن "بي ار
كوميونيكيشنز"                                                                                                

No comments:

Post a Comment

=